یحیی برنده جنگ داخلی پرسپولیس

15:06 - 1399/11/19
پرسپولیس با جذب مهدی ترابی قصد تقویت تیم خود در نیم فصل دوم رقابت های لیگ برتر دارد و به نوعی به دنبال جبران ناکامی های خود در نیم فصل اول است.
ترابی و بازگشت به پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، مهدی ترابی از آخرین پدیده هایی است که از دل لیگ برتر ظهور کرد؛ بازیکنی که با سابقه بازی در رده های پایه ملی به پیراهن تیم ملی رسید و حالا پس از تقریبا یک نیم فصل جدایی از تیم پرسپولیس بار دیگر به این تیم بازگشته تا امید تکرار قهرمانی ها را در دل هواداران زنده کند. ترابی که سابقه یک فصل و نیم بازی با پیراهن پرسپولیس را دارد در موفقیت های این تیم نقش بسزایی ایفا کرد و حتی اگر در ابتدای فصل از این تیم جدا نمیشد بعید نبود پرسپولیس بتواند به مقام قهرمانی در آسیا نیز دست پیدا کند. حال بازگشت دوباره ترابی به اردوی سرخ ها میتواند نوید روزهای خوب رابرای این تیم به همراه داشته باشد و در ادامه فصل در لیگ برتر و رقابت های حساس لیگ قهرمانان آسیا عصای دست گل محمدی باشد.

پهلوان یا ترابی؛ دردسر شیرین یحیی مهدی ترابی در فصل گذشته با توجه به نمرات سایت یازده بهترین بازیکن لیگ برتر محسوب میشد. احسان پهلوان هم که پس از جدایی ترابی در ابتدای فصل به پرسپولیس پیوست، کاری سختی را در ابتدا فصل برای پر کردن جای خالی ترابی پیش رو داشت ولی توانست برای این تیم موثر ظاهر شود. گل محمدی حالا از نیم فصل میتواند از ترابی استفاده کند و باید دید یحیی چگونه از این دو بازیکن بهره میگیرد.

در این پست پرسپولیس وحید امیری؛ امید عالیشاه و علی شجاعی را نیز در اختیار دارد.ترابی در فصل گذشته که در پرسپولیس حضور داشت نسبت به پهلوان گلزن تربود در حالی که هفت گل از یازده گل او با پیراهن پرسپولیس همراه با سه امتیاز بوده است. با توجه به آمار خوب ترابی در دریبل؛پاس گل و پاس کلیدی که در سایت یازده منتشر شده، حتی از پهلوان خلاق تر نیز نشان داده بود.

یحیی برنده جنگ داخلی پرسپولیس1

افت ستاره در قطر معمولا حضور بازیکنان ایرانی در لیگ های حاشیه خلیج فارس با افت محسوس آن ها همراه است و یا سکوی پرتابی است به سوی لیگ های اروپایی.ترابی با توجه به مصدومیت هایی که در تیم العربی دچار شد نتوانست آن درخشش همیشگی که از او سراغ داشتیم را در لیگ ستارگان قطر به نمایش بگذارد و برخلاف انتظار خیلی زود به لیگ ایران برگشت.گل محمدی وظیفه دارد تا پایان نیم فصل اول ترابی را به اوج آمادگی نزدیک کند.

یحیی برنده جنگ داخلی پرسپولیس1

رقابت برای بهترین وینگر فصل ترابی در فصل گذشته یکی از موثر ترین بازیکنان لیگ برتر محسوب میشد.تا به اینجای فصل بر اساس امار و نمرات سایت یازده محمد رضا حسینی وینگر تیم سپاهان و مهدی قائدی وینگر تیم استقلال از بهترین لیگ محسوب میشوند و حضور دوباره ترابی در لیگ ایران رقابت برای بهترین شدن در این پست را جذاب تر میکند.تا به اینجای فصل با توجه به آمارمتوسط در هر بازی؛ در مقایسه با آمار فصل گذشته ترابی قائدی از دو رقیب خود شوتزن تر؛حسینی دریبل زن تر و ترابی پاس های کلیدی بیشتری برای هم تیمی های خود ارسال کرده است. مجموع بازی حسینی و قائدی دراین فصل با بازی های ترابی در فصل گذشته برابری میکند ولی باز هم ترابی آمار بهتری نسبت به مجموع آن دو نفر در آمار گل و پاس گل داشته است. آخر فصل باید دید این بازیکنان چه عملکردی را برای خود به ثبت میرسانند و ترابی نیز میتواند انتظارات را برای کادر فنی و هواداران برآورده کند یا خیر؟

یحیی برنده جنگ داخلی پرسپولیس20

امیر فروزش

منبع ورزش 3