زمان آبی پوش شدن علی انصاریان

09:38 - 1399/11/16
علی انصاریان در زمانی که قریب مدیر عامل باشگاه استقلال بود به این تیم پیوست.
علی انصاریان

علی انصاریان که در زمان بازیگیری یکی از مدافعان بسیار باکیفیت فوتبال ایران و پرسپولیس بود، پس از نزدیک به 7 سال حضور در پرسپولیس، در تصمیمی عجیب و غیرمنتظره راهی باشگاه رقیب شد و در سالی که علیرضا نیکبخت از استقلال راهی پرسپولیس شد، او نیز به همراه علی علیزاده پس از ثبت قرارداد با استقلال، به یاغی های فوتبال ایران تبدیل شدند.

البته دوران حضور انصاریان در استقلال بسیار کوتاه بود اما صحبت های امروز علی فتح الله زاده مدیرعامل سابق ها درباره ثبت قرارداد با انصاریان حاشیه ساز شد. فتح الله زاده در گفتگویی با روزنامه فرهیختگان اعلام کرده است: انصاریان یک پرسپولیسی تمام‌عیار بود که ما جذبش کردیم. آن زمان هم متعهد به وجدانش بود. وقتی با یک جایی قرار می‌گذاشت و قرارداد می‌بست، دیگر به آنجا احترام می‌گذاشت و تعصبش را می‌کشید و خیانت هم نمی‌کرد. درمورد رقم و عدد اصلا با من چانه نزد. خیلی باشخصیت به دفترم آمد و امضا کرد.

فتح الله زاده در ادامه گفت: وقتی انصاریان قرارداد را امضا می ‌کرد، خیلی خوشحال به ‌نظر نمی ‌رسید و بیشتر برای اینکه بازی کند و روی بورس باشد، با استقلال قرارداد بست. تمام مدتی هم که با ما بود، وجدانا هرچه در توان داشت در طبق اخلاص گذاشت و برای تیم ما هم بخیه خورد.

اما مرور تاریخ نشان می دهد که در زمان پیوستن انصاریان به استقلال، مدیرعامل استقلال محمدحسین قریب بود و فتح الله زاده هیچ نقشی در این انتقال نداشت! در آن زمان که صمد مرفاوی هدایت آبی پوشان را برعهده داشت، امیر قلعه نویی رئیس سازمان باشگاه استقلال بود و علی نظری جویباری در امور نقل و انتقالات باشگاه حضور داشتند.

زمان آبی پوش شدن علی انصاریان8

علت جدایی انصاریان از پرسپولیس و حضور در استقلال، به زمان مربیگری آری هان در سرخپوشان بازمیگردد. انصاریان در مصاحبه ای قدیمی در این خصوص گفته بود: رفتنم به استقلال یک موضوع عجیبی است. سالی که من رفتم استقلال، فصل قبلش 12 گل برای پرسپولیس زده بودم بعد رفتم باشگاه محمدحسن انصاری ‌فرد مدیرعامل باشگاه گفت تو را نمی ‌خواهیم. خودم مانده بودم چه اتفاقی دارد می ‌افتد. آری هان من را از تیم کنار گذاشت و من نیز به استقلال رفتم. هیچ کس به من نگفت این کار را نکن وگرنه این کار را نمی ‌کردم. من وقتی با استقلال قرارداد بستم فهمیدم چه اتفاقی افتاده است.

یکی از مدیران استقلال در زمان وقت می گوید: انصاریان هیچ صحبتی در مورد مبلغ قرارداد با ما نکرد. تنها خواسته اش این بود که فوتبال بازی کند. من حتی به یاد ندارم مبلغ قرارداد او چقدر بود. آقای قریب نیز در این خصوص گفت اگر قلعه نویی مشکلی با جذب انصاریان ندارد، پس من نیز مشکلی در این رابطه ندارم.

پس از جذب انصاریان توسط استقلال، حتی صحبت هایی درباره مذاکره با بهروز رهبری فرد با آبی پوشان نیز به گوش می رسد. این مدیر وقت می گوید: پس از جذب هاشمی نسب و انصاریان، ما به سراغ رهبری فرد نیز رفتیم ولی او با پرسپولیس قرارداد داشت. بهروز تصور می کرد که ما رضایت نامه اش را از پرسپولیس گرفته ایم و خودش دنبال گرفتن رضایت نامه اش بود ولی موفق به این کار نشد.

او در پایان گفت: به هر حال مثلث سه مدافع پرسپولیس در استقلال شکل نگرفت ولی روند مذاکره با هاشمی نسب بسیار طولانی شد اما انصاریان در کوتاه ترین زمان ممکن با مسئولان تیم به توافق رسید و قراردادش را به امضا رساند.