سید جلال و فرشید در تیم منتخب هفته چهاردهم لیگ

11:37 - 1399/11/18
فرشید اسماعیلی و جلال حسینی در تیم منتخب هفته چهاردهم لیگ برتر قرار گرفتند.
تیم منتخب هفته چهاردهم لیگ

به گزارش "ورزش سه"، بدون شک پیروزی پرسپولیس در برابر تراکتور جنگ صدرنشینی را بین دو تیم مطرح تهرانی در هفته های پیش رو داغ خواهد کرد به خصوص که قرار است پیش از تعطیلات زمستانی سه هفته از بازی های دور برگشت هم برگزار شود. سپاهان هم تنه به تنه این دو تیم تهرانی حرکت می کند و محرم نوید کیا نشان داده در اولین فصل حضور در لیگ برتر به عنوان سرمربی به دنبال ماجراجویی و جام قهرمانی است. تیم او با 23 گل زده بهترین تیم درفاز تهاجمی است.

نزدیک شدن مس رفسنجان با محمد ربیعی به نیمه بالای جدول در اولین فصل حضور در لیگ برتر در نوع خود جالب است و این اتفاق نشان می دهد معادلات در فوتبال تغییر کرده و این تلاش بازیکنان است که نتیجه را رقم می زند و نه حدس و گمان های قبل از بازی و نام تیم ها. تراکتور از صدر جدول فاصله گرفته است و شاید همین بهانه ای شود که در روزهای آتی شاهد اتفاقات جدیدی در تیم تبریزی باشیم.

با شکل گیری مثلث قهرمانی در بالای جدول اخبار خوبی از تیم آبی به گوش نمی رسد. قهر وریا و مصاحبه رشید مظاهری و دیگر بازیکنان استقلال نشان می دهد آنها از دست مدیران و حتی مربی خود گله مندند وباید پای این حرف ها نشست و به درد و دل آنها رسیدگی کرد چون این موقعیت سختی که به دست آمده براحتی از دست خواهد رفت. این هشدار و تلنگر برای مدیران آبی بود. همدلی مهمتر فاکتور در موفقیت تیم است. و اما تیم منتخب هفته چهاردهم لیگ برتر از نگاه "ورزش سه"

دروازه بان

محمد رضا اخباری (تراکتور) اگر چه تراکتور در برابر پرسپولیس شکست خورد و محمد رضا اخباری در برابر ضربه سید جلال حسینی تسلیم شد اما در چند صحنه با سیوهای دیدنی خود موجب مانع از باز شدن دروازه تراکتور شد؛ در غیر اینصورت پرسپولیس با نتیجه بهتری به پیروزی می رسید. محمد رضا که در این بازی با گارد صورت وارد زمین شده بود جز صحنه گل تصمیمات بسیار درستی در بازی گرفت و رشادت خوبی داشت. البته در برابر صحنه گل هم دیگر کاری از دست او بر نمی آمد. هم روی توپ های دور و هم روی توپ های نزدیک تصمیات محمد رضا اخباری موجب شد تنها یک بار دروازه تراکتور در این بازی باز شود.

سید جلال و فرشید در تیم منتخب هفته چهاردهم لیگ12

مدافعان

سیدجلال حسینی (پرسپولیس) سید جلال یک گل ارزشمند و حیاتی در بازی با تراکتور به ثمر رساند و موجب کسب سه امتیاز از این بازی بزرگ برای پرسپولیس شد. حالا با این سه امتیاز به نوعی می توان گفت سرخ ها با بحران امتیاز دهی خداحافظی کردند و از این پس فقط به یک چیز فکر می کنند؛ قهرمانی پنجم در لیگ برتر. هر چند پرسپولیس در بازی پیشین خود هم ماشین سازی را دو بر یک شکست داده بود اما پیروزی در برابر تراکتور قاطعانه تر به دست آمد به این دلیل که پرسپولیس جدا از گلی که توسط سید جلال حسینی به ثمر رسانده بود در چند صحنه دیگر به طور جدی دروازه تراکتور را تهدید کرد. و امان از سید جلال که نزدیک به 40 سالگی همانند یک جوان 20 ساله بازی می کند.

