فاطمه معتمد آریا با لباس مشکی ساده در جشنواره فجر + عکس

15:18 - 1399/11/22
فاطمه معتمد آریا ، بازیگر محبوب سینما ایران، با لباس مشکی ساده در جشنواره فجر حضور پیدا کرد.
فاطمه معتمد آریا با لباس مشکی ساده در جشنواره فجر

فیلم سینمایی روزی روزگاری آبادان با بازی فاطمه معتمد آریا و محسن تنابنده در جشنواره فجر اکران شد که با استقبال خوبی روبرو شد.

عکس سیمین بانوی سینمای ایران

سیمین بانوی سینمای ایران در جشنواره فجر ۳۹ با اکران فیلم روزی روزگاری آبادان

فاطمه معتمد آریا با لباس مشکی ساده در جشنواره فجر + عکس19

استایل سیمین بانوی سینمای ایران

جزئیات بیشتر درباره نشست خبری روزی روزگاری آبادان با حضور فاطمه معتمد آریا

نخستین ساخته بلند سینمایی حمیدرضا آذرنگ در پنجمین روز از جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. “روزی روزگاری آبادان” با وفاداری به مردم جنگ‌زده جنوب کشور، داستان خود را پیش برد. فیلمی که او، نمایشنامه‌اش را سال ۱۳۸۴ با همین عنوان در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر روی صحنه برد و مورد تقدیر قرار گرفت.

فاطمه معتمد آریا با لباس مشکی ساده در جشنواره فجر + عکس5

نشست خبری روزی روزگاری آبادان

فاطمه معتمدآریا و محسن تنابنده دو بازیگر اصلی این فیلم سینمایی بودند. خانواده پنج‌نفره “مصیب چرخیده” در آخرین روز سال مشغول خرید شب عیدند، اما به دلیل حال بد مصیب که ناشی از گرفتاری‌اش به مواد مخدر است، کشمکشی میان آن‌ها در می‌گیرد و در اوج تلاش خیری مادر خانواده برای به آرامش رساندن خانواده به ناگاه اتفاقی غیرمنتظره همه آن‌ها را غافلگیر می‌کند

فاطمه معتمد آریا با لباس مشکی ساده در جشنواره فجر + عکس1

سیمین بانوی سینمای ایران در روزی روزگاری آبادان

نشست خبری بدون حضورِ محسن تنابنده برگزار شد بازیگری که در کنار معتمدآریا نقش اصلی داستان را پیش می‌برد. علی اوجی تهیه‌کننده درباره عدم حضور این بازیگر در نشست گفت: مسافرت رفته اما به همه تلاشگران رسانه سلام رسانده و امیدوار است که “روزی روزگاری آبادان” خوب دیده شود.

فاطمه معتمد آریا با لباس مشکی ساده در جشنواره فجر + عکس8

فیلم روزی روزگاری آبادان

فاطمه معتمدآریا هم در ادامه با اشاره به سابقه کاری‌اش در تئاتر با آذرنگ، بیان کرد: دو الگوی زندگی و پهلوانی را از دست دادیم. امروز فکر می‌کردم اگر من نبودم شاید مردم درد کمتری می‌کشیدند تا اینکه علی انصاریان رفت. سابقه تئاتری که من و آذرنگ داشتیم باعث شد این فیلم مهمتر و جذاب‌تر باشد در طول یک سال و نیم که منتظر این کار بودم فراز و نشیب‌های زیادی دیدم که باعث می‌شد کار به عقب بیفتد. روز اول به او گفتم خوشحال می‌شوم در این اثر با هم همکاری کنیم و هنوز همان حس را دارم. نگاه این فیلم خانوادگی و کلی است و صحبت از جایزه شوخی است و نگاهی به آن ندارم.

زندگی شخصی فاطمه معتمد آریا

وی همسر احمد حامد بازیگر و تهیه کننده سینما میباشد و یک پسر به نام نریمان دارد. او در فیلم‌های کارگردانان بزرگ سینمای کشور ایران چون بهرام بیضایی، محسن مخملباف، رخشان بنی‌اعتماد و بهمن فرمان‌آرا نقش بازی کرده و بازی او بارها مورد دقت و تحسین قرار گرفته‌هست.

