کسب یک رکورد جدید در انتظار یحیی

12:57 - 1399/11/21
یحیی گل محمدی این فرصت را دارد تا در بازی های پیش رو رکورد جدید 100 امتیازی با پرسپولیس را کسب کند.
کسب یک رکورد جدید در انتظار یحیی

به گزارش ورزش سه، پرسپولیس ۴۳ بار با هدایت یحیی گل‌محمدی به مصاف حریفان رفته و توانسته ۸۳ امتیاز را کسب کند؛ میانگین ۱.۹۳ امتیازی. این در حالی است که قرمزها در لیگ دوازدهم کمترین میزان امتیاز را کسب کردند و از ۱۷ بازی تنها ۲۹ امتیاز به‌دست آوردند تا با قرارگیری در میانه های جدول کار را به اتمام برسانند اما در لیگ نوزدهم و بیستم اوضاع متفاوت بوده است.

فصل پیش پرسپولیس در ۱۴ بازی با حضور سرمربی کنونی اش ۳۳ امتیاز به دست آورد و با میانگین ۲.۳۵ امتیاز فصل را با موفقیت کامل به اتمام رساند. اگر شکست در مقابل ذوب آهن و توقف مقابل گل گهر نبود، آن ها به میانگین استثنایی ۲.۶ هم می‌رسیدند.

پرسپولیس این فصل اگرچه هنوز به استاندارد قهرمانی نرسیده اما فرصت این را دارد که با پیروزی در سه بازی آخر نیم فصل مقابل مس رفسنجان، گل گهر سیرجان و پیکان تهران به این رکورد دست پیدا کند و احتمالا قهرمانی نیم فصل را جشن بگیرد.

اما نکته جالب رکورد دیگری است که یحیی آن را دنبال می‌کند. او تاکنون ۸۳ امتیاز در لیگ برتر با پرسپولیس گرفته و اگر بتواند شش بازی آخر سال را با پیروزی به اتمام برساند، ۱۰۱ امتیازی خواهد شد. تاکنون در تاریخ لیگ برتر تنها علی دایی و برانکو ایوانکوویچ توانستند امتیازات خود با پرسپولیس را سه رقمی کنند و باید دید که آیا گل‌محمدی نیز می‌تواند از مرز ۱۰۰ امتیاز عبور کند یا خیر؟ باتوجه به قرارداد او با پرسپولیس تا پایان لیگ بیست و یکم، اگر وی همین روند را ادامه دهد امکان دستیابی به ۲۰۰ امتیاز هم خواهد بود.

منبع ورزش 3