تسلیت روزبه بمانی به مناسبت خبر فوت علی انصاریان + عکس

18:33 - 1399/11/16
روزبه بمانی در تازه ترین پست اینستاگرامی خود با انتشار عکسی از علی انصاریان و مادر وی این خبر تلخ و حادثه ناراحت کننده را به همه مردم کشور تسلیت گفت که شما هم می توانید در ادامه مطلب این پست منتشر شده توسط وی را مشاهده کنید.
روزبه بمانی - علی انصاریان

خدایا چه جوریه؟؟ امروز؟؟ این کادوی روز مادره؟؟ جواب دعای اینهمه مادر اینه؟؟ . . تسلیت میگم به خودم بابت از دست دادن یکی از معدود دوستای واقعیم.تسلیت میگم به خودمون که انقد غریبانه جلوی چشمای هم پرپر میشیم و بازم از واکسن خبری نیست. علی داداش منتظر کامنتت زیر این پست میمونم تا ابد‌ ‌

روزبه بمانی

تولد : ۷ آذر ۱۳۵۷ تهران، ایران

ملیت : ایران

سبک‌(ها) : شعر نو و کلاسیک

سال‌های فعالیت:از ۱۳۷۵ تاکنون

روزبه بمانی(متولد ۷ آذر ۱۳۵۷ در تهران)، شاعر و ترانه‌سرای ایرانی است. روزبه بمانی متاهل است . او فعالیت هنری خود را با کمک بهروز صفاریان، آغاز کرده و سابقه همکاری با هنرمندان نامی ایران از جمله گوگوش، احسان خواجه‌امیری، علی لهراسبی، کاوه یغمایی، محمد اصفهانی، داریوش اقبالی، رضا یزدانی (خواننده)، محسن چاوشی، محسن یگانه ،فرزاد فرزین، مهدی یراحی، سینا سرلک ، هلن، کامران و هومن، رضا صادقی، مهدی یغمایی و علیرضا عصار را در کارنامه خود دارد.

روزبه در خانواده‌ای متولد شد که هیچ پیشینه هنری ندارد اما به گفته خود او به هنر علاقه‌مند است. او در جوانی فوتبال را به طور جدی دنبال می‌کرد تا جایی که به اردوی تیم ملی جوانان ایران دعوت شد. اما او فوتبالش را ادامه نداد و به تحصیل در رشته مهندسی متالورژی مشغول شد. پس از مدتی از تحصیل در این رشته انصراف داد و دانشجوی رشته مهندسی نرم‌افزار شد. او در حال حاضر دارای مدرک کارشناسی مهندسی نرم‌افزار و همچنین کارشناسی ادبیات فارسی می‌باشد.

زندگینامه روزبه بمانی

علاقه به شعر

از سن خیلی کم به شعر علاقه پیدا کرد و از شاعر های کلاسیک بیشتر شعر می خواند، از 12 سالگی بصورت جدی با خواندن شعرهای حافظ و بعدها سعدی شروع کرد و رفته رفته به اشعاری از صائب، فریدون مشیری و سهراب سپهری هم علاقمند شد تا اینکه به کارهای شاملو، نصرت رحمانی و مولانا نیز درگیر شد

نوشتن را از سن 17 سالگی با شعر نو آغاز کرد، ابتدا بواسطه ذهنیت خود به شاعران از سبک آنها پیروی می کرد، می گوید دوره ای شعرهایم شبیه سهراب بود، یک دوره شبیه فروغ و دوره ای دیگر شبیه شاملو، که بعد از مدتی به شعر سپید علاقه پیدا کردم تا اینکه رسیدم به ژانر ترانه سرایی

روزبه بمانی شاعر و ترانه‌سرای ایرانی است

خوانندگی روزبه بمانی:

به گفته خودش علاقه‌ای به خوانندگی ندارد و تنها در جوانی وسوسه برخی ترانه‌ها وی را به خوانندگی ترغیب می‌کرد. در سال ۱۳۸۵ ترانه منو زیر سایه خودت بگیر (سروده خودش) را با همکاری نیما مسیحا و مهدی یراحی اجرا نمود. در سال ۱۳۸۶ تیتراژ برنامه شب شیشه‌ای با ترانه‌ای از خودش اجرا نمود. همچنین پس از زلزله سال ۱۳۹۱ آذربایجان دکلمه آوار را به مردم این استان تقدیم کرد.

