سلفی جالب بهرام رادان با هوتن شکیبا در نشست خبری فیلم ابلق

00:14 - 1399/11/21
بهرام رادان در تازه ترین پست اینستاگرامی خود سلفی ای دیدنی از خود و هوتن شکیبا را در نشست خبری فیلم ابلق برای طرفدارانش به اشتراک گذاشت که شما هم میتوانید در ادامه این مطلب پست منتشر شده توسط وی را مشاهده کنید.
سلفی جالب بهرام رادان با هوتن شکیبا در نشست خبری فیلم ابلق + عکس
  • نام:بهرام
  • نام خانوادگی:رادان
  • تاریخ تولد:1358/2/8
  • محل تولد :تهران
  • تحصیلات:فارغ التحصیل مدیریت بازرگانی
  • تاهل:مجرد

------------------------------------------------

بهرام رادان در 8 اردیبهشت ماه سال 1358 (28 آوریل 1979)، در تهران متولد شد.

سلفی جالب بهرام رادان با هوتن شکیبا در نشست خبری فیلم ابلق0

سلفی جالب بهرام رادان با هوتن شکیبا در نشست خبری فیلم ابلق16

بهرام رادان و پدر و مادرش

سلفی جالب بهرام رادان با هوتن شکیبا در نشست خبری فیلم ابلق5

او فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد اسلامی می باشد. او دوره بازیگری را در سال 1378 و در آموزشگاه هیوا فیلم گذراند و در همان سال برای بازی در فیلم شور عشق ساخته نادر مقدس انتخاب شد.

سلفی جالب بهرام رادان با هوتن شکیبا در نشست خبری فیلم ابلق7

در اولین حضور سینمایی تنها به واسطه چهره اش شناخته شد:شور عشق اما فیلم به فیلم به دانش سینمایی خود افزود و توانست فوت و فن بازیگری را بیاموزد تا اینکه در چهارمین نقش آفرینی اش کاندید دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد در پنجمین جشن خانه سینما شد:آواز قو. رادان سپس موفق به کسب سیمرغ بلورین نقش اول مرد نیز شد که با انتقاداتی از سوی برخی محافل سینمایی روبرو شد.

سلفی جالب بهرام رادان با هوتن شکیبا در نشست خبری فیلم ابلق6

بهرام رادان پس از بازی در فیلم های شورعشق و آواز قو در سال 1379 در فیلم سینمای آبی به کارگردانی حمید لبخنده به ایفای نقش پرداخت. داستان آن این است که دختری به نام مهتاب (هدیه تهرانی) با جوانی به نام ارسطو (بهرام رادان) به عمد تصادف می کند و همین تصادف باعث آشنایی و درگیری آنها باهم می شود.

سلفی جالب بهرام رادان با هوتن شکیبا در نشست خبری فیلم ابلق11

در اولین حضور سینمایی شورعشق شناخته شد: شور عشق اما فیلم به فیلم به دانش سینمایی خود افزود و توانست فوت و فن بازیگری را بیاموزد تا اینکه در چهارمین نقش آفرینی اش کاندید دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد در پنجمین جشن خانه سینما شد: آواز قو.

رادان سپس موفق به کسب دو سیمرغ بلورین نقش اول مرد (شمعی در باد و سنتوری) نیز شد.

رادان چند سال است در سینمای ایران حضور دارد. سبک بازی اش به جریان اصلی بازیگری در سینمای ایران مربوط نیست. سرد است و درونگرا. سردی و خونسردی چهره اش اما فرصتی است برای نوع دیگری از بازی. برای استفاده از فرصت هایی که آن گروه تماشاگرپسند بازیگران مرد از آن محروم هستند. برای نمایش ناگهانی طنز، کینه و یا خشمی ناگهانی. او در این دسته بندی همتایانی مثل محمدرضا فروتن و پیمان معادی دارد و البته علی مصفا. در این دوره طولانی حضور چند ساله، او به عنوان جوان اول سینمای ایران باقی مانده است. در اوج جوانی و در حالی که همه فکر می کردند او شکار تم و تمام سینمای تجاری است آگاهانه تغییر مسیر ظریفی داد و توانست تا امروز اعتبار دوگانه خود به عنوان بازیگر محبوب و بازیگر نخبه را حفظ کند. او در چندین فیلم پرفروش سینمای ایران ظاهر شده است. یکی از مشهورترین شمایل های تاریخ سینمای ایران چهره او را بر کالبد خود دارد (علی سنتوری). در چند سال گذشته در فیلم هایی مثل پل چوبی، آتش بس 2 و یا عصر یخبندان ظاهر شده و نشان داده که هنوز بازیگر معتبر این سینماست.

