استراتژی تیم پورتو؛ دفاع و ضد حمله برابر یاران رونالدو

20:09 - 1399/11/28
تیم پرتو پرتقال فرداشب در دیداری حساس باید به مصاف یوونتوس برود که امید اصلی گلزنی تیم پرتقالی در این بازی مهدی طارمی است.
استراتژی تیم پورتو؛ دفاع و ضد حمله برابر یاران رونالدو

به گزارش "ورزش سه"، فردا از دور رفت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان، پورتو با مهدی طارمی میزبان یوونتوس است. دیداری که بسیاری شانس یووه را بالاتر می دانند اما در پرتغال احتمال یک سورپرایز از پورتو را دور از ذهن نمی بینند.

استراتژی تیم پورتو؛ دفاع و ضد حمله برابر یاران رونالدو17

پورتو پس از اتمام دور گروهی که پشت سر منچسترسیتی در رده دوم قرار گرفت، تغییراتی را به خود دیده است. مهدی طارمی که در دور گروهی حضور ثابتی در خط حمله پورتو نداشت، این رزوها به ستاره اول تیمش تبدیل شده و گلزنی های او دیگر تبدیل به یک عادت شده است.

او همراه خسوس کورونا و موسی مارگا مثلث خطرناکی را در خط حمله پورتو تشکیل داده و در این بین نباید لوئیز دیاز کلمبیایی را هم فراموش کرد که نسبت به فصل گذشته حالا در ایده های سرجیو کونسیسائو مربی پورتو جایگاه بهتری پیدا کرده و در 27 بازی زننده 9 گل نیز بوده است.

استراتژی تیم پورتو؛ دفاع و ضد حمله برابر یاران رونالدو9

ژرژ آندراده ملی پوش سابق پرتغالی که سابقه دو فصل بازی برای پورتو را دارد، در تحلیل خود از این بازی گفت:« نه پورتو و نه یوونتوس در لیگ خود صدرنشین نیستند و به شخصه معتقدم پورتو از لحاظ ذهنیتی شبیه به تیم های ایتالیایی است. دفاعی منسجم دارد و قدرت انتقالش از دفاع به حمله نیز سریع و خوب است.

استراتژی پورتو برابر یوونتوس، تقدیم توپ به تیم ایتالیایی خواهد بود. باید توجه داشت که پورتو در خط حمله تیمی خطرناک و کشنده است و با داشتن خسوس کورنا، لوئیز دیاز، موسی مارگا و مهدی طارمی می تواند به هر تیمی ضربه بزند. اگر پورتو در خط دفاعی خوب کار کند، بعید نمی دانم بتواند با خلق شگفتی، یوونتوس را حذف کند. مهاجمان پورتو فصل جاری 30 گل به ثمر رسانده اند و این آمار بسیار خوبی است. رمز موفقیت پورتو برابر یوونتوس، در انسجام دفاعی است.»

استراتژی تیم پورتو؛ دفاع و ضد حمله برابر یاران رونالدو7

آندراده ادامه داد:« یوونتوس بهترین بازیکن دنیا یعنی رونالدو را در اختیار دارد و تیم هایی چون یوونتوس با چنین فوق ستاره هایی، قادر به انجام کارهای بزرگی هستند. یووه ساختاری منسجم و درست دارد و بازیکنانی دارد که می توانند در یک ثانیه ورق را برگردانند. مدافعان پورتو باید بسیار بسیار باهوش عمل کنند.»

منبع ورزش 3