وی در فیلم سینمایی ربوده شده نیز چند اثر از ترانه‌های خود را اجرا کرده‌است.

حضورروزبه بمانیدر تئاتر

روزبه بمانی که به گفتهٔ خود در دوران نوجوانی نیز تجربه‌های زیادی در حوزه هنر تئاتر داشته‌است و در نمایش «کسی نیست همه داستان‌ها را به یاد آورد» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی رضا حداد در ماه شهریور و مهر ۱۳۹۳ در تماشاخانهٔ ایران‌شهر به ایفای نقش پرداخت. این نمایش پیش از این در سال ۱۳۸۲ در تالار قشقایی مجموعهٔ تئاتر شهر به صحنه رفت و پس از آن نیز در کشورهای مختلف اجرا شد.

عکس روزبه بمانی

حضور روزبه بمانی در سینما:

روزبه بمانی سال ۹۴ در فیلم سینمایی ناموفق «ربوده شده» به کارگردانی بیژن میرباقری و با حضور نیکی کریمی به ایفای نقش پرداخت. در این فیلم سینمایی که دوست و همکار قدیمی وی علیرضا افکاری نیز حضور داشت، تعدادی از ترانه‌های خود را در لابلای فیلم و با صدای خود اجرا نمود.

آهنگ‌های منشر شده با صدای روزبه بمانی:

نام آهنگشاعرآهنگسازتنظیم کننده

خسته شدم روزبه بمانی علیرضا افکاری سعید زمانی
کجا باید برم روزبه بمانی علیرضا افکاری سعید زمانی
حالم خوش نیست روزبه بمانی علیرضا افکاری سعید زمانی
خون بس روزبه بمانی گروه داركوب هومن نامداری
چالوس روزبه بمانی علیرضا افکاری سعید زمانی

آلبوم‌ها:

سکوت سرد اثر کاوه یغمایی (۱۳۸۶) - ۶ ترانه سروده شده

دنیای این روزای من اثر داریوش اقبالی (۱۳۸۹)

عاشقانه‌ها اثر احسان خواجه امیری (۱۳۹۱)

پاییز، تنهایی اثر احسان خواجه امیری (۱۳۹۳) – ۹ ترانه سروده‌شده

از یاد می‌برم

۳۰ سالگی اثر احسان خواجه امیری (۱۳۹۵) - ۶ ترانه سروده‌شده

اینه قدی اثر مهدی یراحی(۱۳۹۵)

منشور اثر کاوه یغمایی (۱۳۹۵) - ۵ ترانه سروده شده

بیوگرافی روزبه بمانی

برخی از افتخارات

برگزیده بخش کارشناسی برترین شعر سال از اولین دوره جشنواره موسیقی ما برای آهنگ نابرده رنج (روزبه بمانی، آلبوم «عاشقانه‌ها») ۱۳۹۲

تندیس بهترین ترانه‌سرا از بخش کارشناسی اولین دوره جشنواره موسیقی ما ۱۳۹۲

برگزیده بخش مردمی برترین شعر سال از اولین دوره جشنواره موسیقی ما برای آهنگ نابرده رنج (روزبه بمانی، آلبوم «عاشقانه‌ها») ۱۳۹۲

تندیس بهترین ترانه‌سرا پاپ از بخش مردمی اولین دوره جشنواره موسیقی ما ۱۳۹۲

نامزد بهترین ترانه پاپ در بخش کارشناسی از دومین دوره جشنواره موسیقی ما برای سازش (روزبه بمانی، آلبوم «امپراتور») ۱۳۹۳

تندیس بهترین ترانه‌سرا پاپ از بخش کارشناسی اولین دوره جشنواره موسیقی ما ۱۳۹۳

برنده بهترین ترانه پاپ در بخش مردمی از دومین دوره جشنواره موسیقی ما برای ماه‌عسل (روزبه بمانی، آلبوم «شخصی») ۱۳۹۳

نامزد بهترین ترانه پاپ در بخش کارشناسی از سومین دوره جشنواره موسیقی ما برای پاییز (روزبه بمانی، آلبوم «پاییز، تنهایی») ۱۳۹۴

تندیس بهترین ترانه‌سرا پاپ از بخش کارشناسی سومین دوره جشنواره موسیقی ما ۱۳۹۴

روزبه درخانواده‌ای متولد شد کـه هیچ پیشینه هنری ندارد اما بـه گفته خود او بـه هنر علاقه‌مند اسـت. او در جوانی فوتبال رابه طور جدی دنبال میکرد تا جاییکه بـه اردوی تیم ملی جوانان ایران دعوت شد. اما او فوتبالش را ادامه نداد و بـه تحصیل در رشته مهندسی متالورژی مشغول شد. او در حال حاضر دارای مدرک کارشناسی مهندسی نرم‌افزار و هم چنین کارشناسی ادبیات پارسی می باشد.