فاطمه معتمد آریا با لباس مشکی ساده در جشنواره فجر + عکس18

فاطمه معتمد آریا در گذر زمان

فاطمه معتمدآریا فارغ التحصیل بازیگری از دانشسرای هنر شهر تهران هست. او با شرکت در کلاس های موسیقی، نقاشی،فیلمسازی، تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به اجرای نمایش های عروسکی و تئاترهای کودکان در سراسر کشور پرداخت.

فاطمه معتمد آریا با لباس مشکی ساده در جشنواره فجر + عکس18

فاطمه معتمد آریا و همسرش

چگونگی خواستگاری و ازدواج فاطمه معتمد آریا

فاطمه معتمدآریا :چند دفعه ای همدیگر را دیدیم و بعد از دو ماه به احمد گفتم با من ازدواج می کنی؟ گفت من باید برگردم سوئد. گفتم ولش کن حالا بیا یک سال با هم زندگی کنیم لااقل کمیته ما را نمی گیرد. اگر نخواستی بعد از یک سال جدا می‌شویم. سال ۱۳۶۰ با احمد حامد ازدواج کرد و یک پسر به اسم نریمان حاصل این ازدواج هست

فاطمه معتمد آریا با لباس مشکی ساده در جشنواره فجر + عکس0

فاطمه معتمد آریا و همسرش

پسر فاطمه معتمد آریا

نریمان حامد « به مریل استریپ ایران شهرت دارد» فیلم ساز پسر فاطمه معتمد آریا هست. او مستند شیرین را ساخته که بخش های انیمیشن اش را مرجان ساتراپی برای او انجام داده هست.

فاطمه معتمد آریا با لباس مشکی ساده در جشنواره فجر + عکس14

نریمان پسر فاطمه معتمدآریا

شروع فعالیت هنری فاطمه معتمد آریا

همکاری با گروه تئاتر دانشجویان دانشکده هنرهای جذاب و با صدا و سیما درزمینهٔ کارهای کودکان و تئاتر زنده و عروسکی از سوابق هنری اوست. شروع فعالیت وی در تلویزیون با عروسک گردانی آلبومٔ مدرسه موش ها در سال ۱۳۶۰ آغاز شد.

فاطمه معتمد آریا با لباس مشکی ساده در جشنواره فجر + عکس7

فاطمه معتمد آریا و پدرش

او از سال ۶۴ بازیگری در سینما را با فیلم جدال آغاز کرد. از نقش آفرینی های محبوب فاطمه معتمدآریا باید به بازی هایش در کنار ایرج طهماسب و حمید جبلی اشاره کرد. این سه نفر با همکاری در چندین فیلم از جمله کلاه قرمزی و پسرخاله، کلاه قرمزی و سروناز، دختر شیرینی فروش و یکی بود و یکی نبود و زیر درخت هلو یکی از پیروز ترین گروه های هنری در سینمای کشور ایران میباشند.

فاطمه معتمد آریا با لباس مشکی ساده در جشنواره فجر + عکس11

فاطمه معتمدآریا در فیلم برهوت

برهوت فیلمی ایرانی محصول ۱۳۶۷ به نویسندگی و کارگردانی محمدعلی طالبی هست . رسول آموزگاری هست که از منطقه‌ای سرسبز در شمال به کویر رفته و آرزو دارد به کمک دانش آموزان، روستا را از خطر توفان شن ایمن نگاه دارد، و با ساختن باغچه آن جا را شبیه زادگاهش سازد… وی برنده سیمرغ بلورین برترین بازیگر نقش مکمل زن برای ایم فیلم در سال «۱۳۶۷» شد.

فاطمه معتمد آریا با لباس مشکی ساده در جشنواره فجر + عکس18

فیلم برهوت

فاطمه معتمد آریا در فیلم هنرپیشه

هنرپیشه نام فیلمی به کارگردانی محسن مخملباف هست. در این فیلم اکبر عبدی در نقش بازیگر فیلمهای کمدی سینما ظاهر شده و بخشی از چالشهای درونی زندگی وی به عکس کشیده شده هست.وی برنده سیمرغ بلورین برترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در این فیلم شد.

