شب تاریخ سازی فوق ستاره آرژانتینی

22:36 - 1399/11/20
در اواسط فوریه اتفاقات مهیجی در تاریخ رقابت های لالیگا رخ داده است.
شب تاریخ سازی فوق ستاره آرژانتینی

به گزارش "ورزش سه"، لیونل مسی در سال 2012 موفق شد 91 بار دروازه حریفان را باز کرده و از این حیث در تاریخ فوتبال رکورددار شود. او در دیدار مقابل والنسیا چهار بار موفق به گلزنی شده و این عملکدرد نقش مهمی در ثبت این رکورد تاریخی داشت.

15 فوریه: آغاز درخشش مارسلو در لالیگا (2009)

در 15 فوریه 2009 در ال مولینون بود که رئال مادرید به لطف گل های رائول گونزالس و یان کلاوس هونتلار در ورزشگاه خیخون در همان ابتدا با دو گل پیش افتاد. اسپورتینگ سعی در نشان دادن واکنش داشت، اما شاگردان خوانده راموس، سرمربی خیخون دوباره تسلیم شدند.

تبلیغات

شب تاریخ سازی فوق ستاره آرژانتینی5

شب تاریخ سازی فوق ستاره آرژانتینی20

جورجیو آرمانی آکوا دی جیو-Giorgio Armani Acqua Gio-فروش ویژه 100 تومان

شب تاریخ سازی فوق ستاره آرژانتینی19

شب تاریخ سازی فوق ستاره آرژانتینی11

در ادامه اثرگذاری هوشمندانه گل سوم گونسالو ایگواین توپ را به محوطه رساند و مارسلو، مدافع چپ و ستاره نوظهور با سرعت از سد مدافعان اسپورتینگ عبور کرده و با آرامش ایناکی لافونته، دروازه با خیخون را مغلوب کرد تا گل سوم به ثمر برسد. در ادامه رئال مادرید باز هم به گل رسید و با برتری 0-4، هشتمین پیروزی متوالی در لالیگا را کسب کرد. ضربه دقیق مارسلو، اولین گل او از 25 گل این بازیکن لالیگا بود. و از آن زمان کاپیتان دوم و 32 ساله رئال مادرید 5 پنج قهرمانی در لالیگا کسب کرده است.

17 فوریه: اولین پیروزی بزرگ خیرونا در برنابئو (2019)

در تاریخ 17 فوریه 2019 و زمانی که کاسمیرو در نیمه اول با ضربه سر ارسال تونی کروس را تبدیل به گل کرد، به نظر می رسید رئال مادرید به یک پیروزی ساده مقابل خیرونا دست خواهد یافت. اما در آفتاب بعدازظهر، رئال مادرید به خواب فرو رفت و خیرونا با پنالتی هند سرخیو راموس صاحب یک ضربه پنالتی شد تا کریستیان استوانی بازی را 1-1 کند.

شب تاریخ سازی فوق ستاره آرژانتینی16

در ادامه و بعد از مهار ضربه آنتونی لوزانو توسط تیبو کورتوا، این پورتو بود که با ضربه سر گل دوم را به ثمر رساند تا تیم مهمان موفق به تکمیل بازگشت خود شود. در ادامه سرخیو راموس در لحظات پایانی برای گلزنی پیش رفت و ضربه برگردان او در مقابل دروازه خیرونا بازی خطرناک تشخیص داده شد تا او کارت زرد دوم را نیز دریافت کند؛ 90 دقیقه دراماتیک برای اولین و تنها پیروزی تیم کاتالان تا به امروز در لالیگا در سانتیاگو برنابئو.

19 فوریه: پوکر لیونل مسی در برابر والنسیا در سال رکوردشکنی (2012)

در 19 فوریه 2012 ابتدا پابلو پیاتی، وینگر والنسیا با زیرکی از اشتباه مدافعان بارسلونا استفاده کرده و و تنها پس از 8 دقیقه نتیجه را 1-0 کرد تا نوکمپ در خاموشی فرو برود. اما هواداران بلوگرانا خیلی نگران نبوده و می دانستند که لیونل مسی آماده را در ترکیب خود دارند.

شب تاریخ سازی فوق ستاره آرژانتینی3

در اواسط نیمه اول لیونل مسی با ضربه ای دقیق و محکم از فاصله ای نزدیک گل تساوی را به ثمر رساند و در ادامه دو بار دیگر نیز دیگو آلوس، دروازه بان والنسیا را در همان نیمه نخست تسلیم کرد. لیونل مسی باز هم موفق به گلزنی شد و در نهایت ژاوی نتیجه بازی را 1-5 کرد، اما همه چیز معطوف به پوکر مسی برابر والنسیا بود. او در ادامه فصل برابر اسپانیول نیز موفق به ثبت همین عملکرد شده و در نهایت رکورد 91 گل در سال 2012 شامی 12 گل برای آرژانتین و 79 برای بارسا که 59 تای آن در لالیگا بود را به ثبت رساند.

20 فوریه: آرانزوبیا و تاریخ سازی در بین دروازه بان های لالیگا (2011)

در تاریخ 20 فوریه 2011 و در نبرد تیم های پایین جدولی، 94 دقیقه از بازی گذشته و آلمریا با گل فوق العاده پابلو بیاتی از دیپورتیوو پیش بود. تیم مهمان صاحب یک ضربه کرنر شد و پابلو آلوارز توپ را به مرکز محوطه ارسال کرد.

شب تاریخ سازی فوق ستاره آرژانتینی19

انبوهی از بازیکنان برای استقبال از ت.پ بلند شدند، اما دروازه بان دپور، دانی آرانزوبیا از همه بالاتر پرید و یک ضربه سر کلاسیک مانند مهاجمان شماره 9 موفق به گلزنی شد. او تیمش را نجات داده و تبدیل به ششمین دروازه بان گلزن در لیگ اسپانیا شد. مارکو دیمیتروویچ سنگربان ایبار اخیرا پنالتی خود را صدرنشین فعلی لالیگا یعنی اتلتیکو مادرید تبدیل به گل کرده و نفر هفتم در این فهرست شد. اما آرانزوبیا تنها دروازه بانی در کل تاریخ لالیگا است که در جریان بازی گلزنی کرده است.

منبع ورزش 3