پست تأمل برانگیر و جالب تینا پاکروان + عکس

20:32 - 1399/11/20
تینا پاکروان در تازه ترین پست اینستاگرامی خود با انتشار عکسی و شعری کوتاه و خواندنی از حال و هوای این روز های خوب گفت که شما هم میتوانید در ادامه مطلب این پست منتشر شده را مشاهده کنید.
پست تأمل برانگیر و جالب تینا پاکروان + عکس

و بیداد و هزار فریاد از این هستی بی بنیاد که سوز سرد پاییزی ببردست داغ تو از یاد فغان از این همه رخداد از این غمنامه ناشاد از این تاریخ امروزی حکایت های باداباد #تینا_پاکروان#روزگار_کرونایی

بیوگرافی تینا پاکروان:

تینا پاکروان در سال ۱۳۵۶ در تهران متولد شده‌است و لیسانس کارگردانی سینما از دانشکده سینما-تئاتر دارد. فعالیت سینمایی را از کار در مجله سینمایی، گزارش فیلم در سال ۱۳۷۴ آغاز کرده و در ادامه با مجلاتی مانند «ابرار سینمایی» و «صدا، دوربین، حرکت» و هفته نامه «فکور» همکاری داشته‌است.

در سن ۱۸ سالگی در فیلم یاس‌های وحشی به کارگردانی محسنی‌نسب به عنوان منشی صحنه فعالیت داشت. در فیلم «سگ کشی» بهرام بیضایی دستیار کارگردان بوده و در ادامه در سریال «تعطیلات نوروزی» شبکه دو، برنامه‌ریز و جانشین تولید، در سریال «راز سکوت» هم برنامه‌ریز و جانشین تولید بوده‌است.

پست تأمل برانگیر و جالب تینا پاکروان + عکس17

جدیدترین عکس های اینستاگرام تینا پاکروان

شروع فعالیت

خانوم پاکروان فعالیت سینمایی را از کار در مجله سینمایی، گزارش فیلم در سال ۱۳۷۴ آغاز کرده، وی در ادامه با مجلاتی مانند ابرار سینمایی – صدا – دوربین حرکت هفته نامه فکور همکاری داشته است در سن ۱۸ سالگی در فیلم یاس‌ های وحشیبه کارگردانی محسنی‌ نسب به عنوان منشی صحنه فعالیت داشت

ازدواج تینا کروان و ادامه تحصیل در آمریکا

پست تأمل برانگیر و جالب تینا پاکروان + عکس1

تینا پاکروان متاهل است و صاحب یک فرزند پسر بنام ساشا است

خانوم پاکروان برای مدتی واسه ادامه تحصیل به خارج از کشور رفت و در دانشکده یوسی‌ ال ای UCLA آمریکا در رشته سینما ادامه تحصیل داده است در این میان دو فیلم کوتاه ساخت: «رویا» با بازی بهزاد فراهانی و مژگان ربانی و همچنین «اکتور اکتور» که در آمریکا ساخته است

عکس همسر تینا پاکروان, عکس ساشا پسر تینا پاکروان

پست تأمل برانگیر و جالب تینا پاکروان + عکس4

همکاری ها و تدریس

تینا پاکروان تاکنون به عنوان مجری طرح، مدیر تولید، بازیگر، برنامه‌ ریز، دستیار کارگردان و … در فیلم‌های مختلف همکاری داشته و با فیلمسازانی همچون مسعود کیمیایی، داریوش مهرجوئی، بهرام بیضایی، محمدرضا ورزی، ضیاءالدین دری و … کار کرده است

از فعالیت‌ های دیگر وی می‌ توان به تدریس، انتشار کتاب و نقد و ترجمه در مطبوعات و برگزاری نمایشگاه عکس اشاره کرد

عکس ساشا پسر تینا پاکروان

پست تأمل برانگیر و جالب تینا پاکروان + عکس9

خیریه

او حضور فعالانه در کارهای خیریه دارد

پاکروان سپس برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفت و در دانشکده یوسی‌ال ای UCLA آمریکا در رشته سینما ادامه تحصیل داده‌است. در این میان دو فیلم کوتاه ساخت: «رؤیا» با بازی بهزاد فراهانی و مژگان ربانی و همچنین «اکتور اکتور» که در آمریکا ساخته‌است. یک فیلم مستند هم به نام «همراه با ایرانیان» برای شبکه جهانی جام جم ساخته که به زندگی ایرانی‌های مقیم لس آنجلس و سانفرانسیسکو می‌پرداخت.