فاطمه معتمد آریا با لباس مشکی ساده در جشنواره فجر + عکس20

فیلم هنرپیشه

فاطمه معتمد آریا در فیلم روسری آبی

روسری آبی پنجمین فیلم سینمایی رخشان بنی‌اعتماد و ساخت سال ۱۳۷۳ هست.«رسول رحمانی» مالک یک مزرعه گوجه‌فرنگی هست و کارخانه‌ای هم در کنار آن دارد. او که چند سال پیش همسرش را از دست داده هست، تنها زندگی میکند.«نوبر کردانی» زنی هست که سرپرستی خانواده‌اش را به عهده دارد

و ناچار هست کار کند. او به همراه چند زن دیگر برای کار در مزرعه گزینه می شود و…وی نامزد سیمرغ بلورین برترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم روسری آبی شد.

فاطمه معتمد آریا با لباس مشکی ساده در جشنواره فجر + عکس17

فیلم روسری آبی

فاطمه معتمدآریا در فیلم گیلانه

گیلانه فیلم سینمایی مشترک رخشان بنی‌اعتماد و محسن عبدالوهاب محصول سال ۱۳۸۳ هست.این فیلم نگاهی به اوایل جنگ و اعزام نیروهای جوان به جبهه دارد. ننه گیلانه به همراه پسر و دختر جوانش در کوران جنگ و در بمباران‌های استان تهران، زندگی دشواری را می‌گذرانند.جایزه ویژه برترین بازیگری به فاطمه معتمدآریا در دهمین جشنواره دفاع مقدس و بخش مسابقه فیلم‌های بلند در سال ۱۳۸۴ شد.

فاطمه معتمد آریا با لباس مشکی ساده در جشنواره فجر + عکس17

فیلم گیلانه

فاطمه معتمدآریا در فیلم این جا بدون من

این جا بدون من فیلمی‌ست به کارگردانی بهرام توکلی که در سال ۱۳۸۹ ساخت و در تابستان ۱۳۹۰ پخش شد. فیلم‌نامه این فیلم اقتباسی از نمایشنامه باغ وحش شیشه‌ای اثر تنسی ویلیامز هست.معتمدآریا برای بازی در این فیلم برنده جایزه برترین بازیگر زن در سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال کانادا شد.

فیلم داستان خانواده‌ای ست متشکل از مادر «فاطمه معتمدآریا» و دو فرزندش، احسان «صابر ابر» و یلدا «نگار جواهریان» که در آرزوی دستیابی به رویاهای خود میباشند و امیدوارانه تحولی را انتظار می کشند. یلدا معلول هست و تمام دغدغه مادر فراهم سازی آینده اوست. ورود رضا دوست احسان با بازی «پارسا پیروزفر» زندگی آنان را دستخوش تغییراتی میکند.

فاطمه معتمد آریا با لباس مشکی ساده در جشنواره فجر + عکس16

فیلم این جا بدون من

فاطمه معتمدآریا در فیلم آباجان

آباجان فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی هاتف علیمردانی محصول سال ۱۳۹۵ هست. این فیلم در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ در سینماهای ایران پخش شده هست.طبق شنیده ها یکى از نقاط قوت فیلم بازى درخشان فاطمه معتمدآریا هست که قطعا مورد دقت قرار مى گیرد. علیمردانى درمورد همکارى با معمتد آریا گفته: یک بازیگر به معناى واقعى کلمه حرفه اى هست و حضورش رنگ و بوى دیگرى به نقش آباجان داد.

فاطمه معتمد آریا با لباس مشکی ساده در جشنواره فجر + عکس6

فیلم آباجان

فاطمه معتمدآریا در سریال زیر تیغ

زیر تیغ نام سریالی تلویزیونی هست که از نیمه دوم سال ۱۳۸۵ از شبکهٔ اول سیمای جمهوری اسلامی ایران شروع به پخش گردید.سریال زیر تیغ یکی دیگر از ساخته‌های تلویزیونی محمدرضا هنرمند بود که فیلمنامهٔ آن را علی اکبر محلوجیان نوشت و حسین علیزاده نیز آهنگسازی آن را بر عهده داشت. در ابتدای پخش سریال از شبکه اول سیما،

وجود بازیگران قوی و شناخته شده‌ای چون پرویز پرستویی و فاطمه معتمد آریا عاملی برای جذب تماشاگر برای این فیلم به شمار می‌رفت. اما پس از پخش سریال مشخص شد که خود سریال نیز قوی کار شده هست.این سریال، در جشنوارهٔ تولیدات تلویزیونی رم شرکت کرد که از پنج جایزهٔ جشنواره، دو جایزه را به خود اختصاص داد.

