برنامه ویژه فدراسیون برای دیدار های مقدماتی جام جهانی

10:15 - 1399/11/25
به احتمال فراوان ادامه بازی های مقدماتی جام جهانی به صورت متمرکز در قطر برگزار شود که فدراسیون فوتبال کشورمان برای این بازی ها برنامه ویژه ای درنظر دارد.
برنامه ویژه فدراسیون برای دیدار های مقدماتی جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که برخی کشورها پیشنهاد داده اند به خاطر ویروس کرونا دیدارها به صورت متمرکز برگزار شود هستند کشورهایی که می گویند دیدارها باید به صورت رفت و برگشت و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود همان طور که اکنون لیگ در بیشتر کشورها به این صورت برگزار می شود و یکی از این ها ایران است. طبیعی است فدراسیون فوتبال مخالف برگزاری بازی ها به صورت متمرکز باشد به این خاطر که تیم ملی فوتبال کشورمان از 4 بازی باقی مانده دور برگشت در سه بازی میزبان است و حالا اگر قرار باشد به صورت متمرکز بازی کند از امتیاز میزبانی محروم می شود.

بنا بر اعلام فدراسیون فوتبال که امیر مهدی علوی هم بدان اشاره شده فعلا نامه ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به کشورهای عضو در خصوص شیوه برگزاری بازی های باقی مانده ابلاغ نشده است و هم چنین باید طبق برنامه گذشته دنبال شود. در صورتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم بگیرد دیدارهای باقی مانده را به صورت متمرکز برگزار کند فدراسیون فوتبال ایران به قطر به عنوان میزبان بازی ها رای خواهد داد. دیگر کشوری که برای برگزاری بازی های گروه ایران اعلام آمادگی کرده امارات است.

نکته جالب توجه اینکه اگر برگزاری بازی ها به صورت متمرکز نهایی شود دیدارها دیرتر برگزار خواهد شد چون در صورت برگزاری بازی ها به صورت متمرکز دیدارهای باقی مانده به صورت فشرده و طرف کمتر از یکی دو هفته برگزار می شود در حالی که کنفدراسیون فوتبال آسیا بر اساس برنامه از پیش تعیین شده چهار هفته باقی مانده را می خواهد در فواصل زمانی طولانی و البته مشخص برگزار کند. بر اساس اعلام قبلی کنفدراسیون فوتبال آسیا هفته پنجم بازی ها قرار است فروردین ماه و دیدارهای هفته ششم خرداد ماه برگزار شود. همان طور که اشاره شد در صورت برگزاری بازی ها به صورت متمرکز احتمالا بازی ها بعد از پایان بازی های لیگ برگزار خواهد شد و تیم ملی در فروردین ماه برنامه ای نخواهد داشت.

منبع ورزش 3