تردید باشگاه تراکتور از انتخاب سرمربی جدید

21:03 - 1399/11/20
تیم تراکتور سازی بعد از اخراج علیرضا منصوریان حالا به دنبال سرمربی جدید می گردد و همچنان در انتخاب سرمربی جدید تردید دارد.
تردید باشگاه تراکتور از انتخاب سرمربی جدید

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه تراکتور با هدایت علیرضا منصوریان پای به لیگ بیستم گذاشت اما بعد از تنها پنج هفته، این مربی برکنار شد. با توجه به اینکه تیم در کوران مسابقات بود و انتخاب سریع سرمربی میسر نبود، باشگاه تراکتور، مسعود شجاعی را به عنوان سرمربی موقت انتخاب کرد. کسب چند نتیجه خوب، مسعود را در مسیر دیگر سرمربیان موقت تراکتور قرار داد؛ محمد تقوی در لیگ هجدهم و ساکت الهامی در لیگ نوزدهم چنین سرنوشتی داشتند، تقوی تا نیم فصل اول سرمربی ماند و الهامی هم تا پایان فصل به عنوان سرمربی به کار خود ادامه داد.

پایان نیم فصل، آغاز یک ماموریت مهم

با رسیدن به روزهای پایانی نیم فصل اول، گمانه زنی ها در خصوص آینده نیمکت تراکتور به اوج خود رسیده است. از سویی مسعود شجاعی به تازگی مدرک مربیگری درجه C خود را گرفته و این نشان می دهد که نسبت به ادامه حضور با شرایط فعلی کم تمایل نیست و از سوی دیگر، خیلی ها معتقد هستند که مسعود همزمان نمی تواند هم بازی کند و هم روی مباحث فنی تیم در جریان بازی، تمرکز کند. به این ترتیب با پایان نیم فصل اول، ماموریت مهم باشگاه تراکتور برای تعیین تکلیف سرمربی آغاز می شود.

علیرضا رحیمی، معاون باشگاه تراکتور که میهمان شبکه سهند بود، از برنامه باشگاه تراکتور برای انتخاب سرمربی صحب کرد. او نیاز به تغییر در کادر فنی را این گونه شرح داد: "نتایجی که کسب کرده ایم در شان باشگاه نبوده و این یعنی حتما یک ایراد داریم و باید رفع کنیم. تمرکزی که کادر فنی در لحظات حساس نیاز دارد ما در این زمینه مشکل داریم. با شکل فعلی پیش رفتن سخت خواهد بود."

تبلیغات

تردید باشگاه تراکتور از انتخاب سرمربی جدید0

تردید باشگاه تراکتور از انتخاب سرمربی جدید17

جورجیو آرمانی آکوا دی جیو-Giorgio Armani Acqua Gio-فروش ویژه 100 تومان

تردید باشگاه تراکتور از انتخاب سرمربی جدید8

پلن دوگانه؛ با مسعود یا بی مسعود

معاون ورزشی تراکتور از دو برنامه برای تعیین تکلیف سرمربیگری باشگاه یاد کرد. برنامه هایی که در یکی از آنها حضور شجاعی به عنوان سرمربی دیده می شود و در یکی دیگر مسعود به عنوان بازیکن به کار خود ادامه خواهد داد. رحیمی در این خصوص گفت: "دو راه داریم، راه اول ماندن شجاعی و تقویت کادر فنی است. راه دوم، مسعود به عنوان بازیکن بماند و یک سرمربی به تیم اضافه شود. در شرف تصمیم هستیم که یکی از این دو راه را انتخاب کنیم."

ادامه مسیر بصورت بازیکن-سرمربی

راه اولی که رحیمی آن را مطرح کرد شاید با اقدامات اخیر مسعود شجاعی هم در یک راستا باشد. شجاعی همان گونه که گفته شد، مدرک مربیگری C خود را دریافت کرده و به زودی برای دریافت مدرک مربیگری درجه B اقدام خواهد نمود. در چنین شرایطی باشگاه تراکتور یک دستیار صاحب نام را به مجموعه کادرفنی اضافه خواهد کرد. البته این کار به همین سادگی هم نخواهد بود چرا که کمتر مربی صاحب نامی قبول می کند که به عنوان کمک مربی در تراکتور کار کند. با توجه به مطرح شدن بحث تقویت در پلن شماره یک تراکتوری ها، هر مربی هم نمی تواند به کادر فنی جذب شود و باید بار فنی فردی که جذب خواهد شد در حد معقولی باشد که بتواند در نیم فصل دوم کمک حال مسعود شجاعی باشد.