در این جشنواره که برنامه‌های تلویزیونی متعددی از کشورهای گوناگون از جمله ایالات امریکا، ایتالیا، ژاپن، انگلستان شرکت داشتند پرویز پرستویی بعنوان برترین بازیگر مرد و محمدرضا هنرمند بعنوان برترین کارگردان برگزیده شدند

فاطمه معتمد آریا با لباس مشکی ساده در جشنواره فجر + عکس1

سریال زیر تیغ

فاطمه معتمدآریا در سریال آشپزباشی

آشپزباشی نام یک آلبوم تلویزیونی هست که از شبکه یک صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شده هست. هزینه ساخت این سریال چهار میلیارد تومان بوده‌هست که ۱۶ میلیارد تومان برای صدا و سیما درامد داشته هست که شبکه یک سیما آن را پخش کرده هست .

فاطمه معتمد آریا با لباس مشکی ساده در جشنواره فجر + عکس3

سریال آشپزباشی

فاطمه معتمد آریا در فصل دوم سریال شهرزاد

نقش عمه بلقیس را در فصل دوم این سریال فاطمه معتمدآریا بازی کند. کشمکش او با قباد برای گرفتن قدرت بخشی از قصه فصل دوم هست. از طرف دیگر قباد در زمانی که قدرت را در دست دارد شرایطی را مهیا می‌ کند که فرهاد از ایران برود و مجبور شود در خارج از کشور زندگی خود را ادامه دهد.

فاطمه معتمد آریا با لباس مشکی ساده در جشنواره فجر + عکس10

فصل دوم سریال شهرزاد

فیلمهای سینمایی فاطمه معتمدآریا

آبا جان «۱۳۹۵» برف سرخ «۱۳۹۵» در سکوت «۱۳۹۴» نبات «محصول ۲۰۱۴ میلادی- جمهوری آذربایجان» یحیی سکوت نکرد «۱۳۹۳» بهمن «۱۳۹۲» قصه‌ها «۱۳۹۰» این جا بدون من «۱۳۸۹» پریناز «۱۳۸۹» می زاک «۱۳۸۷» شیرین «۱۳۸۶» نیلوفر «۱۳۸۶» خواب زمستانی «۱۳۸۶» صد سال به این سال‌ها «۱۳۸۶» خواب لیلا «۱۳۸۵» تقاطع «۱۳۸۴» زیر درخت هلو «۱۳۸۴» کارگران مشغول کارند «۱۳۸۴» یک بوس کوچولو «۱۳۸۳» گیلانه «۱۳۸۳» آبادان «۱۳۸۱» به من نگاه کن «۱۳۸۱» کلاه قرمزی و سروناز «۱۳۸۱» دختر شیرینی فروش «۱۳۸۰» عینکدودی «۱۳۷۹» یکی بود، یکی نبود «۱۳۷۸» عشق + ۲ «۱۳۷۷» مرد عوضی «۱۳۷۷» مهر مادری «۱۳۷۶» مرد آفتابی «۱۳۷۴» زندگی «۱۳۷۴» روسری آبی «۱۳۷۳» کلاه قرمزی و پسرخاله «۱۳۷۳» سفر «۱۳۷۳» همسر «۱۳۷۲» یک‌بار برای همۀ وقت} «۱۳۷۱» هنرپیشه «۱۳۷۱» مسافران «۱۳۷۰» ناصرالدین شاه آکتور سینما «۱۳۷۰» ریحانه «۱۳۶۸» برهوت «۱۳۶۷» ستاره و الماس «۱۳۶۷» یاد و دیدار «۱۳۶۶» محموله «۱۳۶۶» جهیزیه‌ای برای رباب «۱۳۶۶» گم‌شدگان «۱۳۶۶» تحفه‌ها «۱۳۶۶» جدال «۱۳۶۴»

فاطمه معتمد آریا با لباس مشکی ساده در جشنواره فجر + عکس6

فیلم مهر مادری

آلبوم های تلویزیونی فاطمه معتمدآریا

آشپزباشی «۱۳۸۸» زیر تیغ «۱۳۸۵» آرایشگاه جذاب «۱۳۷۲» بازپرس وارد می شود «۱۳۷۱» گل پامچال «۱۳۷۰» فاطمه معتمدآریا فاطمه معتمد آریا کارهای عروسکی فاطمه معتمدآریا خونه مادربزرگه «سریال» مدرسه موش‌ها «۱۳۶۳» «سریال» زاغچه کنجکاو «۱۳۶۴» شهر موش‌ها «۱۳۶۴» خاله قورباغه «سریال» کلاه‌قرمزی