علاقه روزبه بمانی به شعر

از سن خیلی کم بـه شعر علاقه پیدا کرد و از شاعر های کلاسیک بیشتر شعر می‌خواند، از 12 سالگی بـه‌ صورت جدی با خواندن شعرهای حافظ و بعد ها سعدی شروع کرد و رفته رفته بـه اشعاری از صائب، فریدون مشیری و سهراب سپهری هم علاقمند شد تا این کـه بـه کارهای شاملو، نصرت رحمانی و مولانا نیز درگیر شد.

نوشتن را از سن 17 سالگی با شعر نو آغاز کرد، ابتدا بواسطه ذهنیت خود بـه شاعران از سبک انها پیروی می کرد، میگوید دوره ای شعرهایم شبیه سهراب بود، یک دوره شبیه فروغ و دوره ای دیگر شبیه شاملو، کـه بعد از مدتی بـه شعر سپید علاقه پیدا کردم تا این کـه رسیدم بـه ژانر ترانه سرایی.

عکس روزبه بمانی و همسرش

خوانندگی روزبه بمانی

بـه گفته خودش علاقه‌ای بـه خوانندگی ندارد و تنها در جوانی وسوسه برخی ترانه‌ها او را بـه خوانندگی ترغیب میکرد. درسال ۱۳۸۵ ترانه منو زیر سایه خودت بگیر «سروده خودش» رابا همکاری نیما مسیحا و مهدی یراحی اجرا نمود.

درسال ۱۳۸۶ تیتراژ برنامه شب شیشه‌ای با ترانه‌ای از خودش اجرا نمود. هم چنین پس از زمین لرزه سال ۱۳۹۱ آذربایجان دکلمه آوار رابه مردم این استان تقدیم کرد. وی در فیلم سینمایی ربوده شده نیز چند اثر از ترانه‌های خودرا اجرا کرده‌اسـت.

برخی از آهنگ های روزبه بمانی

خسته شدم

کجا باید برم

حالم خوش نیست

خون بس

چالوس

خودم خواستم

بدون تاریخ، بدون امضا

مـن حافظم

خِرقه

برخی از ترانه های روزبه بمانی

دنیای این روزای مـن اثر داریوش اقبالی

اعجاز اثر گوگوش

سکوت سرد اثر کاوه یغمایی

منشور اثر کاوه یغمایی

سی سالگی اثر احسان خواجه امیری

پاروی بی قایق اثر محسن چاووشی

چرا آلبوم – کجا باید برم – را منتشر کردید؟

آنهایی کـه شنونده این اثر بوده‌اند، ممکن اسـت گمان کنند برای مـن خواندن و حتی دغدغه خواندن از «کجا باید برم» آغاز شد. شاید ‏جالب باشد کـه با توضیحاتم این برداشت را تغییر دهم و بگویم مدت‌ها قبل از اینکه شروع بـه نوشتن کنم، می‌خواندم.

در فاصله ‏شروع بـه نوشتن ترانه تا انتشار این آلبوم هم بارها با پیشنهادهایی برای خواندن مواجه شدم کـه یا مشکلات مانع تحققش شد یا ‏نتوانستم خودم را قانع کنم کـه بخوانم. خود ترانه هم آن‌قدر کشش درمن ایجاد کرده بود کـه نفس کشیدن در آن فضا رابه حضور ‏در عرصه خواندن کـه اقتضائات خاص خودش را دارد، ترجیح بدهم‎.

‎‎با این توضیح می‌شود نتیجه گرفت که خواندن را دیر شروع کردید؟

بـه‌ هر حال مـن تحصیل درزمینه خواندن را پشت سر گذاشتم و کلاس‌های سلفژ را وقتی بیست و یکی دو سالم بود، شروع کردم. ‏نمیخواهم بگویم دیر شده، اما سن و سالم برای خواندن، سن و‌ سال کمی نیست و هنوز هم اگر دلایلی دست‌بـه‌دست هم نمی‌دادند، ‏شاید حاضر نمی شدم آن خلوت ترانه‌سرایی را کنار بگذارم تا وارد حوزه خواندن بشوم‎.