در این سینما او از اوج جوانی تا سنین پختگی را طی کرده و با دقت و پشتکار از نزول جایگاه سینمایی اش جلوگیری کرده. تقریبا هرگز در جنجال های سینمایی وارد نشده است. بهرام رادان به شکل آگاهانه ای جایگاه خود به عنوان یک بازیگر محبوب سینما را می شناسد و با استفاده از تمهیدات رایج در فرهنگ غرب (که عموما در اینجا مورد توجه قرار نمی گیرند) در حفظ چهره و اعتبار خود تلاش کرده است…

او می گوید که ستاره بودن یک حرفه تمام وقت است. دیدگاهی که در هالیوود یا دنیای موسیقی پاپ طرفداران بسیاری دارد و در اینجا در ایران ممکن است هضمش کمی سخت باشد.

سلفی جالب بهرام رادان با هوتن شکیبا در نشست خبری فیلم ابلق1

بهرام رادان، بازیگر، خواننده و تهیه‌کننده موسیقی ایرانی است فیلم شناسی بهرام رادان فیلم‌شناسی بهرام رادان سال نام فیلم نام نقش نام کارگردان نکات مهم

۱۳۷۹ شور عشق کیان نادر مقدس اولین حضور در مقابل دوربین
آواز قو پیمان فدایی سعید اسدی نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از پنجمین جشن خانه سینما - ۱۳۸۰
آبی ارسطو حمید لبخنده
۱۳۸۰ طلوع تاریک پیمان ابراهیم شیبانی فیلم کوتاه
ساقی رضا تهرانی محمدرضا اعلامی
۱۳۸۱ گاوخونی راوی بهروز افخمی برنده تندیس حافظ - ۱۳۸۳

عطش اشکان محمدحسین فرح‌بخش اولین همکاری با فریبرز عرب نیا
رز زرد داوود داریوش فرهنگ
۱۳۸۲ شمعی در باد فرزین زربان پوران درخشنده برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم - ۱۳۸۲
سربازهای جمعه مسعود کیمیایی اولین همکاری با مسعود کیمیایی
گیلانه اسماعیل رخشان بنی‌اعتماد، محسن عبدالوهاب
۱۳۸۳ رستگاری در هشت و بیست دقیقه طاها رحمانی سیروس الوند
ازدواج صورتی آریا شاداب منوچهر مصیری

۱۳۸۴ حکم سهند مسعود کیمیایی همکاری مجدد با مسعود کیمیایی
تقاطع پدرام ابوالحسن داوودی
۱۳۸۵ خون‌بازی آرش رخشان بنی‌اعتماد، محسن عبدالوهاب حضور افتخاری
چهارانگشتی فؤاد / فرزاد سعید سهیلی بازی در دو نقش
سنتوری علی بلورچی داریوش مهرجویی * برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر - ۱۳۸۵
  • نامزد تندیس حافظ - ۱۳۸۹
۱۳۸۶ کنعان علی رضوان مانی حقیقی
۱۳۸۷ بی‌پولی ایرج حمید نعمت‌الله

کارناوال مرگ حمید جهانبخش حبیب‌الله کاسه‌ساز
زادبوم امیرعلی ابوالحسن داوودی به مشکل ممیزی خورد و اکران نگشت
راه آبی ابریشم شاذان ابن یوسف محمد بزرگنیا از پرهزینه‌ترین آثار تاریخ سینمای ایران
تردید سیاوش واروژ کریم‌مسیحی اولین همکاری با واروژ کریم‌مسیحی در فیلمی که برداشتی از نمایشنامه هملت اثر ویلیام شکسپیر است
۱۳۸۸ تهران ۱۵۰۰ جواد بهرام عظیمی انیمیشن
آدم‌کش مازیار مافی رضا کریمی اولین همکاری با حامد بهداد
۱۳۸۹ یکی از ما دو نفر بابک تهمینه میلانی

