تیم منتخب هفته پانزدهم لیگ برتر

10:26 - 1399/11/27
سپاهان و پرسپولیس دو تیم مدعی قهرمانی در نیم فصل این هفته را با برد به اتمام رساندند.
تیم منتخب هفته پانزدهم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، حالا اگر پرسپولیس 27 امتیازی در دیدار معوقه با گل گهر امتیازی کسب نکند آنوقت سپاهان قهرمان دور رفت خواهد شد در غیر اینصورت سرخ ها با مساوی هم قهرمان نیم فصل خواهند شد. البته همه به خوبی می دانیم به قهرمان نیم فصل جام نمی دهند.

از اتفاقات جالب هفته پایانی دور رفت جدا از پیروزی سپاهان در برابر استقلال؛ اولین پیروزی ماشین سازی بود که در برابر تیم خوب صنعت نفت به دست آمد. این نتیجه نشان داد ماشین سازی با سقوط به دسته اول کنار نیامده و به هر نحوی که شده می خواهد در جدول بازی ها باقی بماند و این در بازی های هفته اخیر به خوبی نشان داده است. اما اوضاع و احوال تیم مازنی اصلا تعریفی ندارد و به همراه مجید جلالی در چهارمین بازی چهارمین شکست را متحمل شد.

پرسپولیس به بردهای اقتصادی خود ادامه می دهد در حالی که اردوی تیم آبی کمی بحران زده است. در حالی که نمی شود کتمان کرد آبی ها از نظر امتیاز گیری تیم خوبی بوده اند و هنوز در کورس قهرمانی قرار دارند. حتی اگر پرسپولیس در بازی معوقه به سه امتیاز دست پیدا کند 30 امتیازی خواهد شد و اختلاف آنها با صدر جدول 4 امتیاز خواهد شد و این اختلاف با توجه به باقی ماندن نیم فصل به پایان بازی ها قابل جبران است اما حواشی ایجاد شده در اردوی آبی شرایط را کمی برای این تیم بحرانی کرده است.

تبلیغات

تیم منتخب هفته پانزدهم لیگ برتر12

تیم منتخب هفته پانزدهم لیگ برتر8

خرید جدیدترین مدلهای فرش با تخفیف جشنواره!

تیم منتخب هفته پانزدهم لیگ برتر12

با این توضیحات نگاهی خواهیم داشت به یازده مرد برتر هفته پایانی دور رفت بازی ها:

دروازه بان

محمد امین رضایی (ماشین سازی) ماشین سازی در نهایت و در هفته پایانی دور رفت اولین پیروزی اش را جشن گرفت؛ آنهم در برابر صنعت نفت که یکی از تیم های بالانشین جدول بشمار می رود. بدون شک یکی از دلایل پیروزی ماشین سازی در این دیدار سیوهای خوب محمد امین رضایی به همراه تصمیمات خوبی که گرفت، بود. محمد امین که بر خلاف دوران حضور در نساجی در ماشین سازی فرصت بازی را به دست آورده است رفته رفته در حال تبدیل شدن به یک دروازه بان باتجربه است. برای بقای ماشین سازی در این فصل از بازی ها این دروازه بان باید سیوهای خوب خود را در بازی های آینده تکرار کند. ماشین سازی امتیازات زیادی را از دست داده و برای ماندن نیاز به تکرار این نتایج دارد.

تیم منتخب هفته پانزدهم لیگ برتر7

مدافعان

محمد رضا خانزاده (تراکتور) در حالی که به پایان نیمه نخست دیدار تراکتور در برابر سایپا نزدیک می شدیم محمد رضا خانزاده روی ارسال اشکان دژاگه به زیبایی هر چه تمامتر دروازه سایپا را باز کرد تا بازی به تساوی کشیده شود و این گل چنان شورو شعفی در اردوی تیم ایجاد کرد که لحظاتی بعد تیم پیش از رفتن به رختکن گل دوم را توسط حمید بوحمدان زد و از شکست یک بر صفر پیروزی دو بر یک ساخت. محمد رضا خانزاده که به دلیل مصدومیت در بازی با نساجی دیدارهای زیادی را در دور رفت بازی ها از دست داد با بازگشت به خط دفاعی تراکتور بار دیگر نظم خاصی به دفاع تیمی تراکتور داده است. او همیشه یک گام جلوتر از وظیفه ای که به دوش دارد بازی می کند. یعنی باز کردن دروازه حریف علاوه بر گل زدن.