سید جلال و فرشید در تیم منتخب هفته چهاردهم لیگ2

مسیح زاهدی (مس رفسنجان) مسیح زاهدی روزهای خوبی را در مس رفسنجان سپری می کند. هم او و هم تیمش. کسب سه امتیاز در خانه تیم شهر خودرو برای این تیم خیلی شیرین و جذاب بود به خصوص که شهر خودرو از بحران خداحافظی کرده بود و در بازی قبلی اش سپاهان را در اصفهان 3-1 شکست داده بود. این بازیکن در قلب خط دفاعی نظم خوبی به تیمش در فاز دفاعی داده بود و اجازه نداد مهاجمان فرصت طلب شهر خودرو از جمله امین قاسمی نژاد صاحب موقعیت شوند. ضمن اینکه در امر بازیسازی همانند دیگر مدافعان هم تیمی عملکرد خوبی داشت. حالا خط دفاعی مس به نقطه قوت این تیم تبدیل شده است.

سید جلال و فرشید در تیم منتخب هفته چهاردهم لیگ2

مهدی شیری (پرسپولیس) مهدی شیری بعد از نمایش های ضعیف در خط دفاعی پرسپولیس به خصوص در بازی نهایی لیگ قهرمانان آسیا و دیدار با آلومینیوم اراک دوباره خود را پیدا کرده است و در بازی با تراکتور یکی از بهترین های تیمش بود. البته نمایش ضعیف مهدی شیری در بازی نهایی لیگ قهرمانان آسیا ناشی از اشتباهاش بود ودر بازی با آلومینیوم اراک هم در پست غیر تخصصی به میدان رفت. او در بازی با تراکتور نشان داد دوباره می تواند نقطه اتکای تیمش باشد و به سرخ ها را در مسیر پنجمین قهرمانی در لیگ برتر کمک کند. این برای یحیی در بازی با تراکتور به اندازه کسب سه امتیاز ارزشمند بود.

سید جلال و فرشید در تیم منتخب هفته چهاردهم لیگ7

میلاد زکی‌پور( گل گهر)

میلاد زکی پور در بازی با نفت بارها و بارها از جناح چپ نفوذ کرد و روی دروازه حریف توپ ریخت اما قدر ارسال های او دانسته نشد؛ هر چند که باید به بازی خوب خط دفاعی نفت مسجد سلیمان در این بازی هم اشاره کرد. نفت یکی از بهترین خط دفاعی بازی های لیگ برتر را در اختیار دارد. با این حال گل گهر روی تک موقعیت هایی که توسط میلاد زکی پور و دیگر مهره های خلاق گل گهر مهیا شد می توانست به برتری دست یابد اما ضربه نهایی خوب زده نمی شد. شاید فروغ گل گهر از روزی در لیگ برتر کم شده است که منشا گل زدن را از یاد برده است. او هفته هاست گل نمی زند.

سید جلال و فرشید در تیم منتخب هفته چهاردهم لیگ15

سجاد جعفری (نفت مسجد سلیمان) سجاد جعفری در بازی با گل گهر نظم خوبی به خط هافبک تیم نفت مسجد سلیمان داده بود و جایی که لازم بود مدیریت بازی را در اختیار می گرفت. کسب یک امتیاز برای نفت مسجد سلیمان در خانه تیم گل گهر برای شاگردان مجتبی حسینی حکم طلا را داشت و آنها با تلاش مثال زدنی به این مهم دست پیدا کردند. همه علت موفقیت نفت مسجد سلیمان در این بازی را نمی توان به دروازه بان و مدافعان ربط داد. هافبک های نفت هم در این بازی دوندگی بی امانی داشتند و در صحنه های مانع از ایجاد فشار روی دروازه خودی می شدند. دوندگی هافبک های نفت از جمله سجاد جعفری در این بازی مثال زدنی بود.

سید جلال و فرشید در تیم منتخب هفته چهاردهم لیگ19

دانیال اسماعیلی‌فر (سپاهان) هر جا صحبت از پیروزی سپاهان است نام دانیال اسماعیلی فر هم به میان می آید؛ او جدا از گلی که روی پاس فداکارانه محمد رضا خلعتبری به ثمر رساند در دربی مفید و بی نقص بازی کرد و بارها وبارها در بطن حرکات تهاجمی سپاهان بود ودر دفاع هم سعی می کرد به تیمش کمک کند. روحیه تهاجمی سپاهان در این بازی خیلی به کمک این تیم آمد و مانع از این شد که ذوب آهن همانند دیدارهای قبلی اش ارایه گر بازی خوبی در برابر حریف باشد. اما نکته مهم در این بازی کمک دانیال و دیگر مهره های تهاجمی سپاهان به تیم در فاز دفاعی بود. این کمک زیادی به سپاهان برای پیروزی در دربی کرد.