۱۳۹۰ پل چوبی - مهدی کرم پور
۱۳۹۲ نقشِ نگار - علی عطشانی
تراژدی آزیتا موگویی
۱۳۹۳ آتش‌بس ۲ خسرو تهمینه میلانی
عصر یخبندان فرید مصطفی کیایی
۱۳۹۴ حکایت عاشقی علی احمد رمضان زاده
من ناصر حجازی هستم... راوی پرفروش ترین مستند تاریخ سینمای ایران[۲]. کاری از امیر رفیعی

بارکد حامد مصطفی کیایی فیلم منتخب مردم در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

تصاویر بهرام رادان

سلفی جالب بهرام رادان با هوتن شکیبا در نشست خبری فیلم ابلق20

بهرام رادان

زندگی هنری

او دورهٔ بازیگری را در سال ۱۳۷۸ و در آموزشگاه هیوا فیلم گذراند و در همان سال برای بازی در فیلم شور عشق ساخته نادر مقدس انتخاب شد.

رادان در اولین حضور سینمایی اش در فیلم شور عشق شناخته شد. اما فیلم به فیلم به دانش سینمایی خود افزود و توانست فوت و فن بازیگری را بیاموزد تا اینکه در چهارمین نقش آفرینی اش در فیلم آواز قو کاندید دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد در پنجمین جشن خانه سینما شد. رادان سپس موفق به کسب دو سیمرغ بلورین نقش اول مرد در فیلم‌های شمعی در بادو سنتوری نیز شد.

رادان یک آلبوم موسیقی نیز تحت عنوان روی دیگر خوانندگی کرده‌است.

سلفی جالب بهرام رادان با هوتن شکیبا در نشست خبری فیلم ابلق10

رویداد ورزشی

او در سال ۲۰۱۷ مشعل بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ را در سئول حمل کرد. او گفت: «خوشحال است که مشعل المپیک را حمل می‌کند» و همچنین عنوان کرد حس خیلی خوب و عجیبی بود که توانستم این مشعل را حمل کنم و برای من یک لحظه تاریخی قلمداد می‌گردید. او برای ورزشکاران ایران آرزوی موفقیت نمود.

سفیر برنامه جهانی غذا

در سال ۱۳۸۹ بهرام رادان به عنوان اولین سفیر ایرانی برنامه جهانی غذا در مبارزه علیه گرسنگی منصوب شد.

اظهار نظر راجع به همجنسگرایان

رادان در صفحه توئیتر خود قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان در کنگره آمریکارا به اندازهٔ لغو برده‌دارییک رویداد تاریخی قلمداد کرد اما پس از چند روز، طی فشارهای امنیتی موجود، احضاریه‌ها و چاپ مداوم مطالبی بر علیه وی در روزنامه کیهان، مجبور به نوشتن نامه‌ای خطاب به مدیرمسئول روزنامه کیهان شد و توئیت خود را نیز حذف کرد. پس از این بسیاری عامل نامه فرستادن وی خطاب به کیهان را تشدید فشارهای امنیتی دانستند.

ماجرای ازدواج و همسرش

بهرام رادان تاکنون ازدواج نکرده است و مجرد می باشد . چندی پیش وی با انتشار یک عکس در کنار یک زن در صفحه اینستاگرامش خبر عروسی اش را داد ! اما این خبر واقعیت نداشت و دروغ سیزده او بود ! این عکس در واقع مربوط به حضور او در یک فیلم آمریکایی می باشد.

سلفی جالب بهرام رادان با هوتن شکیبا در نشست خبری فیلم ابلق2

شروع فعالیت

بهرام رادان برای اولین بار در سال ۱۳۷۹ برای بازی در فیلم «شور عشق» ساخته‌ی نادر مقدس جلوی دوربین رفت و در این فیلم نقش کیان را بازی کرد. اولین تجربه بازیگری بهرام رادان به سومین فیلم پرفروش سال تبدیل شد. بهرام رادان با فیلم «شور عشق» به سینمای ایران معرفی شد.