تیم منتخب هفته پانزدهم لیگ برتر18

عزت پورقاز(سپاهان) عزت پورقاز بعد از هفته ها نیمکت نشینی به ترکیب تیم سپاهان برگشته است و در بازی با استقلال همانند دربی اصفهان نمایش خوبی در قلب خط دفاعی تیمش داشت. در بازی با ذوب آهن دروازه سپاهان روی شوت از راه دور باز شد که نه کاری از دست مدافعان ساخته بود و نه دروازه بان.در بازی با استقلال به خصوص در نیمه دوم که آبی ها برای حبران گل خورده تلاش می کردند مردان دفاعی سپاهان به خصوص عزت پورقاز نمایش خوبی داشتند و گزندی به دروازه سپاهان وارد نشد. در سپاهان دیگر اینطور نیست که دروازه این تیم براحتی باز شود. به نظر می رسد صحبت های محرم نویدکیا و هم چنین حضور این مدافع در ترکیب سپاهان، این تیم را در فاز دفاعی به تیم بهتری تبدیل کرده است.

تیم منتخب هفته پانزدهم لیگ برتر5

سید جلال حسینی (پرسپولیس) اینبار سید جلال با گلش پرسپولیس را به سه امتیاز نرساند؛ این احمد نورالهی بود که در یک بازی سخت که حتی تیر دروازه پرسپولیس هم به لرزه در آمد گل برتری را به پیکان زد و موجب کسب سه امتیاز در اردوی سرخ ها شد. اما نمایش خوب سید جلال در خط دفاعی دیدنی بود به خصوص در صحنه هایی که حملات حریف را به جایگیری به موقع و ضربه صحیح دفع می کرد و دروازه تیمش را از فروپاشی نجات می داد. بدون شک سید جلال در بازی های آتی پرسپولیس باز هم روی ضربات ایستگاهی شانس خود را برای گلزنی آزمایش خواهد کرد چون گل زنی در خون او است. هر چند سید جلال بهتر از ما می داند اولین وظیفه اش در بازی دفاع کردن است.

تیم منتخب هفته پانزدهم لیگ برتر0

هافبک ها

سید مهدی حسینی(آلومینیوم)

تقابل نفت مسجدسلیمان و آلومینیوم بیشتر جنگ هافبک‌ها و نبردهای میانه زمین بود که این رقابت را در نهایت شاگردان رسول خطیبی با برتری به اتمام رسانند؛ در این بین، سید مهدی حسینی هافبک ریزنقش اراکی‌ها نمایش ویژه‌تری داشت و توانست با زدن دو گل که هر دو، زیبایی‌های خاص خود را داشت، پایه‌گذار برتری تیمش شود. حسینی با دو پاس کلیدی، دو دریبل موفق، پنج تکل موفق و ۱۰ عملکرد دفاعی عملکرد خوبی ارائه داد و البته بجز دو گلی که به ثمر رساند، یک شوت دیگر هم زد که از کنار دروازه نفت عبور کرد. مهمترین نکته در اردوی تیم اراکی انگیزه و عطش آنها برای موفقیت است که این کار را برای رسول خطیبی جوان و تیمش آسان تر کرده است.

تیم منتخب هفته پانزدهم لیگ برتر4

زبیر نیک‌نفس (فولاد) زبیر نیک نفس بهترین بازیکن فولاد در بازی با ماشین سازی بود. او که هفته ها نیمکت نشینی را در فولاد تجربه کرد در بازگشت دوباره به ترکیب فولاد ارایه گر بازی های خوبی در برابر حریفان است و این نشان می دهد که یک بازیکن حرفه ای بشمار می رود. در بازی با شهر خودرو او روی پاس موسی کولی بالی دروازه تیم حریف را باز کرد و بعد از این گل در نقش سازنده ظاهر شد و با پاس خوبی که داد موجب گلزنی ساسان انصاری و برتری دو بر صفر فولاد در این بازی حساس شد. فولاد حالا تا رده چهارم جدول بالا آمده است و اختلافش با صدر 5 امتیاز است. این بدین معنی است که با تکرار بازی های تهاجمی و این گل ها می تواند برای قهرمانی در این فصل از بازی ها بجنگد.

تیم منتخب هفته پانزدهم لیگ برتر18

سعید صادقی (گل‌گهر) سعید صادقی با ارسال هایش در بازی با نساجی به نوعی سازنده هر دو گل تیمش بود. روی ارسال اول قاطی کردن یونس شاکری با مدافعان نساجی موجب شد تا حسین خطیر دروازه بان جوان نساجی به اشتباه دروازه خودی را باز کند و روی ارسال دوم هم منشای تازه وارد به زیبایی هر چه تمامتر دروازه تیم مازنی را باز کرد. در چه دقیقه ای این گل زده شد. دردقیقه 86 و دیگر کاری از دست نساجی برای جبران نتیجه ساخته نبود و گل گهر به سه امتیاز ارزشمند دست یافت. گل گهر که یک بازی معوقه در کارنامه دارد حالا می تواند با پیروزی در این دیدار 25 امتیازی شود و به سه امتیازی صدرنشین برسد. این نشان می دهد همه چیز در تیم امیر قلعه نویی خوب پیش می رود.