پلن دوم؛ موانع و حسرت های بزرگ

راه دومی که رحیمی به آن اشاره کرد، روی کاغذ راه ساده ای است؛ بازگشت وظایف مسعود به اول فصل و جذب یک سرمربی جدید. البته همان گونه که مدیر تراکتوری ها هم اشاره کرد، جذب سرمربی در حد تراکتور در مقطع فعلی کار دشواری خواهد بود. چرا که مربیان موفق اکثرا تیم دارند و مربیانی که بیرون هستند هم احتمال موفقیت شان در تراکتور بسیار پایین است. مثالی بارز این موضوع، رسول خطیبی است. بعد از موفقیت های اخیر رسول خطیبی در آلومینیوم اراک، هواداران تراکتور خواهان حضور این مربی در تراکتور هستند. خطیبی که دوره ای موفق در تراکتور داشت و این تیم را قهرمان نیم فصل اول لیگ چهاردهم نیز کرد به گفته رحیمی یک گزینه ایده آل برای تراکتور به شمار می رود اما شرایط حرفه ای اجازه مذاکره با او را به باشگاه تراکتور در مقطع فعلی نمی دهد. در شرایطی که تراکتوری ها بیش از همیشه به یک مربی آشنا به جو فوتبال آذربایجان نیاز دارند، حضور خطیبی می تواند یک برگ برنده برای آنها باشد اما بی تردید، آلومینیومی ها با توجه به حضور موفق رسول، به این راحتی ها مجوز خروج او را صادر نمی کنند.

جذب مربی خارجی، راهی برای رسیدن به این پلن است اما فعلا قانون این اجازه را نمی دهد. رحیمی در این خصوص گفت: "ما یک انتقاد داریم. فدراسیون نشین ها صورت مساله را پاک کرده اند. اگر مشکلی بوده و ما در محاکم حقوقی محکوم شده ایم، آمده اند و صورت مساله را پاک کرده اند. زمزمه هایی هست که قانون جذب مربی خارجی در نیم فصل دوم لغو شود. سرمربی های خوب فعلا تیم دارند و ما باید سراغ سرمربیانی برویم که نتایج خوبی کسب نکرده اند. البته پلن هایی داریم که اگر مربی خارجی بیاوریم، بنای کار داشتن یک مربی با مدرک A آسیاست. "

با توجه به شرایط یاد شده، تراکتوری ها برای تعیین تکلیف سرمربی کار بسیار سختی در پیش رو دارند. به گفته رحیمی، روال فعلی تا هفته آینده (تا بازی آخر نیم فصل اول) ادامه خواهد داشت و بعد از آن یکی از دو پلن یاد شده اجرا خواهد شد. او از گزینه هایی هم نام برد که به دلایل مختلف حضورشان در تراکتور میسر نشده است. علی دایی و تونی مربیانی بودند که با توجه به شرایط شخصی شان، امکان همکاری به وجود نیامد. رحیمی از ماموریت ناتمامی صحبت کرد که تراکتوری ها با تونی و تونی با تراکتوری ها دارد؛ مربی پرتغالی اما با توجه به شرایط بحرانی کرونا در پرتغال، امکان حضور در مقطع فعلی را نداشت و علی دایی هم حضور در تبریز را با برنامه های کاری اش متناسب ندید. یکی دیگر از گرینه ها که طی یکی دو سال اخیر همواره نامش در بین گزینه های هدایت تراکتور بود، الکس نوری است که به گفته معاون باشگاه تراکتور، حضور او از نظر مالی، معقول نبود و مذاکره ای با این مربی در مقطع فعلی صورت نگرفت.

منبع ورزش 3