سید جلال و فرشید در تیم منتخب هفته چهاردهم لیگ2

سیامک نعمتی (پرسپولیس) سیامک نعمتی در بازی با تراکتور یک پای بیشتر حملات پرسپولیس بود و در یکی دو صحنه هم با شوت های دیدنی خود دروازه تراکتور را به طور جدی تهدید کرد اما از بخت بد او محمد رضا اخباری یکی از بهترین روزهای این فصل خود را سپری کرد و توپ های متعددی را در حملات پرسپولیس از آن خود کرد. اگر چه سیامک نعمتی در این بازی به گل نرسید اما موقعیت های خطرناکی که روی دروازه حریف خلق کرد ارزش گل را داشت. میل به گلزنی از سیامک نعمتی یک هافبک خوب و موثر ساخته است. حسن بازیکنی چون سیامک این است که همیشه یک روند بازی می کند و عملکرد سینوسی ندارد.

سید جلال و فرشید در تیم منتخب هفته چهاردهم لیگ11

فرشید اسماعیلی (استقلال) یک گل سه امتیازی در بازی با نساجی؛ این ارزش انتخاب به عنوان یکی از یازده مرد برتر هفته چهاردهم را داشت. به خصوص که اگر این شوت نبود استقلال به راحتی دو امتیاز حیاتی را از دست می داد. پیش از این گل دفاع چند لایه نساجی خیلی به استقلالی ها اجازه هنر نمایی را نداد و هر توپی استقلال به سمت دروازه نساجی می برد برگشت می خورد. فرشید اسماعیلی با شوت زیبایی که به سمت دروازه نساجی زد نشان داد در بازی با تیم هایی که دفاع چند لایه دارند شوت های از راه دور یک غنیمت است و می تواند برتری عددی حریف را بشکند و در نهایت موجب پیروزی شود. استقلال با این پیروزی در صدر جدول ماند.

سید جلال و فرشید در تیم منتخب هفته چهاردهم لیگ13

مهاجمان

محمدرضا خلعتبری (سپاهان) محمد رضا خلعتبری در دربی اصفهان تنها 20 دقیقه بازی کرد اما یکی از مهره های انگشت نمای میدان بود. او هر بار که به میدان می آید گویی اولین بازی خود را در لیگ برتر تجربه می کند. او در این بازی دو کار بزرگ انجام داد. اول اینکه در یک موقعیت طلایی گلزنی به دانیال اسماعیلی فر پاس داد تا او گل بزند ودر صحنه ای دیگر در برابر عصبانیت قاسم حدادی فر هیچ واکنشی از خود نشان نداد و بعد از بازی هم گفت قاسم اگر تو گوش او هم بزند جواب نمی دهد. انگیزه او برای بازیکنان جوان می تواند یک الگو باشد. هیچ وقت ازدرخشش در زمین فوتبال خسته نمی شود حتی اگر به سال های پایانی دوران بازیگری اش نزدیک باشد.

سید جلال و فرشید در تیم منتخب هفته چهاردهم لیگ17

محمد امین اسدی (ماشین‌سازی) زننده گل دوم ماشین سازی در برابر پیکان؛ ماشین سازی از این بازی بیرون از خانه یک امتیاز گرفت. این یک امتیاز اگر چه تغییری در وضعیت ماشین سازی ایجاد نکرد اما این تیم را نسبت به آینده امیدوار نگه داشت. هفته هاست ماشین سازی در برابر حریفان خوب بازی می کند اما در نتیجه گیری کمی بدشانس است. این تیم در فاز تهاجمی مهره های خوبی چون پیمان بابایی و محمد امین اسدی را در اختیار دارد و اگر در هفته های پیش رو کمی در فاز دفاع تیمی بهتر عمل کند رفته رفته می تواند با کسب امتیاز چالش حضور در لیگ برتر را تجربه و فانوس سقوط را همانند ذوب آهن به تیم دیگری بدهد.

سید جلال و فرشید در تیم منتخب هفته چهاردهم لیگ12

منبع ورزش 3