این بازیگر در همان سال ۷۹ در دو فیلم دیگر به نام‌های «آواز قو» و «آبی» جلوی دوربین رفت. بهرام رادان در فیلم سینمایی «آواز قو» ساخته‌ی سعید اسدی در نقش پیمان فدایی حاضر شد و برای بازی در این فیلم در پنجمین دوره جشن خانه سینما نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

وی در فیلم «آبی» ساخته‌ی حمید لبخنده نیز در نقش ارسطو ظاهر شد. سال ۱۳۸۰ سالی بود که رادان در آن برای اولین بار در یک فیلم کوتاه یعنی فیلم «طلوع تاریک» ساخته‌ی ابراهیم شیبانی نقش آفرینی کرد. او در این فیلم نقش پیمان را بازی کرد. این بازیگر سینمای ایران همچنین در همان سال برای بازی در فیلم «ساقی» و نقش رضا تهرانی، جلوی دوربین محمدرضا اعلامی رفت.

سلفی جالب بهرام رادان با هوتن شکیبا در نشست خبری فیلم ابلق20

دریافت تندیس حافظ بهترین بازیگر نقش اول مرد

بهرام رادان در سال ۱۳۸۱ در اولین همکاری خود با بهروز افخمی، در نقش راوی در فیلم سینمایی «گاوخونی» حاضر شد و برای بازی در این فیلم تندیس حافظ بهترین بازیکر نقش اول مرد را دریافت کرد. رادان پس از گاوخونی، در فیلم سینمایی «عطش» ساخته‌ی محمدحسین فرح‌بخش بازی کرد.

این بازیگر در سومین فیلم خود در سال ۱۳۸۱، برای بازی در فیلم سینمایی «رز زرد» و ایفای نقش داوود با داریوش فرهنگ همکاری کرد. رادان در سال ۱۳۸۲ برای اولین بار با پوران درخشنده همکاری کرد که حاصل این همکاری نقش‌آفرینی او در فیلم سینمایی«شمعی در باد» و اجرای نقش فرزین زربان بود. بهرام رادان برای بازی در این نقش سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را از بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. در همان سال ۱۳۸۲ این بازیگر برای اولین بار با مسعود کیمیایی نیز برای بازی در فیلم «سربازهای جمعه» همکاری کرد.

این بازیگر از سال ۸۲ تا ۱۳۸۵ در فیلم‌های مختلفی مانند «گیلانه»، «رستگاری در بیست و هشت دقیقه»، «ازدواج صورتی»، «حکم»، «تقاطع»، «خون بازی» و «چهار انگشتی» بازی کرد. پس از بازی در همه‌ی این فیلم‌ها اما نوبت به فیلم سینمایی «سنتوری» ساخته‌ی داریوش مهرجویی رسید. فیلمی که رادان در آن نقش علی بلورچی ملقب به علی سنتوری را ایفا کرد. این فیلم سینمایی هرگز اکران نشد و چند سال پس از پخش غیرقانونی‌اش مجوز نمایش در شبکه نمایش خانگی را دریافت کرد. با این‌حال «سنتوری» یکی از ماندگارترین فیلم‌ها و علی سنتوری یکی از ماندگارترین نقش‌های بهرام رادان به شمار می‌رود.

بهرام رادان پس از «سنتوری» و در سال ۱۳۸۶ فقط یک فیلم، یعنی فیلم «کنعان» ساخته مانی حقیقی را بازی کرد. سال ۱۳۸۷ اما برای رادان سال پرکاری بود. او در این سال ابتدا جلوی دوربین حمید نعمت الله رفت و نقش ایرج را در «بی پولی» ایفا کرد. پس از این نوبت به همکاری با حبیب الله کاسه‌ساز و ایفای نقش حمید جهانبخش در فیلم «کارناوال مرگ» رسید. او پس از «کارناوال مرگ»، با ابوالحسن داودی همکاری کرد و اجرای نقش امیر علی را در فیلم «زادبوم» برعهده گرفت. این فیلم البته دچار ممیزی شد و تا سال ۹۶ نیز با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کرد.

بهرام رادان در سال 1383 با بازی در فیلم سینمایی گاو خونی به کارگردانی و نویسندگی بهروز افخمی و تهیه کنندگی علی معلم بر اساس گاوخونی (رمان) نوشته جعفر مدرس صادقی موفق به کسب تندیس حافظ شد.