تینا پاکروان پس از بازگشت به ایران توسط محمدرضا شریفی‌نیا در سریال «کلاه پهلوی» به عنوان مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان با آقای دری همکاری کرده‌است. سپس در فیلم «سنتوری» به عنوان مدیر تولید با داریوش مهرجویی همکاری کرد. در فیلم «وقتی همه خوابیم» به کارگردانی بهرام بیضایی مدیر تولید و برنامه‌ریز بوده‌است.

سومین فیلم کوتاهش «گره» نام داشت که محمدرضا شریفی‌نیا، سارا خوئینی‌ها، شقایق فراهانی و محراب رضایی به عنوان بازیگر در این فیلم حضور داشتند و اولین کار بازیگریش هم سریال «سال‌های مشروطه» است که در آن به عنوان بازیگر، مدیر تولید، طراح دکور و مشاور فیلمنامه حضور داشته‌است.» تینا پاکروان تاکنون به عنوان مجری طرح، مدیر تولید، بازیگر، برنامه‌ریز، دستیار کارگردان و … در فیلم‌های مختلف همکاری داشته و با فیلمسازانی همچون مسعود کیمیایی، داریوش مهرجوئی، بهرام بیضایی، محمدرضا ورزی، ضیاءالدین دری و … کار کرده‌است. از فعالیت‌های دیگر وی می‌توان به تدریس، انتشار کتاب و نقد و ترجمه در مطبوعات و برگزاری نمایشگاه عکس اشاره کرد.

پست تأمل برانگیر و جالب تینا پاکروان + عکس2

عکس تینا پاکروان و همسرش

ازدواج تینا کروان

تینا پاکروان متاهل است و صاحب یک فرزند پسر بنام ساشا است

فیلمشناسی تینا پاکروان:

کارگردان:

- فیلم سینمایی «لس آنجلس تهران» -(۱۳۹۶) - فیلم سینمایی «نیمه شب اتفاق افتاد» -(۱۳۹۴) - فیلم سینمایی «خانوم» -(۱۳۹۲) - فیلم تلویزیونی «پل» -(۱۳۹۰) - فیلم کوتاه «اینجا شهر من بود» - (۱۳۸۹) - فیلم کوتاه «گره» - (۱۳۸۸) - فیلم کوتاه «آکتور آکتور» - (۱۳۸۶) - فیلم کوتاه «رؤیا» - (۱۳۷۹)

تهیه‌کننده:

- فیلم سینمایی «لس آنجلس - تهران» -(۱۳۹۶) - فیلم سینمایی «خانه کاغذی» -(۱۳۹۵) - فیلم سینمایی «نیمه شب اتفاق افتاد» -(۱۳۹۴) - فیلم سینمایی "یحیی سکوت نکرد "-(۱۳۹۳) - فیلم سینمایی "خانوم"-(۱۳۹۲) - فیلم تلویزیونی "داستان عوضی "-(۱۳۹۱) - فیلم تلویزیونی "مسافر بهشت "-(۱۳۹۱)

نویسنده:

- فیلم خانوم - اینجا شهر من بود - گره - معجزه

بازیگر:

- فیلم سینمایی سارا و آیدا (۱۳۹۵) - فیلم سینمایی خانه کاغذی (۱۳۹۵) - فیلم سینمایی متروپل (۱۳۹۲) - سالهای مشروطه (۱۳۸۸) - فیلم تلویزیونی مسافر بهشت (۱۳۹۰)

