دردسر برگزاری بازی لایپزیش لیورپول تمامی ندارد

17:10 - 1399/11/17
کشور آلمان قوانین سخت و محکمی برای مقابله با ویروس کرونا درنظر گرفته است و از این حیث امکان برگزاری بازی لایپزیش و لیورپول در حاله ای از ابهام قرار دارد.
لیورپول

به گزارش "ورزش سه"، به دنبال جهش ویروس کرونا در انگلیس، این کشور به عنوان یکی از مناطق پرخطر جهان از نظر شیوع ویروس کرونا شناخته شده است و اکنون ممکن است این امر موجب شود که بازی لایپزیش و لیورپول در چارچوب رقابت های چمپیونزلیگ لغو شود.

به دلیل محدودیت های پیشگیرانه ای که برای کنترل شیوع ویروس کرونا وضع شده است، تیم لیورپول قادر به ورود به خاک کشور آلمان نیست و وضعیت برگزاری دیدار این تیم برابر لایپزیش هنوز نامشخص است.

یورگن کلوپ و شاگردان او در دور یک شانزدهم چمپیونزلیگ، طبق برنامه باید در تاریخ 28 بهمن در ردبول آرنا میهمان لایپزیش شوند، اما پرواز از بریتانیا به آلمان حداقل تا 29 بهمن، یعنی یک روز پس از تاریخ برگزاری مسابقه، ممنوع است.

مقامات آلمانی روز دوشنبه اعلام کردند که این قوانین جدید هیچ استثنایی را برای ورزشکاران حرفه ای قائل نشده. همچنین امروز اعلام شد که این موضوع که این مسابقه از سری مسابقات چمپیونزلیگ است، زمینه ای برای دریافت مجوز ویژه نخواهد بود.

دردسر برگزاری بازی لایپزیش لیورپول تمامی ندارد8

یوفا چهار روز به لایپزیش فرصت داده تا برنامه جایگزین خود برای برگزاری این بازی را اعلام کند.

دو تیم می توانند توافق کنند که دیدار میزبان دیدارهای رفت و برگشت جابه‌جا شده و بازی رفت در آنفیلد و بازی برگشت در ردبول آرنا برگزار شود. هر چند بعید است چنین اتفاقی بیافتد. بسیار بعید است که لیورپول با چنین پیشنهادی موافقت کند چرا که این باشگاه چندان تمایلی به از دست دادن امتیاز میزبانی در دیدار برگشت ندارد.

این دیدار می تواند در زمین کشور سومی که قوانین کمتر سخت‌گیرانه ای راجع به کرونا دارد، برگزار شود. بیلد از روسیه و مجارستان به عنوان میزبان های احتمالی این دیدار نام برده است.

دردسر برگزاری بازی لایپزیش لیورپول تمامی ندارد7

اگر تا پایان مهلت تعیین شده، برنامه جایگزین قابل قبولی از سوی لایپزیش ارائه نشود، لیورپول 3-0 برنده این مسابقه اعلام خواهد شد که این موضوع به تیم کلوپ برتری زیادی در دیدار بازگشت در آنفیلد خواهد داد.