کادر فنی استقلال خوشحال از برد مقابل نساجی

14:23 - 1399/11/18
با گل دقایق پایانی فرشید اسماعیلی استقلال برد تا همچنان صدر نشین باقی بماند
کادر فنی استقلال خوشحال از برد مقابل نساجی

به گزارش "ورزش سه"، نساجی که جایگاهش نسبت به هفته های ابتدایی لیگ، 180 درجه تغییر پیدا کرده و اکنون با قرار گرفتن در رده یکی مانده به آخر لیگ برتر ایران یکی از کاندیداهای سقوط لقب گرفته است، دیروز برای کسب حداقل امتیاز لازم وارد میدان شد.

تاکتیک تدافعی تیم مجید جلالی باعث شد تا استقلالی ها با پاس کاری های مداوم به دنبال روزنه ای برای وارد کردن تیر خلاص بر پیکر حریف قائمشهری خود باشند ولی پاس های متوالی و پشت سر هم آبی پوشان، هیچ راهی به دروازه نساجی پیدا نمی کرد و تیم مجید جلالی برای کسب حداقل امتیاز ممکن، با جان و دل دفاع می کرد.

فکری و کادرفنی او برای برون رفت از این وضعیت پیش آمده، دست به تعویض هایی زد ولی چاره ساز نبود. دفاع چند لایه حریف، اجازه خلق موقعیت را به شاگردان فکری نمی داد و آبی پوشان هر چه می زدند به در بسته می خورد و این مسئله باعث شده بود که استقلالی ها به صحنه های مشکوک درون محوطه و یا حتی میانه میدان نیز شدیدا معترض شوند که نمونه بزرگ آن، در رفتار وریا غفوری کاپیتان آبی ها و تعویض او از بازی بود.

کادر فنی استقلال خوشحال از برد مقابل نساجی18

کادر فنی استقلال خوشحال از برد مقابل نساجی10

بالاخره تلاش استقلالی ها در دقایق پایانی نتیجه داد. فرشید اسماعیلی روی پاس بابک مرادی با یک شوت از پشت محوطه جریمه قفل دروازه خطیر را باز کرد تا آبی پوشان به آنچه که استحقاقش را داشتند، برسند. اسماعیلی که در این فصل موثرتر از قبل ظاهر شده، درحالیکه بازوبند کاپیتانی را بر بازو داشت، یک گل سه امتیازی را برای تیمش به ثمر رساند.

فکری و کادرفنی او که تا قبل از گل زیر فشار شدیدی قرار داشتند و صدر جدول را از دست رفته می دیدند، در لحظاتی که موقعیت های آبی پوشان به هدر می رفت و بازی نیز به دقایق پایانی خود نزدیک می شد، هر لحظه بیشتر از قبل دچار دلهره و استرس شده بودند و سه امتیاز حساس را از دست رفته می دیدند.

کادر فنی استقلال خوشحال از برد مقابل نساجی17

کادر فنی استقلال خوشحال از برد مقابل نساجی18

اما در نهایت شلیک دیدنی فرشید اسماعیلی، به دلهره های مربیان استقلال پایان داد. کادرفنی که فکری هفته های گذشته و در واکنش به انتقاداتی که از عملکرد او و همکارانش و سبک بازی تیمش شده بود، بارها به کیفیت بالای فنی آن اشاره کرده و مدعی شده بود که کادرفنی او، یکی از بهترین کادرهای مربیگری در ایران است.

به هر حال استقلال موفق شد به آنچه که نیاز داشت و مستحق آن بود، برسد تا همچنان صدرنشین لیگ برتر بماند. حالا آنها از امروز، 7 روز دیگر فرصت دارند تا خود را برای جدال حساس هفته آینده مقابل سپاهان آماده کنند. دیداری که می تواند تأثیر بسیار زیادی روی تعیین قهرمان نیم فصل اول لیگ برتر داشته باشد البته هر چند باید منتظر برگزاری بازی های معوقه پرسپولیس نیز ماند و دید شاگردان گل محمدی چه نتایجی کسب می کنند چرا که پیروزی آنها در تمامی دیدارهای باقی مانده، سرخپوشان را به عنوان قهرمان نیم فصل معرفی خواهد کرد.

منبع ورزش 3