گل تلخ مهدی طارمی در لیگ پرتقال

10:05 - 1399/11/26
مهدی طارمی در یک بازی دشوار و عجیب مجدد برای تیم پورتو گلزنی کرد.
گل تلخ مهدی طارمی در لیگ پرتقال

به گزارش "ورزش سه"، بعد از یک نیمه غافلگیرکننده که با دو گل شاگردان جوزوالدو فریرا به سود بواویشتای میهمان به پایان رسید، این مهدی طارمی بود که در یک بازگشت سریع و در دقیقه 51 با ضربه ای از داخل محوطه جریمه، پورتو را به بازی برگرداند.ضربه طارمی در داخل محوطه جریمه البته برخوردی هم با پپه داشت اما به نام وی ثبت شد تا او در لیگ پرتغال نه گله شود.

تاثیرگذاری طارمی روی پنالتی

اما در شرایطی که شاگردان سرجیو کونسیسائو سرمربی پورتو بارها و بارها به فرو ریختن دروازه حریف طلایی پوش خود نزدیک شدند، این اتفاق تنها یکبار دیگر رخ داد آن هم از روی نقطه پنالتی و پاسی که طارمی برای هم دسته‌اش کورونا ارسال کرد تا او در محوطه جریمه سرنگون شود و اولیویرای با تجربه آن را با ضربه محکم به تور برساند، تا نتیجه بازی به تساوی 2 بر 2 تغییر کند.تیم میهمان به اعلام این پنالتی اعتراض داشت و شاید این اعتراض بعدا به کار آنها آمد .

گل تلخ مهدی طارمی در لیگ پرتقال12

سرجیو اولیویرا با از دست دادن یک پنالتی حساس در دقایق پایانی، از دلایل اصلی توقف خانگی پورتو مقابل بواویشتا بود.

گل سوم ؟ نه !

پورتو بیش از 10 دقیقه زمان داشت تا مسابقه را به سود خود تمام کند، اما در شرایطی که حضور چیکو کونسیسائو فرزند سرمربی پورتو با فرارها و دریبل های عالی وی دنبال می شد، آنها دو بخت استثنایی گلزنی را از دست دادند؛ ابتدا در دقیقه 86 همکاری کونسیسائوی 18 ساله و طارمی منجر به یک پنالتی دیگر شد، اما این پنالتی با ضربه مجدد اولیویرا به تیر دروازه حریف کوبیده شد تا آه از نهاد همه در بیاید.

گل تلخ مهدی طارمی در لیگ پرتقال12

چیکو کونسیسائو با حضور 20 دقیقه ای خود در بازی پورتو و بواویشتا تاثیر زیادی رد روند بازی داشت.

گل سوم ؛ مردود!

با این حال پورتو دست از تلاش برنداشت و یکبار دیگر چیکو با دریبل مدافعان توپی را به محوطه شش قدم بواویشتا فرستاد، که ضربه اوانیلسون بازیکن حمله ور پورتو پس از برخورد با پای مدافعان بواویشتا وارد دروازه این تیم شد تا گل سوم شکل بگیرد.

این یک لحظه دراماتیک در استادیوم دراگائو بود؛ زمانی که چیکوی نوجوان در آغوش پدر قرارگرفت و در شادی گل با وی اشک ریخت، اما در حالی که پورتویی ها در حال لذت بردن از بازگشت فوق العاده اشان بودند، داور با یک سوت ممتد توجه آنها را به بازبینی صحنه گل و VAR جلب کرد و این اتفاق، با سخت‌گیری قاضی میدان باعث مردود شدن گل شد. داور این صحنه را برخورد توپ با دست مهاجم پورتو تشخیص داد و آن را رد کرد؛ اگرچه نیمکت پورتو اعتراض شدیدی به این صحنه داشت.

گل تلخ مهدی طارمی در لیگ پرتقال16

جوزوالدو فریرا تجربه زیادی از رویارویی با مهدی طارمی دارد، اما در بازی امشب طارمی یک گل زد و دو پاس منجر به پنالتی صادر کرد.

تنها اتفاق؛چیکو!

با از دست رفتن این دو موقعیت استثنایی برای پیروزی حملات پورتو در 4 ، 5 دقیقه پایانی آن ضرب لازم را نداشت تا بازی با تساوی 2 بر 2 به اتمام برسد؛ در حالی که به نظر می رسید هم تیمی های مهدی طارمی کاملا شایسته پیروزی در این مسابقه بودند. البته با کشف چیکو که جانشین ناکاجیما بازیکن ژاپنی سابق پورتو شده، آنها حداقل دلخوش به ظهور یک بازیکن جدید در بین ستاره های خود هستند.

یکی از اتفاقات این بازی پرماجرا کارت گرفتن عادل رامی مدافع ملی پوش سابق تیم ملی فرانسه روی نیمکت بواویشتا بود؛ نیمکتی که توسط جوزوالدو فریرا سرمربی سابق السد که تجربه چندین رویارویی با مهدی طارمی را در لیگ قهرمانان آسیا داشت، هدایت می شد؛ آنها حریف طارمی نشدند اما یک امتیاز فوق العاده را از پورتو به خانه بردند.

منبع ورزش 3