تقسیم امتیازات در دیدار جذاب نفت - فولاد

10:28 - 1399/11/18
دیدار دو تیم نفت آبادان و فولاد خوزستان در هفته چهاردهم لیگ برتر با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.
تقسیم امتیازات در دیدار جذاب نفت - فولاد

به گزارش "ورزش سه"، دربی خوزستان بین صنعت نفت و فولاد در شرایطی که دو تیم برای ماندن در کورس مدعیان شدیدا نیاز به پیروزی داشتند، 90 دقیقه پرتنش و جذاب را در کنار خط و البته داخل زمین رقم زد. با وجود پایان نیمه اول با تساوی بدون گل، در نیمه دوم صنعت نفت آبادان ابتدا توانست روی یک صحنه مشکوک به گل برسد. ابتدا گل شاگردان پورموسوی مردود شد و سپس داور آن را سالم اعلام کرد؛ اتفاقی که با اعتراض مربیان دو تیم همراه بود.

البته موسی کولی بالی دقایقی بعد توانست بازی را به تساوی بکشاند تا جواد نکونام و تیمش دست خالی ورزشگاه تختی آبادان را ترک نکنند.

هفته چهاردهم لیگ برتر؛ جمعه: 99/11/17 ؛ ساعت 16:00 استادیوم: تختی آبادان / بدون تماشاگر

داور: عبدالنبی پورخلف/ کمک‌ها: حسن ظهیری و رحیم حاجی‌پور؛ داور چهارم: مرتضی یوسف شهریاری / داور پشت دروازه 1 و 2: پیمان فرخی‌مهر و رضا قاسمی / ناظر: مسعود مرادی

صنعت نفت آبادان

حامد فلاح‌زاده محمد طیبی محمد اهل شاخه عبدالله ناصری محمدرضا غبیشاوی(75 - علی آل کثیر ) محمود مطلق‌زاده(1+90 - امید حامدی فر ) مهدی حنفی(75 - محمدحسین زواری) حسن بیت‌سعید حکیم نصاری(79 -احمد شریعت زاده )رضا خالقی‌فر(1+90 - امیرحسین فرهادی ) طالب ریکانی

سرمربی: سید سیروس پورموسوی

فولاد خوزستان

محسن فروزان سید مهران موسوی موسی کولیبالی صالح حردانی وحید حیدریه محمد آبشک زبیر نیک‌نفس(88 - سیدمحمد میری) فرشاد احمدزاده محمد قاسمی‌نژاد لوسیانو پریرا(66 - ساسان انصاری) آیاندا پاتوسی(66- شروین بزرگ )

سرمربی: جواد نکونام

اخطار

موسی کولیبالی (34) صالح حردانی(60) محسن فروزان(65) از فولاد

طالب ریکانی(90+6) از صنعت نفت

شرح بازی:

برخلاف انتظارات نیمه نخست دربی خوزستان میان صنعت نفت آبادان و فولاد خوزستان جذاب نبود و بیشتر بازی در میانه میدان دنبال می‌شد و اتفاق مشهود نیمه نخست، اشتباهات سریالی بازیکنان دو تیم بود؛ تنها موقعیت جدی نیمه اول برای صنعت نفت روی اشتباه خط دفاعی فولاد به دست آمد که ضربه حسن بیت‌سعید با واکنش تماشایی محسن فروزان به کرنر فرستاده شد. تداوم تساوی دو تیم در نیمه دوم و تقسیم امتیازات می‌تواند بهترین خبر برای دیگر مدعیان بالانشین جدول باشد.

در نیمه دوم بازی با تعویض های پرتعداد مربیان دو تیم شکل متفاوتی داشت. هر دو تیم بیشتر روی توپ های هوایی برنامه داشتند و صنعت نفت آبادان از همین راه هم به گل رسید. رضا خالقی فر روی یک صحنه مشکوک میزبان را پیش انداخت، اما دقایق زیادی سپری نشده بود که شاگردان نکونام به گل تساوی رسیدند. بازی در دقایق پایانی تحت تاثیر اعتراض های مداوم در کنار خط بود و داور هم بارها به مربیان دو تیم تذکر داد و حتی آن ها را با کارت زرد و قرمز جریمه کرد. در نهایت با وجود چند موقعیت خوبی که دو تیم برای گلزنی و کسب پیروزی داشتند،‌ بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

تقسیم امتیازات در دیدار جذاب نفت - فولاد20

شرح گل:

صنعت نفت 1 – فولاد خوزستان صفر(دقیقه 64: رضا خالقی فر): ارسال بیت سعید از سمت چپ با ضربه سر رضا خالقی فر به گوشه دروازه فروزان رفت. با اینکه کمک داور پرچم زده بود و داور ابتدا گل را مردود اعلام کرد، اما بعد از یکی، دو دقیقه اعتراض بازیکنان دو تیم و مشورت داور با کمک خود، در نهایت گل صنعت نفت قبول شد تا این تیم پیش بیفتد. گویا کمک داور اعتقاد داشت یکی از بازیکنان صنعت نفت که پایش به توپ برخورد نکرده بود و در آفساید بود، در بازی تاثیرگذار بوده، اما داور تصمیم او را رد کرد.

