جدیدترین اخبار مربوط به شیخ دیاباته استقلالی ها + عکس

00:26 - 1399/11/21
پیج رسمی باشگاه استقلال در تازه ترین پست اینستاگرامی خود با انتشار عکسی از شیخ دیاباته و مدیرعامل این باشگاه جدیدترین اطلاعات مربوط به این بازیکن دوست داشتنی را با طرفداران این تیم به اشتراک گذاشت.
جدیدترین اخبار مربوط به شیخ دیاباته استقلالی ها + عکس

شیخ دیاباته مهاجم استقلال امروز ظهر در محل باشگاه استقلال حاضر شد و با احمد مددی مدیرعامل این باشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این جلسه مطالبات دیاباته به او پرداخت شد. دیاباته در این جلسه خطاب به مدیرعامل استقلال گفت که به دلیل مصدومیت نتوانسته در فصل جاری برای استقلال زیاد مثمر ثمر باشد ولی امیدوار است که در نیم فصل دوم و بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا بتواند بیشتر به تیم کمک کند و در نهایت استقلال به قهرمانی دست پیدا کند. #استقلال

بیوگرافی کامل شیخ دیاباته

شیخ دیاباته متولد 25 آوریل 1988 در باماکو ، بازیکن فوتبال اهل مالی است.جدیدترین اخبار مربوط به شیخ دیاباته استقلالی ها + عکس13

جدیدترین اخبار مربوط به شیخ دیاباته استقلالی ها + عکس20

جدیدترین اخبار مربوط به شیخ دیاباته استقلالی ها + عکس5

شیخ دیابته - Cheick Diabate

قد شیخ دیاباته 194 سانتی متر و در پست مهاجم بازی می کند ، سابقه بازی در لیگ های مطرح ایتالیاو فرانسه را دارد ، در تیم ملی کشورش هم بازی کرده و حالا در ایران است.

شروع فوتبال

شیخ تیدیانه دیاباته در شهر باماکو در کشور مالی متولد شده است.

از کودکی با خانواده به فرانسه مهاجرت میکند و مقیم این کشور میشود.

بصورت جدی فوتبال خود را در سال 2000 وقتی تنها 12 سال داشت از آکادمی سلیف کیتا (اسطوره فوتبال مالی) شروع کرد و تا 18 سالگی در این مرکز بود.

جدیدترین اخبار مربوط به شیخ دیاباته استقلالی ها + عکس10

شیخ دیاباته و خواهرش

ورود به جوانان بوردو

در سال 2006 توسط استعدادیاب های تیم فرانسوی بوردو به جوانان این تیم برده شد و بعد از دو سال بازی در این رده سال 2008 به بزرگسالان این تیم رفت.

سوابق و تیمها

در سال 2008 بخاطر وجود مهاجمان باتجربه در بوردو او یک فصل قرضی در تیم آژاکسیو حضور داشت ، سپس سال 2009 - 2010 در تیم نانسی بازی کرد و در نهایت دوباره به بوردو بازگشت.

این بازیکن سال 2016 به تیم عثمانلی اسپور کشور ترکیه پیوست سپس بصورت قرضی یک فصل در تیم متس فرانسه و یک فصل در تیم بنونتو ایتالیا بازی کرد تا اینکه سال 2018 به تیم الامارات رفت.

با وجود درخشش او اما این تیم اماراتی بخاطر سن بالای وی حاضر به تمدید قرارداد نشد.

جدیدترین اخبار مربوط به شیخ دیاباته استقلالی ها + عکس5

شیخ دیاباته بازیکن سابق بنونتو ایتالیا

حضور در استقلال

این مهاجم 31 ساله اهل مالی در نهایت با نظر آندره آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی استقلال در 18 تیر 1398 با قرارداد دو ساله با حقوق هر فصل 500 هزار دلار به این تیم پیوست.

او در استقلال شماره 7، پیراهن سابق فرهاد مجیدی را به تن می کند.