فاطمه معتمد آریا با لباس مشکی ساده در جشنواره فجر + عکس13

فاطمه معتمدآریا

آثار نمایشی فاطمه معتمد آریا

ننه دلاور و فرزندان او «۱۳۹۳» نامه‌هایی به تب «۱۳۹۰»[۱۸][۱۹] ترمینال «۱۳۸۸» ریچاردسوم «۱۳۷۸» آتش افروزان «۱۳۶۹» یک سال تئاتربداهه واحد نمایش «۱۳۶۰» یک جفت کفشبرای زهرا «۱۳۶۰» دایره گچی قفقازی «۱۳۵۹» خرده بورژواها «۱۳۵۹» آهو «۱۳۵۸» طوقی «۱۳۵۵» کرم کتاب «۱۳۵۵» سری نمایش‌های کودکان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان «۱۳۵۴–۱۳۵۸» فاطمه معتمد آریا با لباس مشکی ساده در جشنواره فجر + عکس18فاطمه معتمد آریا

جوایز و افتخارات فاطمه معتمدآریابرنده جایزه هانری لانگ لوا «بخش بازیگر زن» از جشنواره فیلم ونسن «۱۳۹۰» برنده تندیس زرین برترین بازیگر نقش اول زن از جشن منزل سینما برای «این جا بدون من» «۱۳۹۰» برنده جایزه برترین بازیگر زن از جشنواره فیلم مونترال برای «این جا بدون من» «۱۳۹۰» نامزد سیمرغ بلورین برترین بازیگر نقش اول زن برای «این جا بدون من» «۱۳۸۹» برنده جایزه ۳۰ سال فعالیت در سینما از جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران «۱۳۸۷» برنده جایزه چهارمین فستیوال سالانه منزل دوست کجاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری شهر تهران «۱۳۸۶» نامزد تندیس زرین برترین بازیگر نقش اول زن از جشن منزل سینما برای «گیلانه» «۱۳۸۳» نامزد سیمرغ بلورین برترین بازیگر نقش اول زن برای «گیلانه» «۱۳۸۲»

نامزد تندیس زرین برترین بازیگر نقش اول زن از جشن منزل سینما برای «دختر شیرینی فروش» «۱۳۸۱» نامزد سیمرغ بلورین برترین بازیگر نقش اول زن برای «زندگی» «۱۳۷۶» نامزد سیمرغ بلورین برترین بازیگر نقش اول زن برای «روسری آبی» «۱۳۷۳» برنده سیمرغ بلورین برترین بازیگر نقش اول زن برای «همسر» «۱۳۷۲» برنده سیمرغ بلورین برترین بازیگر نقش اول زن برای «هنرپیشه» «۱۳۷۱» برنده سیمرغ بلورین برترین بازیگر نقش مکمل زن برای «مسافران» «۱۳۷۰»

برنده سیمرغ بلورین برترین بازیگر نقش مکمل زن برای «برهوت» «۱۳۶۷» نامزد سیمرغ بلورین برترین بازیگر نقش اول زن برای «ریحانه» «۱۳۶۷» نامزد لوح زرین برترین بازیگر نقش مکمل زن برای «جهیزیه برای رباب» «۱۳۶۶»

فاطمه معتمد آریا با لباس مشکی ساده در جشنواره فجر + عکس13

فاطمه معتمد آریا در جشنواره آسیا پاسیفیک

عکس فاطمه معتمدآریا در نمایشگاه سازمان ملل

در این نمایشگاه ١۶ پرتره، اثر نقاش ایتالیایی Fabrizio Ruggiero، هست که به‌عنوان نماد مردم همه ی قاره‌های جهان که در طول عمر خود به منافع مشترک بشریت یاری رسانده‌اند، به نمایش درآمده هست. در این نمایشگاه پرتره پیر کلاور آکندنگوی «گابن»، مایا آنجلو «کشور آمریکا»، جون بیس «ایالات امریکا»، ادری هیپبورن «انگلستان»،

واسیلی کاندینسکی «روسیه»، ام‌کلثوم «مصر»، گونگ لی «چین»، میریام ماکابا «آفریقای‌جنوبی»، ادگار مورن «فرانسه»، فاطمه معتمدآریا «ایران»، اوکوت بپتیک «اوگاندا»، ساتیا جیت‌رای «هند»، سباستیو سالگادو «برزیل»، وول سوئینسکا «نیجریه»، نگوی گی وا تییونگو «کنیا» و مالایا یوسف‌زی «پاکستان»، روی دیوارها قرار گرفته هست.

