دوئل طارمی- رونالدو؛ کدامیک برنده خواهد شد؟

20:17 - 1399/11/28
بی شک جدال مهدی طارمی در تیم پورتو و کریستیانو رونالدو در یوونتوس جذاب و تماشایی خواهد بود.
دوئل طارمی- رونالدو؛ کدامیک برنده خواهد شد؟

به گزارش "ورزش سه" مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از امشب آغاز می‌شود اما حساس‌ترین مصاف برای هواداران فوتبال ایران، فرداشب در استادیوم استدیو دو دراگائو برگزار می‌شود؛ جایی که پورتو در خانه و در دیدار رفت پذیرای یوونتوس است و مهدی طارمی ستاره فوتبال ایران فرصت رویارویی دوباره با کریستیانو رونالدو را به دست آورده است.

در تقابل قبلی و در مصاف ایران و پرتغال، مهدی طارمی چند سانتی‌متر تنها با جاودانگی فاصله داشت و در آن مصاف رونالدو پنالتی‌اش را از دست داد تا در مصاف نفر به نفر، روز بدی را سپری کنند؛ اما حالا چشم هواداران پورتو و یوونتوس برای رسیدن به جمع هشت تیم برتر فوتبال اروپا به ساق‌های این دو بازیکن است.

طارمی در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا هیچگاه در قامت بازیکن فیکس در ترکیب پورتو قرار نگرفته اما درخشش‌های او در هفته‌های گذشته باعث شده تا جایی ثابت در ارنج تیمش پیدا کند؛ با نگاهی به آمار مشخص می‌شود که در 10 دیدار قبلی تیم‌های پورتو و یوونتوس در لیگ پرتغال و ایتالیا، ستاره ایرانی هم در گلزنی و هم در گلسازی عملکردی موفق‌تر از همتای پرتغالی داشته است!

سرجیو کنسیسائو سرمربی باتجربه پورتو با توجه به روند و آمار فوق‌العاده طارمی امیدواری زیادی دارد تا با درخشش ستاره ایرانی بتواند امشب در خانه مقابل یوونتوس مدعی دست پر از میدان خارج شود؛ به ویژه وقتی آمار و ارقام طارمی در دوران حضورش در تیم‌های شاهین بوشهر، ایرانجوان بوشهر، پرسپولیس، الغرافه قطر و ریوآوه پرتغال و حتی تیم‌ملی ایران نشان می‌دهد که هیچ‌گاه مهدی طارمی به لحاظ آمار گلزنی در آمادگی دوران حضورش در پورتو نبوده است.

در 1655 دقیقه‌ای که سرمربی پورتو به ستاره ایرانی خود فرصت داده، طارمی 14 گل زده تا در هر 118 دقیقه یک گل برای تیمش زده باشد و این‌چنین همه هواداران تیم فوتبال پورتو را به خود برای درخشش در ترکیب تیم‌شان در لیگ قهرمانان اروپا و رساندن این تیم به جمع 8 تیم برتر امیدوار کرده است.

دوئل طارمی- رونالدو؛ کدامیک برنده خواهد شد؟20

آمار مهدی طارمی و کریستیانو رونالدو در 10 بازی اخیر لیگ پرتغال و ایتالیا که نشان می‌دهد که ستاره ایرانی موفق‌تر از همتای خود بوده است.

دوئل طارمی- رونالدو؛ کدامیک برنده خواهد شد؟14

آمار 11 سال دوران فوتبالی مهدی طارمی و تجربه حضور در 284 مسابقه از لیگ دو فوتبال ایران تا لیگ برتر فوتبال پرتغال!

دوئل طارمی- رونالدو؛ کدامیک برنده خواهد شد؟18

کارنامه مهدی طارمی در آغاز راه فوتبالی‌اش در شاهین بوشهر با تنها یک گل

دوئل طارمی- رونالدو؛ کدامیک برنده خواهد شد؟13

درخشش در ایرانجوان که مهدی طارمی را به فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس معرفی کرد.

دوئل طارمی- رونالدو؛ کدامیک برنده خواهد شد؟14

نقطه پرواز طارمی از فوتبال ایران در پرسپولیس بود؛ جایی که او در جمع سرخ‌پوشان درخشید و ویزای لژیونری‌اش را مُهر کرد.

دوئل طارمی- رونالدو؛ کدامیک برنده خواهد شد؟13

آغاز راه لژیونری طارمی، تجربه ناموفق و البته بدون بازی در ریزه اسپور بود که برای او محرومیت هم داشت؛ مسیر تازه از قطر گذشت و درخششی که طارمی را به ایجنت‌های فوتبال اروپا شناساند.

دوئل طارمی- رونالدو؛ کدامیک برنده خواهد شد؟15

اولین تجربه حضور در فوتبال اروپا و آقای گلی با ریوآوه، نقطه شروع ماجراجویی‌های ستاره بوشهری در فوتبال اروپا شد.

دوئل طارمی- رونالدو؛ کدامیک برنده خواهد شد؟9

کارنامه درخشان طارمی در تیم‌ملی در این روزها، که اهالی فوتبال را به ساق‌های او برای رساندن ایران به جام‌جهانی 2022 قطر امیدوار کرده است.

دوئل طارمی- رونالدو؛ کدامیک برنده خواهد شد؟0

بهترین روزگار فوتبالی مهدی طارمی در پورتو؛ هر 118 دقیقه یک گل، آماری بی‌نظیر در عمر 10 ساله فوتبال ستاره بوشهری که می‌تواند با درخشش مقابل یوونتوس حتی بهبود هم پیدا کند!

منبع ورزش 3