جدیدترین اخبار مربوط به شیخ دیاباته استقلالی ها + عکس17

شیخ دیاباته و آندره آ استراماچونی

درخشش و هت ریک

این بازیکن در سومین حضور خود در تیم استقلال در بازی مقابل با تراکتورسازی توانست با زدن 3 گل هت تریک کرده و تیم اش را با نتیجه 4 به 2 برنده مسابقه کند.

جدیدترین اخبار مربوط به شیخ دیاباته استقلالی ها + عکس5

عکسهای اینستاگرام شیخ دیاباته

بازی های ملی

این بازیکن اولین بار در سال 2005 به تیم ملی زیر 17 ساله کشور مالی دعوت شد سپس مدتی بعد وارد تیم بزرگسالان شده و تابحال 39 بازی ملی و 15 گل زده هم دارد.

وضعیت ازدواج و همسر شیخ دیاباته

از وضعیت ازدواج و همسر شیخ دیاباته اطلاعات دقیقی در دست نیست.

جدیدترین اخبار مربوط به شیخ دیاباته استقلالی ها + عکس8

زندگی شخصی شیخ دیاباته

توانایی ها

او در پست مهاجم به دلیل قد 194 سانتی متر خود توانایی سر زنی فوق العاده ای دارد و بارها موفق شده در لیگ اروپا دروازه تیم های یوونتوس، پاری سن ژرمن ، بنفیکا ، مارسی و … را باز کند.

پای تخصصی اش راست بوده و پنالتی زن قهاری هم می باشد.

آمار گلزنی در لیگ های اروپا

  • 58 گل در 143 بازی لیگ فرانسه
  • 5 گل در 15 بازی لیگ اروپا
  • 8 گل در 11 بازی سری آ
  • 10 گل در 8 بازی جام حذفی فرانسه

کارنامه و رزومه شیخ دیاباته

این مهاجم سال ۲۰۱۶ سنت شکنی کرد و با انتقال قطعی از بوردو فرانسه به عثمانلی اسپور ترکیه پیوست ولی در ۸ بازی گلی به نتیجه نرساند.

باشگاه ترکیه ای که رقم زیادی برای جذب وی به بوردو پرداخته بود، همان مسیر باشگاه فرانسوی را در پیش گرفت. انتقال قرضی از عثمانلی در سال ۲۰۱۷ به متز سبب شد تا این مهاجم دوباره به لیگ فرانسه باز گردد، ولی تحت قرداد عثمانلی بماند. با این انتقال، فکر باشگاه ترکیه ای از پرداخت حقوق سنگین این مهاجم اسوده شد، ولی درخشش دیاباته در فرانسه و به نتیجه رساندن ۸ گل در ۱۴ بازی وی را زنده کرد تا با وضعیت خوب به ترکیه بازگردد.

ولی عثمانلی که تجربه موفقی از حضور این مهاجم در تیمش نداشت، مجددا دیاباته را قرضی راهی بنونتو در لیگ ایتالیا کرد. مهاجم مالیایی سال ۲۰۱۸ هم عملکرد خوبی در ایتالیا داشت و در ۱۱ بازی ۸ گل برای بنونتو زد. بعد از پایان نیم فصل اول ، این مهاجم در نقل وانتقالات زمستانی با پیشنهاد مالی خوب به حواشی خلیج همیشه فارس آمد. مهاجم الامارات در ادامه سال ۲۰۱۸، دوباره عملکرد خوبی در لیگ امارات داشت و در ۹ بازی، ۶ گل زد تا آماده انتقال جدیدی شود.

به رغم درخشش در امارات، باشگاه عثمانلی به علت بالا رفتن سن، این بازیکن مالیایی را نمی خواهد. به همین علت به وی اعلام شده که تیم جدیدش را معرفی کند.

