میزبانی سرخابی ها در آسیا به کجا رسید؟

13:03 - 1399/11/29
مهلت در خواست میزبانی لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسیده است و به احتمال فراوان استقلال بازی های خود را در عراق برگزار خواهد کرد.
میزبانی سرخابی ها در آسیا به کجا رسید؟

به گزارش "ورزش سه "، بعد از قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا کنفدراسیون فوتبال آسیا به تیم های شرکت کننده در گروه های پنجگانه غرب آسیا دو هفته ای مهلت داد تا درخواست میزبانی خود را برای بررسی اعلام کنند .بر اساس اخبار منتشر شده در پایان مهلت درخواست میزبانی هیچکدام از تیم های قطری السد،الدحیل ،الریان و الغرافه در لیگ قهرمانان آسیا 2021برخلاف پیش بینی ها درخواستی برای میزبانی از رقبای خود نداده اند. خبری که می تواند تمام پیش بینی های برگزاری رقابت ها را باتوجه به مشکلات تیم های عربستانی با قانون منع ورود شهروندانشان به ایران تحت تاثیر قرار دهد و شرایط سختی را برای نمایندگان ایرانی به وجود آورد.

حالا شرایط برای تیم های ایرانی هم متفاوت شده است و آنها که در صورت عدم میزبانی بهترین گزینه شان کشور قطر بود و آشنایی زیادی با آب و هوا و زمین های تمرین این کشور داشتند باید شرایط دیگری را تجربه کنند.

در گروه Aتیم های الهلال عربستان ،شباب الاهلی امارات ،استقلال تاجیکستان و برنده الغرافه قطر و نماینده ازبکستان به مصاف هم خواهند رفت که به احتمال زیاد ای اف سی با توجه به مشکلات فصل قبل الهلال در کوران رقابت ها وحذف آنها به دلیل درگیری بازیکنان این تیم با بیماری کرونا و عدم حضور نمایندگان ایرانی و دلجویی از نماینده عربستان میزبانی را به الهلال واگذار خواهد کرد.

در گروه B تراکتور با توجه به حضور تیم عربستانی در پلی آف احتمالا باید در یکی از دو کشور ازبکستان و یا امارات به مصاف تیم های الشارجه امارات ، پاختاکور ازبکستان و برنده الوحده عربستان و القوه عراق برود. با توجه به اینکه رقابت های پلی آف 18فروردین و یک هفته قبل از آغاز مرحله گروهی برگزار می شود ، شرایط برای میزبان شدن تیم برنده پلی آف بسیار سخت خواهد بود و در احتمالات کنفدراسیون فوتبال آسیا عدم سفر نماینده عربستان به ایران لحاظ خواهد شد و احتمالا تراکتور مجوز میزبانی را دریافت نخواهد کرد.

در گروه Cبا کنار کشیدن الدحیل قطر از میزبانی به احتمال زیاد الشرطه عراق میزبان تیم های استقلال و الاهلی عربستان و الدحیل خواهد بود تا نمایندگان دو کشور ایران و عربستان به کشورهای یکدیگر سفر نکنند. هر چند احتمال میزبانی نماینده عربستانی در این گروه هم کم نخواهد بود.

میزبانی سرخابی ها در آسیا به کجا رسید؟10

در گروه Dفولاد در صورت شکست نماینده امارات العین باید به همراه تیم های السد قطر و النصر عربستان رقابت هایش را برگزار کند که در این صورت یکی از دو تیم الوحدات اردن و یا النصر عربستان میزبان این گروه خواهند بود . هر چند در احتمالات مسئولان برگزاری رقابت ها هر کشور می تواند میزبان دو گروه باشد که در این صورت احتمال میزبانی نماینده اردن با توجه به حضور نمایندگان عربستانی در سایر گروه ها بالا خواهد بود.

در گروه Eبا توجه به عدم درخواست میزبانی الریان قطر رقابت بین برنده الوحده امارات و الزورای عراق با پرسپولیس خواهد بود. احتمال میزبانی نماینده هندوستان در این گروه با توجه به حضور نماینده این کشور برای اولین بار در این رقابت ها بسیار کم خواهد بود. با توجه به پیش بینی ها احتمال میزبانی پرسپولیس از رقبایش نسبت به سایر تیم های ایرانی با توجه به عدم حضور نماینده عربستان بسیار بالاتر خواهد بود.

منبع ورزش 3