سلفی جالب بهرام رادان با هوتن شکیبا در نشست خبری فیلم ابلق15

گاوخونی داستان کابوس های جوانی را حکایت می کند که خاطرات پدر مرده اش، شهر زادگاهش یعنی اصفهان و رودخانه زاینده رود او را به مرز پریشانی می رساند.

فیلم سربازهای جمعه به کارگردانی و نویسندگی مسعود کیمیایی و تهیه کنندگی مرتضی شایسته ساخته سال 1382 است. بهرام رادان برای بازی در این فیلم موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلم شد. این فیلم داستان چند سرباز است که یک روز جمعه به همراه گروهبان خود به شهر می آیند. این روز تعطیل اما برای آنها حوادثی تازه در پی دارد و آنها را به نگاهی دیگر می رسان

سلفی جالب بهرام رادان با هوتن شکیبا در نشست خبری فیلم ابلق19

فیلم سربازهای جمعه در بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر (1382) در بخش بهترین بازیگر نقش دوم زن (مریلا زارعی) سیمرغ بلورین مسابقات را کسب کرده است.همچنین این فیلم در دو بخش بهترین بازیگر نقش دوم مرد (بیژن امکانیان) و بهترین صدابرداری (اسحاق خانزادی) نیز کاندیدا مسابقات بوده است.

هرام رادان به تازگی در فیلم سینمایی آتش بس 2 که ادامه فیلم آتش بس میباشد در کنار میترا حجار به ایفای نقش پرداخت این فیلم همانند سری نخست آن با استقبال خوبی رو برو شد و فروشی میلیاردی داشت.

سلفی جالب بهرام رادان با هوتن شکیبا در نشست خبری فیلم ابلق7

در خلاصه ی داستان این فیلم آمده است:«یک زوج جوان و تحصیلکرده که عازم سفری به خارج از کشور هستند، پس از سال ها مشاور خانواده ی خود را به طور اتفاقی در فرودگاه ملاقات می کنند و در مدت زمانی که منتظر پرواز خود هستند، اتفاقات سال هایی از زندگی خود را در مدتی که مشاور آن ها در خارج از کشور بود، مرور می کنند.»

خوانندگی:

سلفی جالب بهرام رادان با هوتن شکیبا در نشست خبری فیلم ابلق10

رادان در یک آلبوم موسیقی تحت عنوان روی دیگر خوانندگی کرده است.

فیلم شناسی بهرام رادان

سینمایی

  • 1379

شور عشق آواز قو آبی

  • 1381

طلوع تاریک ساقی

  • 1381

گاوخونی عطش رز زرد

  • 1382

شمعی در باد سربازهای جمعه گیلانه

  • 1383

رستگاری در هشت و بیست دقیقه ازدواج صورتی

  • 1384

حکم تقاطع پدرام

  • 1385

خون بازی چهارانگشتی سنتوری

  • 1386

کنعان

  • 1387

بی پولی کارناوال مرگ زادبوم راه آبی ابریشم تردید

  • 1388

تهران 1511 نقطه بی بازگشت آدم کش

  • 1389

یکی از ما دو نفر

  • 1390

پل چوبی نقش و نگار تراژدی

  • 1392

نقشِ نگار تراژدی

  • 1393

آتش بس عصر یخبندان

  • 1394

من ناصر حجازی هستم... بارکد

جوایز نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از پنجمین جشن خانه سینما برای فیلم آواز قو - 1381 برنده تندیس حافظ برای فیلم گاوخونی - 1383 برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلم برای فیلم سربازهای جمعه- 1382 برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر برای فیلم سنتوری- 1385 نامزد تندیس حافظ برای فیلم سنتوری - 1389

بهرام رادان در نقش های متفاوت

سلفی جالب بهرام رادان با هوتن شکیبا در نشست خبری فیلم ابلق15

آواز قو

سلفی جالب بهرام رادان با هوتن شکیبا در نشست خبری فیلم ابلق13

پل چوبی

سلفی جالب بهرام رادان با هوتن شکیبا در نشست خبری فیلم ابلق9

کارناوال مرگ