‎یکی از بخش‌های جالب آلبوم شـما این اسـت کـه تمام قطعات در «کجا باید برم» با دکلمه شروع میشوند. انگار این اثر دراین ‏زمینه یادآور کارهای قدیمی اسـت کـه با عنوان صدای شاعر منتشر می ‌شد.

درباره دکلمه‌های قطعات آلبوم باید بگویم سعی‌ام بر این بود تاحد ممکن بـه زبان پارسی معیار بنویسم. هرچند در بخشی از ‏دکلمه‌ها شـما شنونده ترانه‌ای هستید کـه دو خطش معیار اسـت و دو خطش محاوره. اینبخش از آلبوم ازآن دست بخش‌هایی اسـت ‏کـه شاید امکانش بود کمتر خودش را نشان دهد یا در تمام قطعات از انها استفاده نکنم.

علاقه‌مند بودم شنونده از دریچه نگاه یک ‏شاعر، قطعات را بشنود. برایم جالب بود کـه مخاطب را ببرم بـه فضایی کـه خود شاعر تجربه کرده. اینکه بدانند وقتی معشوق کنار ‏اوست، چطور حرف میزند. در قطعه بعد وقتی از او دور میشود، چطور. در قطعه بعد وقتی میـــخواهد بگوید چطور آدمی ‏می تواند او را مسحور خودش کند کـه این اتفاق در قطعه «خانه قدیمی» می‌افتد:

«مـن همونم کـه شعر میگفتم/ تا تـو بهتر بفهمی ‏چقدر بی‌رحمی/ لعنتی چند قرنُ خوندی کـه/ آن‌قدر شعرُ خوب می‌فهمی». خوب شنونده دراین قطعه بـه خوبی متوجه می شود آدم ‏جذاب برای راوی آلبوم کسی اسـت کـه بتواند ساعت‌ها بنشیند و شاعر برایش شعر بخواند و معشوق شعر را بفهمد و حتی زبان بـه ‏نقدش باز کند‎.‎

حرف آخر…

امیدوارم هنرمندان بتوانند قاب‌های عاشقانه‌ای پیش روی مخاطب قرار بدهند و از این مسیر تک‌تک مـا بفهمیم مردم در جامعه ‏ایران امروز بیش از هر چیز دیگری نیازمند دوست داشتن و دوست داشته شدن هستند‎.

در آخر نیز مروری داریم بر صفحه اینستاگرامی آقای روزبه بمانی و فعالیت های مجازی او و هم چنین پست هایی کـه بـه اشتراک می‌گذارد را بررسی می‌کنیم.

او درباره این عکس نوشته: اگر یکی از مهم‌ترین ویژگی هـای هنر رو ادامه‌ی حیاتش پس از مرگ مولف و خالقش بدونیم، #اهدای_عضو از بزرگ ترین هنرهاست، این کـه چیزی از وجود مـا پس از مرگمون در دیگری ادامه داشته باشه. بینهایت خوشحالم کـه چند وقته سفیر کانون #اهدای_عضو ایرانیان شدم و امروز خودم هم کارت اهدای عضو گرفتم.

او درباره این عکس نوشته: دومین جشن جایزه‌ی ترانه #افشین_یداللهی برگزار شد تبریک میگم بـه دوستان برگزیده و تشکر می‌کنم از همه ی عزیزان و هنرمندانی کـه اومدن از هنرمندانی کـه با ساز و آوازشون شب مـا رو زیباتر کردن و یه تشکر ویژه و صمیمانه از دوستانم در خانه‌ى ترانه کـه بی‌دریغ و بی هیچ چشمداشتی ماهها زحمت کشیدن برای برگزاری باشکوه این جشن.

بـه راستی برای خود مـن الگویی بود برای یک حرکت کم‌نظیر صنفی، این کـه بعنوان یک ترانه‌سرا همه ی‌ی توانت رو بکار بگیری کـه از یک همکار تقدیر کنی ودر آخر ممنونم از #افشین_یداللهی کـه بازهم همه ی‌ی مـا رو ولو برای چند ساعت کنار هم جمع کرد کـه همدیگه رو ببینیم و تشویق کنیم. دم همگی گرم