در خانه فلافل کنجدی و آبادانی بپزید + عکس

13:45 - 1399/12/01
فلافل یکی از غذاهای سنتی آبادانی است که شما می‌توانید با رعایت اصول خاص آن‌را در منزل تهیه کنید.
در خانه فلافل کنجدی و آبادانی بپزید

در خانه فلافل کنجدی و آبادانی بپزید + عکس2

آموزش ساده سریع و آسان فست فود پرطرفدار این بار با کمی تغییرات برای خوشمزه تر شدن و مجلسی تر شدن این فست فود.

طرز تهیه فلافل کنجدی

فلافل ها از غذاهای جنوبی بسیار خوشمزه هستند که امروزه در سراسر کشورمان طرفداران زیادی دارند .فلافل کنجدی نوعی از آنهاست که بسیار لذیذ است.

برای مشاهده مقالات بیشتر در دسته غذاهای اصلی و غذاهای مکمل ، از وب سایت نازوب مقالات و آموزش های بیشتری آشپزی را مشاهده نمایید.

مواد لازم:

نخود ۳۰۰ گرم پیاز ۱ عدد جعفری خردشده نصف استکان سیر ۳ حبه آردنخودچی ۲قاشق غذاخوری فلفل سیاه ۱ قاشق چای خوری زیره سبز ۱ قاشق چای خوری(دلخواه) تخم گشنیز ۱ قاشق چای خوری تخم مرغ ۱ عدد نمک به میزان لازم کنجدبه میزان لازم

در خانه فلافل کنجدی و آبادانی بپزید + عکس9

طرز تهیه:

برای درست کردن این غذا ابتدا نخود را بعد از یک شب خیس کردن که باید دو سه بار آبش را عوض کنید باپیاز و سیر میکس میکنیم اگه دستگاه میکس نداشتید میتوانید چرخ کنید.

سپس همه مواد را بجز کنجد اضافه میکنیم و یک ساعت دریخچال میذاریم بعد با فلافل زن یا اگر نداشتید با دست فرم داده دو طرفش را کنجد میپاشیم ودر روغن فراوان سرخ میکنیم . به این ترتیب فلافل ها آماده سرو می شود.

امیدوارم فلافل کنجدی را درست کنید و از خوردنش لذت ببرید.منتظر رسپی و دستورات آشپزی و شیرینی پزی امتحان شده جدید روز های آینده در این سایت باشید.

لطفا در بخش نظر سنجی سایت شرکت کنید و با نظرات تان ما را در بهینه سازی سایت مان یاری دهید.از اینکه از سایت ما دیدن کردید متشکرم.

طرز تهیه فلافلآبادانی اصل و لذیذ

فلافل از جمله غذاهای خوشمزه و لذیذیست که علاوه بر کودکان و نوجوانان در بین بزرگسالان هم طرفدارن ویژه ای دارد و از نخودکه یکی از مقوی ترین ترین حبوبات است تشکیل می شود.

فلافل با اینکه مانند سمبوسهو سوسیسبندری جزو فست فودها محسوب می شود اما بسیار ارزان و سریع آماده می شود و با یاد گرفتن طرز تهیه فلافل آن را در قالب ساندویچ همراه با سس خـردلمی توانید میل کنید و نهایت لذت را از این ساندویچ خوشمزه ببرید.

مواد مورد نیاز برای تهیه فلافل

در خانه فلافل کنجدی و آبادانی بپزید + عکس2

مواد

اندازه مقیاس

نخود (خیس شده) 1 کیلو
جعفری 100 گرم
پیاز 1 عدد
سیر 1 بوته
فلفل سیاهوسفید 2/3 قاشق چایخوری
نمک به مقدار متوسط -
زیره گشنیز زردچوبه به مقدار لازم -
سس انبه به مقدار دلخواه -
روغن ترجیحا کنجد مقدار کافی -

طرز تهیه فلافل

مرحله اول :یک روز قبل از سرخ کردن فلافل ها

ابتدا نخود را از 24 ساعت قبل خیس میکنیم و چند بار آب را عوض میکنیم.

در خانه فلافل کنجدی و آبادانی بپزید + عکس15

مرحله دوم

نخود خیس شده را به همراه جعفری ، پیازو سیر داخل چرخ گوشت یا خرد کن می ریزیم تا باهم میکس شوند.

در خانه فلافل کنجدی و آبادانی بپزید + عکس15

مرحله سوم

خمیر که آماده شد. نمک، فلفلو ادویه های لازم رو بهش اضافه میکنیم و با قاشق مخصوص یا قالب هایی که در بازار هم موجود هستند فلافل ها را قالب میزنیم.