چهره پرداز:

- من و دبورا (۱۳۸۴)

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در جلسات اخیر شورای پروانه ساخت آثار غیرسینمایی در سال جدید، با ساخت سریال «خاتون» به تهیه کنندگی، کارگردانی و نویسندگی تینا پاکروان، سریال «ناجور» به تهیه کنندگی ایرج محمدی، کارگردانی همایون اسعدیان و نویسندگی بابک کایدان، سریال «آهوی من مارال» به تهیه کنندگی بهروز خوش رزم و کارگردانی و نویسندگی مهرداد غفارزاده موافقت شد.

همچنین در این جلسات با ساخت دو عنوان فیلم مستند «من یک زن ایرانی هستم» به تهیه کنندگی علی قربانی و مریم نقیبی، کارگردانی میلاد قربانی و نویسندگی عادل انیسی و «گلهای قصران» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی مرتضی غفوری نایینی موافقت شد.

سریال های مذکور پیش تر موافقت اصولی گرفته اند و به تازگی با پروانه ساخت آنها موافقت شده است.

در سن ۱۸ سالگی در فیلم یاس‌های وحشی به کارگردانی محسنی‌نسب به عنوان منشی صحنه فعالیت داشت. در فیلم «سگ کشی» بهرام بیضایی دستیار کارگردان بوده و در ادامه در سریال «تعطیلات نوروزی» شبکه دو، برنامه‌ریز و جانشین تولید، در سریال «راز سکوت» هم برنامه‌ریز و جانشین تولید بوده است. پاکروان سپس برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفت و در دانشکده یوسی‌ال ای UCLA آمریکا در رشته سینما ادامه تحصیل داده است.

در این میان دو فیلم کوتاه ساخت: «رؤیا» با بازی بهزاد فراهانی و مژگان ربانی و همچنین «اکتور اکتور» که در آمریکا ساخته است. یک فیلم مستند هم به نام «همراه با ایرانیان» برای شبکه جهانی جام جم ساخته که به زندگی ایرانی‌های مقیم لس آنجلس و سانفرانسیسکو می‌پرداخت. او پس از بازگشت به ایران توسط محمدرضا شریفی‌نیا در سریال «کلاه پهلوی» به عنوان مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان با آقای دری همکاری کرده است.

سپس در فیلم «سنتوری» به عنوان مدیر تولید با داریوش مهرجویی همکاری کرد. در فیلم «وقتی همه خوابیم» به کارگردانی بهرام بیضایی مدیر تولید و برنامه‌ریز بوده است. سومین فیلم کوتاهش «گره» نام داشت که محمدرضا شریفی‌نیا، سارا خوئینی‌ها، شقایق فراهانی و محراب رضایی به عنوان بازیگر در این فیلم حضور داشتند و اولین کار بازیگریش هم سریال «سال‌های مشروطه» است که در آن به عنوان بازیگر، مدیر تولید، طراح دکور و مشاور فیلمنامه حضور داشته است. وی تاکنون به عنوان مجری طرح، مدیر تولید، بازیگر، برنامه‌ریز، دستیار کارگردان و ... در فیلم‌های مختلف همکاری داشته و با فیلمسازانی همچون مسعود کیمیایی، داریوش مهرجوئی، بهرام بیضایی، محمدرضا ورزی، ضیاءالدین دری و ... کار کرده است. از فعالیت‌های دیگر وی می‌توان به تدریس، انتشار کتاب و نقد و ترجمه در مطبوعات و برگزاری نمایشگاه عکس اشاره کرد.