تیم منتخب هفته پانزدهم لیگ برتر6

سروش رفیعی (سپاهان) سروش رفیعی در میانه ی میدان سپاهان تبدیل به همان بازیکنی شده است که محرم می خواهد. تاثیر گذار هم در فاز تهاجمی و هم در فاز دفاعی. گل دوم او که روی یک ارسال نرم به دست آمد از ارسال های حرفه ای فوتبال ما بشمار می رود. هر چند حضور سجاد شهباززاده در نقطه ای که توپ فرود آمد در فریب دروازه بان استقلال تاثیر گذار بود. نکته مهمتر بازی سروش به خصوص در نیمه دوم کمک او به تیم در فاز دفاعی بود و این همان چیزی بود که محرم نوید کیا می خواست. تیم در نیمه اول به گل های برتری دست پیدا کرده بود و در نیمه دوم به دنبال اداره بازی بود و این کار را به خوبی انجام داد بطوریکه استقلالی ها نتوانستند برای پیام نیازمند چالش ایجاد کنند.

تیم منتخب هفته پانزدهم لیگ برتر0

قائم اسلامی‌خواه (مس) می رفت که بازی مس رفسنجان در برابر ذوب آهن با نتیجه مساوی یک بر یک تمام شود در روزی که مس به مراتب بهتر از ذوب آهن بازی کرده بود اما ضربه قا ئم اسلامی خواه ورق بازی را برگرداند و سه امتیاز را برای مس به ارمغان آورد. این گل چنان در اردوی مس موجب شادی شد که لحظاتی بعد و پیش از سوت پایان بازی علیرضا نقی زاده یک گل دیگر زد و نتیجه بازی 3-1 به سود مس شد. بازی قا ئم اسلامی خواه در میانه ی میدان مس قابل تحسین است به خصوص که او در توپ گیری و تدارک حمله به تمیش کمک می کند و با این روند و هم چنین نمایش خوب دیگر بازیکنان هم تیمی مس می تواند در دور برگشت امتیازات حساس دیگری کسب کند.

تیم منتخب هفته پانزدهم لیگ برتر3

مهاجمان

گادوین منشا (گل‌گهر) گادوین منشا هفته ها بود که گل نمی زد و شاید حتی می توان گفت به نوعی افت کرده بود.آخرین ترفند امیر قلعه نویی برای اینکه این مهاجم را به روزهای خوبش برگرداند نیمکت نشینی اش بود که در بازی با نساجی جواب داد. او بعد از ورود به میدان روی ارسال سعید صادقی به زیبایی هر چه تمامتر دروازه نساجی را باز کرد و سه امتیاز ارزشمند برای گل گهر به ارمغان آورد. منشا با این گل شمار گل هایش دو رقمی شد. او به خاطر شادی بعداز گل فعلا از همراهی گل گهر محروم شده است و شاید بازی با پرسپولیس را از دست بدهد. مسابقه ای که برای هر دو تیم حیاتی است. منشا در فوتبال ایران هم در تیم پرسپولیس و هم استقلال بازی کرده است.

تیم منتخب هفته پانزدهم لیگ برتر14

میثم آقایی (آلومینیوم)

مثل دیدارهای گذشته آلومینیوم اراک، میثم آقایی نمایش کم‌نوسان و تاثیرگذاری در ترکیب تیمش مقابل نفت مسجدسلیمان داشت و با عملکرد خوبی که در جدال‌های هوایی با بازیکنان حریف داشت و در تقابل‌های تن به تن برتری را به دست می‌آورد، از زمین حریف اجازه بازی‌سازی را نمی‌داد. آقایی که علاوه بر حضور موثر در حملات و ایجاد موقعیت، در کارهای دفاعی نیز کمک‌حال تیمش بود، در دیدار با نفت ۲۳ پاس با دقت ۷۰ درصدی، دو سانتر، چهار تکل موفق، دو قطع توپ، سه نبرد هوایی موفق، یک بار گرفتن خطا داشت و همچنین دو شوت به سمت دروازه حریف زد تا مثل دیگر نفرات تیمش، یکی از مهره‌های موثر رسول خطیبی در جریان این برد ارزشمند باشد.

تیم منتخب هفته پانزدهم لیگ برتر17

منبع ورزش 3