این اتفاق بین‌المللی با حضور سه چهره سینمایی جهان از جمله سینماگری ایرانی، نشان میدهد که هنر هفتم تا چه اندازه می تواند سفیر خوبی برای رقم‌خوردن اتفاقات مثبت صلح‌طلبانه در سراسر جهان باشد.

فاطمه معتمد آریا با لباس مشکی ساده در جشنواره فجر + عکس13

نمایشگاه سازمان ملل

حوادث کاشان

در ۴ بهمن ۱۳۹۴ در جریان سفر فاطمه معتمدآریا و کاوه ابراهیم‌پور، کارگردان فیلم یحیی سکوت نکرد به کاشان برای شرکت در پخش و نشست پرسش و پاسخ این فیلم، گروهی معترض با فحاشی و ناسزاگویی خواستار خروج انها از شهر بودند، که با کمک نیروهای انتظامی جلسه به روال عادی خود ادامه یافت.

معتمد آریا در این باره اظهار داشت:«من با این که کسی با کار من و حرفه‌ام و حتی خود من مخالف باشد مشکلی ندارم ولی رفتارهای تهاجمی، توهین، بی‌احترامی، دروغ، اتهام و بی‌قانونی را نمی‌پذیرم و این اتفاقی هست که در آنجا افتاد و من علاقه‌ای هم به بیان و شرح جزئیات اتفاقات ناخوشایند ضدفرهنگی ندارم.»

فاطمه معتمد آریا با لباس مشکی ساده در جشنواره فجر + عکس13

فاطمه معتمد آریا

نوگرایی منحصر به فرد

به اعتقاد پرویز پرستویی زبان و بیان صمیمی ،سادگی رفتار ،صداقت و جوهره فطری سیمین تا به حدی هست که اورا رفیق روحیه مردم زمانه خود می‌بینی .جسارت نواندیشی و نوگرایی منحصر به فرد در سیمین حالتی ممتاز دارد که پیش تر در کسی سراغ نداشتیم .

فاطمه معتمد آریا با لباس مشکی ساده در جشنواره فجر + عکس1

جشن تولد فاطمه معتمد آریا

به ریشه‌ها پایبند باشید

قدرشناسی وی را تنها در رفتارش نمیبینیم. او بارها و بارها در عین به رسمیت شناختن توانایی‌هایش، خودش را به پیشكسوتان سینمای کشور ایران وابسته میداند: «جهان در حال حركت هست و ما ناگزیریم كه خود ما را نزدیك كنیم و این مسئله نیازمند شناخت دقیق از قبل فرهنگی ماست.

من به‌عنوان فاطمه معتمدآریا اگر ندانم ریشه‌هایم در سینمای کشور ایران كجاست دیگر شاخ و برگی نمی توانم داشته باشم. من بازیگری هستم كه نوع كار خودم را وابسته به هنرمندان پیش از خودم میدانم و فكر می‌كنم سال‌ها دوری كه سینمای کشور ایران طی كرده تا به این جا برسد، شكل‌دهنده هویتی بوده كه امروز من به‌عنوان یك بازیگر دارم.»

فاطمه معتمد آریا با لباس مشکی ساده در جشنواره فجر + عکس14

فاطمه معتمد آریا و پوری بنایی

فاطمه معتمدآریا «كافی هست شما یك راسته خیابان را با او هم قدم شوید. كمتر كسی برای عكس گرفتن با او می آید، همه ی می آیند برای گفتن درددل و مشكلات‌شان با سیمین. زن، مرد، پیر و جوان سفره دل‌شان را برای او باز می‌كنند. سیمین نبض جامعه را می‌شناسد، این آغوش باز او برای رویارویی با مردم و مشكلات آن‌ها و حتی سرك كشیدن

به فضاهایی كه ممكن هست با مشكلاتی همراه باشد جزو جدانشدنی از سیمین هست و همین هست كه وی را سیمین ماندگار سینمای کشور ایران می‌كند.»