در خانه فلافل کنجدی و آبادانی بپزید + عکس8

مرحله چهارم

اگر داخل خمیر آب افتاد میتوانید با اضافه کردن کمی آرد نخود چی آب آن را جمع کنید و سعی کنید فلافل ها را به صورت گنبدی قالب بزنید و داخل روغن داغ شده میریزیم تا هر دو طرف آن سرخ شود.

وقتی که خمیر خودش را داخل روغن گرفت به سمت بالا ی روغن میاید که آن موقعه میتوانید فلافل ها را پشت و رو کنید.

در خانه فلافل کنجدی و آبادانی بپزید + عکس0

دقت کنید بر اثر حرارت بالای روغن نسوزد و از ظرف کوچکتر و گود تر استفاده کنید تا روغن زیادی مصرف نشود.

مرحله پایانی

بعد از سرخ شدن هم میتوانید فلافل ها را روی دستمال بگذارید تا روغن اضافه آن گرفته شود .

فلافل های آماده را داخل در کنار خیارشور گوجه فرنگی، کاهوی خرد شده و انواع ترشی میتوانید مصرف کنید و به همراه سس انبهکه بسیار لذیذ می باشد.

در خانه فلافل کنجدی و آبادانی بپزید + عکس13

دستور تهیه سس انبه هم به این شکل است که به اضای هر 1 قاشق پودر انبه باید 6 برابرآب جوشیده و یک ته استکان سرکهسفید باهم مخلوط میکنیم و روی فلافل ها میریزیم.

طرز تهیه فلافل در فر

فر را با حرارت 200 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. تا گرم شود. سپس تمام مواد ذکر شده را داخل یک دستگاه مخلوط کن بریزید و خوب هم بزنید به طوری که مواد کاملا با هم مخلوط شوند.

ولی نه در حدی که پوره ای شکل شوند (یعنی نخود نه باید خیلی له شود و نه زیر دندان بیاید).برای اینکه مخلوط کردن مواد بهتر انجام شود لازم است آنها را با کمی روغن زیتونمرطوب کنید تا بهم بچسبند.

همزدن را تا زمانی که مخلوط یکدست شده و به شکل توپ داخل غذاساز درآید ادامه دهید . اگر بخواهید مواد چسبنده تر شوند میتوانید آنها را چند ساعتی در یخچال قرار دهید. سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و بعد از اینکه مواد را چشیدید آنها را با قاشق های مخصوص قالب زنی فلافل و یا در کف دست به صورت توپ های گردوکوچکی فرم دهید و با فاصله در سینی فر بچینید.

با پشت قاشق کمی فلافل ها را تخت کنید تا راحتتر پخته شوند .بعد ازچیدن فلافل ها، سینی را در فر قرار دهید و اجازه دهید تا یک طرف فلافل ها به مدت 10 دقیقه بپزند. سپس آنها را با استفاده از یک کفگیر فلزی نازک و پهن برگردانید و 15 دقیقه دیگر بپزید تا برشته شوند. میزان پخت فلافل ها در رنگ آنها تاثیر گذار است.و اگر بخواهید فلافل ها تیره تر شوند زمان بیشتری آنها را در فر نگه دارید. فقط دقت کنید که فلافل ها خشک نشوند و داخل آنها ترد و نرم باشند.

فلافل را می توانید در نان پیتا یا هر نان ساندویچ دیگری که دوست دارید در کنار ماست، انواع سس های ، پیاز و جعفری خرد شده ، ترشی کلم قرمز و غیره سرو کنید.

مقدار نخود ، پیاز و مواد دیگر کاملا به تمایل خودتان بر می گردد که چقدر بخواهید درست کنید.

همچنین میزان فلفل هم بستگی به ذائقه خودتان دارد.

نکات درست کردن فلافل خانگی به سبک ساندویچی ها

1 - پس از خوردن فلافل صرف نوشیدنی گرم مانند چای نعناعمی تواند طعم چیشده شدی شما را بسیار دلچسپ تر کند.

2 - اگر دوست دارید فلافل تردد تری داشته باشید پیشنهاد میکنیم که به آن یک قاشق چایخوری بکینگ پودر اضافه کنید.

3 - هنگامی که میخواهید فلافل را سرخ کنید ، اطمینان داشته باشید که روغن آن داغ شده باشد.

4 - چاشنی مناسب برای فلافل می تواند ترشی لیته و سس انبه یا همان خردلباشد.

نکات تکمیلی در مورد فلافل

فلافل جزو ساندویچمیباشد زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 1 ساعت و و زمان پخت و انتظار آن در حدود 30دقیقه میباشد . فلافل را می توانید در وعده نهار - میان وعده - سرو کنید . همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان افطار - میل کرد . توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 6 نفر مناسب میباشد .

منبع: نمناک / ناز وب