آمار گلزنی شیخ دیاباته

جدیدترین اخبار مربوط به شیخ دیاباته استقلالی ها + عکس2

آمار گلزنی شیخ دیاباته

شیخ تیدیانه دیاباته متولد ۲۵ آوریل ۱۹۸۸ میلادی در مالی بوده که در پست مهاجم در باشگاه فوتبال الامارات امارات به صورت قرضی از عثمانلی اسپور در لیگ برتر فوتبال امارات بازی میکند .

از باشگاه هایی که در آن بازی نموده است میتوان به بوردو، آژاکسیو، نانسی، عثمانلی اسپور، متس، بنونتو و الامارات اشاره نمود .

وی همچنین در تیم ملی فوتبال مالی بازی کرده است .

این مهاجم ۳۱ ساله اکثراً بصورت قرضی جابجا شده است. این مهاجم سال ۲۰۱۶ سنت شکنی کرد و با انتقال قطعی از بوردو فرانسه به عثمانلی اسپور ترکیه پیوست ولی در ۸ بازی گلی به نتیجه نرساند.

باشگاه ترکیه ای که رقم زیادی برای جذب وی به بوردو پرداخته بود، همان مسیر باشگاه فرانسوی را در پیش گرفت. انتقال قرضی از عثمانلی در سال ۲۰۱۷ به متز سبب شد تا این مهاجم دوباره به لیگ فرانسه باز گردد، ولی تحت قراداد عثمانلی بماند. با این انتقال، خیال باشگاه ترکیه ای از پرداخت حقوق سنگین این مهاجم اسوده شد، ولی درخشش دیاباته در فرانسه و به نتیجه رساندن ۸ گل در ۱۴ بازی وی را احیا کرد تا با وضعیت خوب به ترکیه بازگردد.

ولی عثمانلی که تجربه موفقی از حضور این مهاجم در تیمش نداشت، مجددا دیاباته را قرضی راهی بنونتو در لیگ ایتالیا کرد. مهاجم مالیایی سال ۲۰۱۸ هم عملکرد خوبی در ایتالیا داشت و در ۱۱ بازی ۸ گل برای بنونتو زد. بعد از پایان نصف فصل نخست اول، این مهاجم درنقل وانتقالات زمستانی با پیشنهاد مالی خوب به حواشی خلیج مدام فارس آمد.

مهاجم الامارات در ادامه سال ۲۰۱۸، دوباره عملکرد خوبی در لیگ امارات داشت و در ۹ بازی، ۶ گل زد تا آماده انتقال جدیدی شود. برغم درخشش در امارات، باشگاه عثمانلی به علت بالا رفتن سن، این بازیکن مالیایی را نمی خواهد. به همین علت به وی اعلام شده که تیم جدیدش را معرفی کند. ظاهرا این بار دیاباته بصورت قطعی با یک تیم جدید که احتمالا استقلال است، برای فصل پیشرو قرارداد می بندد.

دیاباته که در آکادمی بوردو رشد کرد و عضو تیم جوانان این باشگاه فرانسوی بود، فوتبال حرفه ای خود را سال ۲۰۰۸ در تیم بزرگسالان همین باشگاه در فرانسه شروع کرد. وی تا سال ۲۰۱۶ موفق شد ۵۰ گل در ۱۲۷ بازی برای بوردو به نتیجه برساند. اما وی طی ۸ سالی که تحت قرارداد بوردو بود، دوبار بعنوان یار قرضی به تیمهای آجاکسیو ونانسی رفت که در تیم نخست ۳۰ بازی انجام داد و ۱۴ گل زد. برای نانسی تنها ۲ بار به زمین رفت و موفق به گلزنی نشد.

استراماچونی شخصا با دیاباته در ارتباط است تا وی را متقاعد کند به باشگاه استقلال بیاید. باید دید امدن شیخ دیاباته تا چه میزان میتواند در برطرف کردن بحران آبی ها در خط حمله مؤثر باشد.

جدیدترین اخبار مربوط به شیخ دیاباته استقلالی ها + عکس9

شیخ دیاباته

جدیدترین اخبار مربوط به شیخ دیاباته استقلالی ها + عکس17

بیوگرافی شیخ دیاباته