پاس گل کلیدی کریمی برای الدحیل

10:05 - 1399/11/20
تیم فوتبال الدحیل قطر توانست با برد جام باشگاه های جهان را به پایان برساند.
پاس گل کلیدی کریمی برای الدحیل

به گزارش "ورزش سه"، تیم های الدحیل قطر و اولسان هیوندای کره جنوبی برای کسب عنوان پنجمی رقابت های جام جهانی باشگاه ها در استادیوم حمد بن علی دوحه به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری نماینده قطر به پایان رسید.

پاس گل کلیدی کریمی برای الدحیل9

در این دیدار که الدحیل علی کریمی را از ابتدا در ترکیب تیمش داشت، در دقیقه 21 به گل رسید. یک و دوی خوب کریمی با ادمیلسون، این بازیکن برزیلی را در موقعیت ایده آلی قرار داد تا این بازیکن روی پاس خوب کریمی، گل نخست بازی را وارد دروازه اولسان هیوندای کند.

اما در نیمه دوم این اولسان بود که به گل تساوی دست یافت. یک ارسال از سمت چپ خط دفاعی الدحیل و ضربه سر مدافعین این تیم، در حوالی نقطه پنالتی یک موقعیت را برای یون بیت گارام بهترین بازیکن لیگ قهرمانان آسیا 2020 به وجود آورد که ضربه این بازیکن پس از برخورد به پای علی کریمی که برای تصاحب توپ تکل زده بود، ارتفاع گرفت و با تغییر مسیر به گل تساوی اولسان تبدیل شد.

اما دقایقی بعد، علی کریمی روی گل دوم تیمش تاثیر گذار بود. هافبک ایرانی الدحیل با تحت فشار گذاشتن مدافع اولسان توپ را از او گرفت و با یک پاس خوب مونتاری را صاحب توپ کرد. یک و دوی او با دودو و پاس چیپ این بازیکن، با ضربه مونتاری منجر به گل دوم الدحیل شد.

پاس گل کلیدی کریمی برای الدحیل18

نماینده قطر در ادامه گل سوم را توسط المعز علی وارد دروازه حریف کره ای خود کرد تا با پیروزی سه بر یک به عنوان پنجمی جام جهانی باشگاه ها دست پیدا کند. کریمی با یک پاس گل، یک پاس کلیدی، 88 درصد دقت پاس، 2 خلق موقعیت، نمره 7.2 را کسب کرد تا یکی از خوب های الدحیل در مصاف با قهرمان آسیا باشد.

الدحیل با این پیروزی یک میلیون و پانصد هزار دلار جایزه نقدی تیم‌ پنجم این مسابقات را صاحب شد. اولسان هیوندای جمهوری کره، یک‌ میلیون‌ دلار جایزه نقدی تیم ششم این رقابت‌ها را به حساب خود خواهد ریخت.

پاس گل کلیدی کریمی برای الدحیل17

این دیدار به قضاوت تیم ۳ نفره زن داوری از برزیل و‌ آرژانتین برگزار شد. «ادینا آلوز» برزیلی در کنار دو کمک خود «نوزا بک» از برزیل و «ماریانا-د-آلمیدا» از آرژانتین تاریخ ساز شدند. این نخستین باری بود که دیداری در رده سنی بزرگسالان در یک‌ جام‌ جهانی مردان فیفا توسط یک‌ تیم تمام زنانه داوری قضاوت می‌شد.

منبع ورزش 3