محبوب‌ترین آش‌های ایرانی را در خانه تهیه کنید!

15:15 - 1399/12/01
خانواده‌ی آش‌ه فصل سرد پاییز و زمستان بیشتر مصرف می‌شوند و امروز سعی داریم شما را با انواع مختلفی از آش‌های ایرانی آشنا کنیم.
محبوب‌ترین آش‌های ایرانی را در خانه تهیه کنید!

محبوب‌ترین آش‌های ایرانی را در خانه تهیه کنید!0

دستور تهیه آش کشک خوشمزه و ویژه

معمولا انواع آش و سوپ ها با شروع فصل سرد پاییز و زمستان مصرف بیشتری پیدا می کند گروه ناز وب در این بخش به

دستور تهیه آش کشک بسیار خوشمزه و ویژه عصرهای بلند پاییزی می پردازد با ما همراه باشید و عصرانه گرم و خوشمزه پاییز

و زمستان را در کنار خانواده نوش جان کنید.

محبوب‌ترین آش‌های ایرانی را در خانه تهیه کنید!19

مواد لازمآش کشک :

نخود :•: نصف لیوان

لوبیا سفید :•: نصف لیوان

برنج :•: 100 گرم

کشک :•: چهار قاشق غذاخوری

پیاز متوسط :•: 1 عدد

گوشت چرخ کرده :•: 150 گرم

سیر داغ :•: به مقدار لازم

محبوب‌ترین آش‌های ایرانی را در خانه تهیه کنید!16

طرز تهیهآش کشک :

نخود و لوبیا را از شب قبل در آب قرار می دهیم تا نفخش را بگیریم بهتر است در طول این مدت چند بار آب را عوض کنیم. .برای تهیه آش کشک ابتدا نخود و لوبیا را می پزیم .سپس برنج را اضافه می کنیم.

بعد از اینکه برنج پخت، گوشت چرخ کرده را ( که همراه یک پیاز رنده شده مخلوط کرده ایم ) به صورت کوفته در می آوریم و به مواد اضافه می کنیم و به مدت 20 دقیقه اجازه می دهیم تا جا بیفتد.

در آخر کشک را به آش کشک اضافه می کنیم. برای تزئین روی آش کشک می توان از سیر داغ و پیاز داغ یا نعنا داغ استفاده کرد.

محبوب‌ترین آش‌های ایرانی را در خانه تهیه کنید!9 آشپزی،شیرینی پزی و سفره آرایی مواد لازم برای پخت این آش عبارتند از: آرد برنج یا برنج خرد کرده : ۲۰۰ گرم سماق خشک : نیم کیلو گوشت چرخ کرده : ۲۵۰ گرم سبزی : ۱ کیلو پیاز درشت : ۱ عدد روغن، نمک و فلفل : به مقدار لازم. طرز تهیه :اگر آش سماق را با آرد بپزیم، زود پخته می‌شود، ولی اگر خرده برنج باشد باید اول برنج را بپزیم. برنج که پخت، سبزی را که شسته و خرد کرده‌ایم در آن می‌ریزیم. هر چه سبزی ریز‌تر باشد آش خوشمزه‌تر می‌شود. سپس جداگانه گوشت و نمک و فلفل را زده و خوب مخلوط می‌کنیم و کوفته‌های اندازه یک گردو درست می‌کنیم و در روغن، سرخ کرده و در داخل آش می‌ریزیم. وقتی کوفته‌ها پخته شد، سماق را پاک کرده و در آب خیس می‌کنیم. سماق باید یک ساعت در آب بماند. سپس آن را از صافی پارچه‌ای رد کرده و فشار می‌دهیم و آب قرمز خوشرنگ سماق را می‌گیریم. آب سماق را در آش ریخته و پیاز را خرد می‌کنیم سرخ کرده و کمی در داخل آش می‌ریزیم و کمی برای روی آن بر می‌داریم. آش را در ظرفی ریخته وآن را با نعناع داغ و پیاز داغتزیین می‌کنیم. محبوب‌ترین آش‌های ایرانی را در خانه تهیه کنید!16آش بلغور یا همان یارماشورباسه سوپی مقوی که بیشتر در فصل پاییز و زمستان طبخ می شود. مواد لازم: سیب‌زمینی متوسط: یک عدد متوسط فلفل‌دلمه‌ای کوچک: یک عدد گوجه‌فرنگی: یک عدد بلغور: یک پیمانه لوبیا قرمز پخته: یک پیمانه پیاز: یک عدد رب گوجه‌فرنگی: یک قاشق غذاخوری نعنا خشک: یک قاشق غذاخوری نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم لیمو ترش تازه: به مقدار لازم طرز پخت: * بلغور را نیم ساعت قبل خیس کنید. * سیب‌زمینی و فلفل دلمه‌ای را نگینی خرد کنید و کنار بگذارید. * پیاز را خلال کرده و سرخ کنید. * نمک، فلفل و زردچوبه را هم بریزید و تفت دهید. * سپس رب گوجه‌فرنگی را هم اضافه کرده و باز هم تفت دهید. * بلغور را با کمی آب به بقیه‌ی مواد اضافه کنید. * یکی دو جوش که زد، سیب زمینی و فلفل را هم بریزید و بگذارید با در بسته و حرارت ملایم سیب‌زمینی نرم شود. * اگر آبش کم بود آب جوش بریزید. مواظب باشید ته نگیرد. * سپس سیب زمینی که پخته شد لوبیا قرمز پخته شده را هم اضافه کنید. * مواد که پخته شد نعنا خشک را هم بریزید و هم بزنید.

آش بلغور ما یک آش لعاب‌دار خوش‌رنگ و روست که موقع سرو، آب لیمو ترش تازه می‌زنید و نوش جان می‌کنید.

محبوب‌ترین آش‌های ایرانی را در خانه تهیه کنید!18مواد لازم: گوشت گوسفندی : 500 گرم برنج : 1 پیمانه عدس : 1 پیمانه نخود و لوبیا قرمز و لوبیا سفید : از هر کدام ½ پیمانه مرزه خشک : 2 قاشق غذاخوری پیاز داغ : 4 قاشق غذاخوری پودر گشنیز و زیره : ½ قاشق چایخوری سبزی تازه شامل ترخون : 30 گرم تره : 150 گرم دارچین و زردچوبه و نمک و فلفل : از هر کدام مقداری طرز تهیه: ابتدا گوشت را به همراه پیاز و ادویه و زردچوبه بگذارید بپزد. حبوبات را که یک روز قبل خیس کرده اید ،بپزید و به گوشت پخته شده بیفزائید. سپس برنج را نیز اضافه کنید تا در مواد دیگر نرم شود. ادویه ها و سبزی را بیفزائید و اجازه دهید تا 2-3 ساعت آش جا بیفتد و لعابدار شود