حضور محرم برابر استقلال؛ اینبار در کسوت سرمربی!

19:31 - 1399/11/24
محرم نوید کیا فردا در حساس ترین دیدار هفته پانزدهم به مصاف استقلال می رود.
حضور محرم برابر استقلال؛ اینبار در کسوت سرمربی!

به گزارش "ورزش سه"، شاید دیدار استقلال و سپاهان در هفته پانزدهم، حساس ترین دیدار نیم فصل نخست لقب بگیرد. دیداری که اگر برنده داشته باشد، می تواند 50 درصد از قهرمان نیم فصل لیگ را مشخص کند و در صورتی که پرسپولیس نتواند دو دیدار پیش رو را برنده شود، آنگاه برنده نبرد اصفهان می تواند قهرمان نیمی از لیگ بیستم باشد.

دیدارهای استقلال و سپاهان طی سالیان اخیر همواره زیبا، جذاب و دیدنی از آب درآمده که بسیاری از این دیدارها، تکلیف قهرمان جام را مشخص کرده است چه در لیگ برتر و چه در جام حذفی اما تقابل روز شنبه دو تیم، یک تفاوت بزرگ با دیدارهای گذشته دارد و آن، حضور اسطوره سپاهانی ها روی نیمکت این تیم است تا او این بار در قامت مربی به مصاف استقلال برود.

محرم نویدکیا که پس از اتمام دوران فوتبالش سریعا به جرگه مربیان پیوست، تا به اینجای کار نتایج خوبی کسب کرده است. او یک تیم هجومی برای زردپوشان اصفهانی ساخته که خط حمله خطرناکی دارد و بی پروا به روی دروازه رقیبان یورش می برد. به ثمر رساندن 23 گل و کسب عنوان بهترین خط حمله لیگ، نشان از فوتبال تهاجمی سپاهانی ها دارد اما اولین حضور محرم روی نیمکت سپاهان می تواند یادآورد دیداری باشد که او برای نخستین بار بازوبند کاپیتانی سپاهان را مقابل استقلال بر بازو بست.

حضور محرم برابر استقلال؛ اینبار در کسوت سرمربی!3

زمانی که بازی های آسیای سال 2002 تمام شد سپاهان باید در تهران به مصاف استقلال می رفت. در حالی که همه انتظار داشتند مجید بصیرت یا لئون استپانیان بازوبند کاپیتانی را بر بازو ببندند، اما این دو بازیکن تصمیم گرفتند به عنوان هدیه قهرمانی بازی های آسیایی، بازوبند را در میان شگفتی همگان بر بازوی محرم ببندند.

محرم در جدال حساس مقابل استقلال طبق معمول درخشان ظاهر شد و در حالی که بازی دو بر دو مساوی بود پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و گل پیروزی تیمش را وارد دروازه آبی پوشان کرد تا روز شیرینش را تکمیل کند.

۱۲ آبان ۸۱ روزی بود که محرم برای اولین بار بازوبند را در سپاهان به بازو بست و سلطه او در سپاهان آغاز شد. اما محرم همانطور که در تقابل های سپاهان و پرسپولیس رکورددار حضور در میدان است، در تقابل های استقلال و سپاهان نیز با ۲۶ بازی رکورددار است.

او همچنین با زدن پنج گل به استقلال بعد از رسول خطیبی و استپانیان و سید صالحی شش گله، در رده دوم بهترین گلزنان سپاهان در برابر استقلال قرار دارد. برد در نیمه نهایی جام حذفی و شکست سنگین ۳ بر صفر در اصفهان و حتی گل به خودی دقیقه ۹۰ محسن ایران نژاد و از دست رفتن قهرمانی در لیگ برتر، تلخ و شیرین محرم در بازی با استقلال است اما این بار باید دید محرم در قامت مربی چه می کند.

منبع ورزش 3