پست تأمل برانگیر و جالب تینا پاکروان + عکس19

تینا پاکروان و کارگردانی

  • فیلم سینمایی «نیمه شب اتفاق افتاد» -(۱۳۹۴)
  • فیلم سینمایی «خانوم» -(۱۳۹۲)
  • فیلم تلویزیونی «پل» -(۱۳۹۰)
  • فیلم کوتاه «اینجا شهر من بود» - (۱۳۸۹)
  • فیلم کوتاه «گره» - (۱۳۸۸)
  • فیلم کوتاه «آکتور آکتور» - (۱۳۸۶)
  • فیلم کوتاه «رؤیا» - (۱۳۷۹)

نویسندگی

  • فیلم خانوم
  • اینجا شهر من بود
  • گره
  • معجزه

بازیگری

  • فیلم سینمایی خانه‌ی کاغذی (۱۳۹۵)
  • فیلم سینمایی متروپل (۱۳۹۲)
  • سریال سالهای مشروطه (۱۳۸۸)
  • فیلم تلویزیونی مسافر بهشت (۱۳۹۰)

تهیه کنندگی

  • فیلم سینمایی «خانه‌ی کاغذی» -(۱۳۹۵)
  • فیلم سینمایی «نیمه شب اتفاق افتاد» -(۱۳۹۴)
  • فیلم سینمایی "یحیی سکوت نکرد "-(۱۳۹۳)
  • فیلم سینمایی "خانوم"-(۱۳۹۲)
  • فیلم تلویزیونی "داستان عوضی "-(۱۳۹۱)
  • فیلم تلویزیونی "مسافر بهشت "-(۱۳۹۱)

زندگی شخصی تینا پاکروان

تینا پاکروان متاهل است و با فریبرز کامرانی ازدواج کرده و صاحب یک فرزند پسر بنام ساشا است. همچنین خانم تینا پاکروان روحیه ی خیر خواهانه دارند و در برنامه های خیر خواهانه نیز حضور فعال دارند. در زیر هم تکه های از صحبت های تینا پاکروان در مصاحبه‌های انجام شده، درباره خودش را آورده‌ایم.

پست تأمل برانگیر و جالب تینا پاکروان + عکس1

آینده ی تینا پاکروان

تینا پاکروان درباره اینکه قصد دارد کارگردانی را ادامه دهد یا دوباره در حوزه مدیریت تولید فعالیت داشته باشد، گفت: ترجیح می‌دهم کارگردانی و تهیه‌کنندگی را ادامه دهم، همان‌طور که اخیرا تهیه‌کنندگی فیلم «یحیی سکوت نکرد»‌ را بر عهده داشتم که فیلمبرداری آن تمام شده است.پاکروان درباره ساخت فیلم جدید خود هم افزود: فیلمنامه‌ای به نویسندگی طلا معتضدی را دارم که می‌خواهم آن را کارگردانی کنم و قرار است برای دریافت پروانه ساخت اقدام کنیم.

نگاه تینا پاکروان به زن

تینا پاکروان درباره نگاه خود به موضوع زنان و نقش فداکارانه‌ای که زن‌ها در فیلم‌اش ایفا می‌کنند، آن‌ هم در شرایطی که قبلا فیلم‌هایی با نگاه فمنیستی به زنان ساخته شده است،‌ بیان کرد: من معتقدم جایگاه زن در جای زنانه خود به قدری قوی است که نیازی به نگاه فمنیستی ندارد، یعنی اگر زن‌ها در جایگاه واقعی خودشان قرار بگیرند آنقدر قدرتمند هستند که به همراه عشق و مهری که ابراز می‌کنند می‌توانند هر چیزی را کنترل کنند.

پست تأمل برانگیر و جالب تینا پاکروان + عکس7

ارتباط فیلم سینمایی«خانوم» با کتاب «خانوم» مسعود بهنود

کارگردان فیلم «خانوم»، تینا پاکروان درباره اینکه آیا داستان فیلم‌اش ارتباطی با کتاب «خانوم» مسعود بهنود داشته است یا خیر؟ گفت: این کتاب یکی از رمان‌های مورد علاقه من است و دوست دارم روزی بتوان آن را ساخت، اما علاقه‌ام به این کتاب و قلم مسعود بهنود دلیل انتخابم برای داستان فیلم «خانوم» و نام فیلم نبود.