بنزما همچنان بهترین گلزن رئال

17:29 - 1399/11/17
کریم بنزما مهاجم فرانسوی رئال همچنان جزو بهترین بازیکن تیمش محسوب می شود و تقریبا هر بازی برای رئال گلزنی می کند.
کریم بنزما

به گزارش "ورزش سه"، زمانی کریم بنزما دستیار شماره یک کریستیانو رونالدو در گلزنی بود و موقعیت های گل بسیاری را برای CR7 فراهم می کرد. اما حالا در سال 2021 کریم بنزما تبدیل به مهره اصلی و مهمترین بازیکن رئال مادرید شده است.

رئال مادرید این مهاجم فرانسوی را در سال 2009 از لیون به خدمت گرفت. از آن زمان تاکنون بنزما در 538 بازی خود برای لوس بلانکوس، 264 گل به ثمر رسانده است. هر چند تفاوتی که بین تعداد گل های او قبل از جدایی رونالدو از رئال مادرید در سال 2018 و بعد از آن وجود دارد، بسیار عجیب و معنادار است.

بنزما در فصل 17-2016 توانست 19 گل برای رئال مادرید بزند و در فصل بعد از آن 12 گل برای سفیدها به ثمر رساند. در فصل 19-2018 اما کریم بنزما 30 بار موفق به گشودن دروازه حریفان شد. در فصل 20-2019 نیز بنزما 27 بار برای رئال گلزنی کرد و در این فصل نیز در 24 بازی تا این لحظه 15 گل به ثمر رسانده است.

بنزما همچنان بهترین گلزن رئال3

زمانی بود که کریم بنزما قادر به انجام کاری که از شماره 9 رئال مادرید انتظار می رود، یعنی گلزنی، نبود. روزهایی هم بود که ژوزه مورینیو، سرمربی وقت رئال مادرید از فکر مصدوم شدن کریس رونالدو بر خود می لرزید.

هر چند می توان گفت که بنزما، رونالدو را مقدم بر خود می دانست. آن احساس خودخواهی ذاتی که در مهاجمیان وجود دارد، با شکلی از نوع‌دوستی و علاقه به غیر جایگزین شده بود که به منافع شخصی او به شکلی آسیب می زد، اما به نفع تیم بود. مهاجم فرانسوی رئال مادرید این نقش را در سانتیاگو برنابئو پذیرفته بود. این شامل صرف نظر کردن از گلزنی، حضور در رسانه و چیزهای دیگری می شد. اولویت قدرت دادن به رونالدو و پشتیبانی از او بود.

حرکات بنزما در زمین با این هدف بود که به درخشش رونالدو کمک کند. اگر رونالدو نیاز داشت تا از فضای شماره 9 استفاده کند، بنزما کنار می کشید. بنزما به عنوان یکی از اعضای کلیدی مثلث BBC معروف رئال در کنار رونالدو و گرت بیل، چندان اهمیتی به افزایش تعدا گل های خود نمی داد.

بنزما همچنان بهترین گلزن رئال3

جدایی کریس رونالدو از رئال مادرید اما همه چیز را دگرگون کرد. رفتن رونالدو از رئال باعث شد تا نقشی که بنزما تا آن لحظه در این تیم بازی می کرد، تغییر کند. گلزنی تبدیل به یک کار گروهی شد که مسئولیت آن با کریم بنزما بود و بیل، مارکو آسنسیو و ایسکو نیز به او کمک می کردند.

با قرار گرفتن بنزما در مرکز توجه، او دوباره توانایی گلزنی خود را که تقریبا در تمام طول دوران حضورش در رئال مادرید به خواب زمستانی فرو رفته بود را بازیافت.

او تبدیل به یک شکارچی گل شد. هیچکس مانند بنزما توانایی حرکت در فضاهای بسته را ندارد. حالا گلزنی به عهده او است و او مسئول حل مشکلات است. و اینگونه بود که بنزما تبدیل به بهترین بازیکن رئال مادرید شد. و شاید حتی فراتر از رئال مادرید...

زین الدین زیدان، سرمربی رئال مادرید، به تازگی در مورد بنزما گفت: "برای من او بهترین مهاجم تاریخ فوتبال فرانسه است." این صحبت زیدان چندان هم بیراه نیست! تیری آنری در 794 بازی خود 360 گل به ثمر رساند. به طور متوسط 0.45 گل در هر بازی. کریم بنزما در 686 بیازی خود برای لیون و رئال مادرید، 330 بار گلزنی کرده است. 0.48 گل در هر بازی. و آمار دروغ نمی گوید.