صنعت نفت 1 – فولاد خوزستان 1(دقیقه 73: موسی کولیبالی): روی یک ارسال از سمت راست و بعد از دفع توپ از سوی مدافعان نفت، فرشاد احمدزاده توپ را با سر جلوی پای کولیبالی قرار داد. این مدافع بلندقامت هم از موقعیت نهایت استفاده را کرد و با یک ضربه دقیق بازی را به تساوی کشاند.

دقایق حساس

دقیقه 04:25 - ارسال خطرناک حسن بیت‌سعید از جناح چپ حط حمله صنعت نفت روی دروازه فولاد با ضربه سر محمدرضا غبیشاوی همراه شد که ضربه سر غبیشاوی با اختلافی کم از بالای دروازه فروزان به بیرون رفت.

11:25 - با اشتباه فاحش خط دفاعی فولاد، توپ به رضا خالقی‌‎فر رسید که او بیت‌سعید را در موقعیت تک به تک با فروزان قرار داد اما ضربه بیت‌سعید با واکنش تماشایی فروزان راهی کرنر شد.

دقیقه 16:29 - اشتباه دوباره خط دفاعی فولاد و موسی کولیبالی، توپ را بار دیگر در اختیار رضا خالقی‌فر قرار داد که شوت بی‌دقت مهاجم صنعت‌نفت با اختلاف از کنار دروازه فولاد به بیرون رفت.

دقیقه 22:29 - فرصت ایستگاهی به سود فولادی‌ها از جناح چپ خط حمله، با ارسال مستقیم آیاندا پاتوسی همراه شد که ضربه خطرناک او با واکنش به موقع حامد فلاح‎زاده دفع شد.

دقیقه 25:06 - ارسال وحید حیدریه از جناح چپ با ضربه سر فرشاد احمدزاده همراه شد اما حامد فلاح‌زاده به راحتی توانست ضربه احمدزاده را مهار کند.

دقیقه 29:30 - ارسال کرنر آیاندا پاتوسی به شکلی ناقص دفع شد اما در ادامه هافبک آفریقایی فولاد شوت محکمی به سوی دروازه صنعت نفت داشت که ضربه زمینی پاتوسی توسط فلاح‌زاده مهار شد.

دقیقه 45:00 - روی اشتباه و تعلل خط دفاعی صنعت نفت، آیاندا پاتوسی توپ‌ربایی کرد اما ضربه او با اختلاف از کنار دروازه نفتی‌ها به بیرون رفت.

تقسیم امتیازات در دیدار جذاب نفت - فولاد3

دقیقه 90 + 4: روی ریباند یک اوت دستی بلند، توپ جلوی پای میری قرار گرفت و شوت او با اختلاف کمی از بالای دروازه صنعت نفت به بیرون رفت.

در حاشیه

- صنعت‌نفت امروز چهار غایب دارد؛ حسین ساکی که در دیدار هفته گذشته برابر مس رفسنجان از زمین بازی اخراج شد، به دلیل محرومیت دیدار امروز را از دست داد و علی عبدالله زاده، مهدی زبیدی و مهدی خلیلی نیز به دلیل مصدومیت غایب هستند. - شاگردان پورموسوی با پیروزی در این مسابقه این شانس را دارند تا حداقل برای ساعتی به صدر جدول بازگردند؛ تساوی یا شکست استقلال در دیدار مقابل نساجی می‌تواند صدرنشینی نفتی‌ها را در پایان هفته چهاردهم قطعی کند. - در پنج تقابل اخیر دو تیم، دو پیروزی سهم طلایی‌پوشان آبادانی بوده و سه دیدار هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است و شاگردان نکونام در سودای پایان دادن به حسرت 1232 روز بدون پیروزی مقابل صنعت نفت هستند. - آخرین برد فولاد مقابل صنعت نفت 31 شهریور 1396 در دیدار هفته هفتم لیگ هفدهم بود که فولادی‌ها موفق شدند با تک گل علی اصغر عاشوری در آبادان به پیروزی برسند. - در آخرین تقابل دو تیم، مصاف شاگردان نکونام و اسکوچیچ در هفته شانزدهم لیگ نوزدهم برنده نداشت و با نتیجه 2-2 مساوی خاتمه یافت.

* اعتراض کادرفنی صنعت نفت در دقیقه 54 به تصمیم داور روی یک خطا، باعث شد داور وسط کنار خط بیاید و به پورموسوی یک تذکر جدی بدهد.

* بعد از اخطاری که داور بازی به صالح حردانی در دقیقه 60 نشان داد، جواد نکونام به شدت به داور معترض شد. همین موضوع باعث شد تا داور به سرمربی فولاد هم یک کارت زرد نشان دهد.

* بعد از اینکه فولادی ها به درست اعلام شدن گل صنعت نفت واکنش نشان دادند و اعتراض کردند، اسماعیل قنبری، مربی صنعت نفت هم در درگیری های کنار زمین نقش ویژه ای داشت. همین باعث شد او با کارت قرمز داور در دقیقه 67 مواجه شود.

* دقیقه 81 صحنه مشکوک برخورد فروزان با مهاجم صنعت نفت در موقعیت تک به تک از سوی داور خطا تشخیص داده نشد؛ اتفاقی که با اعتراض پورموسوی و نیمکت صنعت نفت همراه بود.

* ادامه اعتراض های پورموسوی در کنار زمین، دقیقه 88 باعث شد تا داور به سرمربی صنعت نفت آبادان هم کارت زرد نشان دهد.