هدف رونالدو در 36 سالگی؛ شکستن رکورد دایی

15:19 - 1399/11/19
رونالدو فوق ستاره پرتقالی فاصله چندانی تا شکستن رکورد علی دایی به عنوان آقای گلی جهان ندارد و حتی در سن 36 سالگی می تواند به این عنوان مهم دست پیدا کند.
هدف رونالدو در 36 سالگی؛ شکستن رکورد دایی

به گزارش "ورزش سه"، شکستن رکوردها در ذات کریستیانو رونالدو است و این بازیکن اسطوره ای فوتبال جهان، در طول دوران بازی خود در یوونتوس، رئال مادرید، منچستریونایتد و پورتو به رکوردهای زیادی دست یافته است.

در واقع او آنقدر رکوردهای زیادی را شکسته که شمارش از دست همه در رفته است. اما موضوع ترسناک در رابطه با رونالدو که تازه دو روز پیش شمع 36 را روی کیک تولدش فوت کرد، این است که او همچنان عطش این را دارد که نام خود را در سراسر جهان فوتبال و رکوردهایش ثبت کند. او هرگز و به هیچ وجه از بالاتر بردن سطح رقابت با حریفانش دست نمی کشد.

بدون حرف بیشتر به پنج رکوردی می پردازیم که رونالدو در سال 2021 می تواند پشت سر بگذارد.

تبلیغات

هدف رونالدو در 36 سالگی؛ شکستن رکورد دایی3

هدف رونالدو در 36 سالگی؛ شکستن رکورد دایی6

كفش های ورزشی مردانه را با بهترین قیمت از اینجا مشاهده كنید

هدف رونالدو در 36 سالگی؛ شکستن رکورد دایی9

هدف رونالدو در 36 سالگی؛ شکستن رکورد دایی12

اولین بازیکنی که شش بار در چمپیونزلیگ قهرمان شده است

رونالدو ستاره بی بدیل هر پنج عنوان قهرمانی چمپیونزلیگ بود که با منچستر یونایتد و رئال مادرید به دست آورد. ثبات محض او در به ثمر رساندن بی شمار گل های حساس و حیاتی در طول هر فصل بی مانند و چشمگیر بود.

حالا در 36 سالگی رونالدو امیدوار است تا در تورین نیز همین نمایش را تکرار کند و به انتظار 24 ساله یووه برای بالا بردن جام قهرمانی در چمپیونزلیگ پایان دهد.

اگر رونالدو بتواند با یوونتوس در چمپیونزلیگ قهرمان شود، با رکورد اسطوره قدیمی رئال مادرید، پیس خنتو در شش بار قهرمانی در اروپا برابر می شود. اما او اولین بازیکنی خواهد بود که در دوران برگزاری چمپیونزلیگ به شش عنوان قهرمانی در این رقابت ها رسیده است.

هدف رونالدو در 36 سالگی؛ شکستن رکورد دایی10

برترین گلزن جام ملت های اروپا

اولویت اصلی رونالدو کمک به پرتغال در تابستان آینده برای قهرمانی دوباره در اروپا است، اما رونالدو در آستانه شکستن رکوردی تاریخی دراین رقابت ها نیز هست.

رونالدو می تواند اسطوره یووه و فرانسه، میشل پلاتینی، را برترین گلزن جام ملت های اروپا در تاریخ است، پشت سر بگذارد.

پلاتینی و رونالدو هر کدام 9 گل برای تیم های ملی خود در این رقابت ها به ثمر رسانده اند. ستاره پرتغالی برای شکستن این رکورد تنها به یک گل نیاز دارد.

هدف رونالدو در 36 سالگی؛ شکستن رکورد دایی13

رکورد مسی در چمپیونزلیگ

پس از کامبک درخشان سال گذشته یووه برابر اتلتیکو مادرید در چمپیونزلیگ که با هت تریک رونالدو رقم خورد، CR7 در تعداد هت تریک در چمپیونزلیگ با لیونل مسی برابر شد. هر دوی این اعجوبه های فوتبال تاکنون هشت بار در چمپیونزلیگ هت تریک کرده اند.

هر دو بازیکن امسال نیز فرصت دارند تا رکورد خود در این رقابت ها را بهبود ببخشند.

این صفحه دیگری از رقابت جانانه بین این دو ستاره دوست داشتنی فوتبال خواهد بود و درست است که نتیجه را هیچ کس نمی تواند پیشبینی کند، اما می توانیم انتظار گل های بسیاری را از این دو داشته باشیم.

هدف رونالدو در 36 سالگی؛ شکستن رکورد دایی9

اولین بازیکن آقای گل در انگلیس، اسپانیا، ایتالیا

اگر تنها یک چیز باشد که رونالدو دوست دارد، آن ثابت کردن خود به منتقدان و ممکن کردن ناممکن ها است.

رونالدو کفش طلایی لیگ برتر را در دوران حضور در منچستریونایتد از آن خود کرد و سه بار نیز در رئال مادرید آقای گل لالیگا شد.

او حالا در تلاش است تا بالاخره عنوان آقای گلی سری آ ایتالیا را نیز از آن خود کند، هر چند سال گذشته با وجود رقابت بسیار نزدیک، موفق به این کار نشد.

هدف رونالدو در 36 سالگی؛ شکستن رکورد دایی8

بهترین گلزن بازی های ملی تاریخ

علی دایی با رکورد فوق العاده 109 گل ملی سال ها است که بهترین گلزن ملی تاریخ فوتبال جهان است، اما رونالدو اکنون بسیار به شکستن رکورد اسطوره ایرانی نزدیک شده است.

رسیدن کریستیانو رونالدو به رکورد علی دایی تنها محتاج زمان است و خود دایی نیز اعتراف کرده که شکسته شدن رکورد بی نظیرش به دست رونالدو غیرقابل اجتناب است.

مخصوصا که پرتغال نیاز دارد که رونالدو با تمام توان توپخانه خود را آتش کند تا این تیم شانسی برای تکرار قهرمانی در اروپا داشته باشد.

منبع ورزش 3