واکنش های مهم بعد از مرگ مهرداد میناوند

09:44 - 1399/11/16
باتوجه به اینکه یک هفته از مرگ مهرداد میناوند پیشکسوت پرسپولیس می گذرد اما هنوز این اتفاق برای بسیاری از افراد سخت و ناگوار است.
مهرداد میناوند

به گزارش "ورزش سه"، مهرداد میناوند که هنوز بسیاری نتوانسته‌اند مرگ ناگهانی او را باور کنند، یکی از دوستان صمیمی سهراب بختیاری زاده به شمار می رفت که داغ بزرگی بر قلب رقیب دیروز و رفیق این روزهایش گذاشته و رفته. حال و روز سهراب در مراسم خاکسپاری شماره 25 فراموش نشدنی فوتبال ملی ایران، آنقدر به هم ریخته بود که ما حالا پس از یک هفته که از مرگ میناوند در تاریخ هشتم بهمن ماه سپری شده، توانستیم با او هم صحبت شویم و از احساسش در مورد مرگ دلخراش دوست صمیمی اش که او را برادرش می داند، بپرسیم.

او که هنوز گویی رفتن دوست صمیمی‌اش را باور نکرده، دوباره خودش را به تهران و قطعه نام‌آوران بهشت‌ زهرا رسانده؛ جایی که آرامگاه ابدی ستاره فوتبال ایران شده و بر سر مزار مهرداد میناوند حاضر شد تا کمی خودش را خالی کند. او در شروع صحبت‌هایش در مورد حال و روز پریشانی که در مراسم خاکسپاری مهرداد میناوند داشت، اینطور حرف هایش را آغاز کرد :«من خیلی سخت می توانم صحبت کنم. الان کمی توان صحبت کردن پیدا کرده‌ام، چون سر خاک بودم و آنجا کمی سبک شدم و کمی حال عادی‌ام را پیدا کرده‌ام. اما هر چه می گذرد نمی توانم با کلمه مرحوم مهرداد میناوند، ملی پوش درگذشته و شادروان و این القاب کنار بیایم و در ذهنم فرو نمی رود. هنوز نمی خواهم باور کنم.»

واکنش های مهم بعد از مرگ مهرداد میناوند18

او سپس با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی مهرداد میناوند ادامه داد:« ما یک انسان استثنایی و استعداد بزرگ را از دست دادیم؛ یک آدم باهوش و سریع الانتقال. فوتبال را در سطح بالای اروپا بازی کرد و در رسانه فوق العاده بود. همچین استعدادی هر چند سال یکبار در جامعه فوتبال و ورزش ما به دنیا می‌آید. کسی که می‌توانست با هوش ذاتی‌اش در کارهای دیگر مثل اجرا خیلی موفق باشد و تبدیل به یک چهره تلویزیونی خیلی مهم و موفق بشود. کمااینکه بود و در تست هایی که پشت سر گذاشته بود و از او دیدیم، موفق بود؛ با توجه به اینکه شکل دیگری از هواداری را امتحان می کرد؛ نمی خواهم بگویم که تعصبش به پرسپولیس را کنار می گذاشت ولی می خواست طور دیگری از پرسپولیس هواداری کند و به نظرم خیلی می توانست به فوتبال ایران کمک کند و محبوب تر شود.» سهراب سپس به انتقاد از شرایط جامعه پرداخت و اضافه کرد:« جامعه ما استعدادکش است و قدر کسانی که در جامعه تاثیرگذار هستند را نمی دانیم؛ وقتی آنها را از دست می دهیم، شروع به اسطوره سازی می‌کنیم. اینکه بگوییم نامدار و قدرشناس بود و ... این ها دردی را دوا نمی کند. ما چیزی که داریم باید قدرش را بدانیم. این ها من را عذاب می دهد.»

بختیاری زاده در ادامه به مرور یکی از خاطرات خود با مهرداد میناوند پرداخت تا ذهن مردم جامعه را در مواجهه با موقعیت های مشابه در آینده بازتر کند و عنوان کرد:« می خواهم داستانی از مهرداد را بگویم که همیشه با من در میان می گذاشت و خوب است مردم عزیزمان بدانند تا شاید از این به بعد در رفتار و قضاوت‌هایمان کمی منصف‌تر بشویم. او همیشه از اتفاقی که سال های پیش برای او افتاده بود، غمگین و ناراحت بود. عزیزانی بودند که فیلمی از مهرداد میناوند در یک ویلا گرفته بودند و خیلی راحت آن فیلم را پخش کردند. این کاری بود که شاید در دوران جوانی خیلی ها انجامش بدهند. هیچ کس بی اشتباه نیست و هر انسانی اشتباه می کند. این موضوع همیشه مهرداد را عذاب می داد و به من می گفت چرا باید این فیلم منتشر شود؟ می گفت من متاهلم؛ زندگی دارم و بچه من بزرگ می شود. این ها چیزهایی است که من به آنها فکر می کنم. مهرداد به هر حال در این شرایط روحی و روانی بود و من می دیدم چقدر برای او سنگین است ولی در جامعه خودش را به عنوان یک انسان سرزنده و شاداب نشان می داد و همیشه به همین خاطر من او را تحسین می کردم.»

بازیکن سابق استقلال با گفتن این حرف که برادرش را از دست داده، این بخش از صحبت هایش را پایان برد:« من یک برادر را از دست دادم. خدا می داند. هنوز نمی توانم هضم کنم که این عزیز را اینقدر راحت از دست داده ام.»

سهراب بختیاری زاده در پاسخ به این سوال که در یکی از سخت‌ترین برهه‌های زندگی شخصی مهرداد میناوند در کنار او بوده و به مهرداد کمک کرده تا به شرایط عادی زندگی بازگردد و زندگی جدیدی را برای خود بسازد، اینطور توضیح داد:«من در همان برهه هم من شاهد مشکلات روحی و روانی او بودم. تمام موهای او شروع به ریختن کرد و مجبور شد آمپول کورتون بزند. به هر حال بگذارید من راحت صحبت کنم؛ مهرداد میناوند یکی از بازیکنان شاخص و ماشاالله خوش برو رو و خوشگل تیم ملی بود و ناگهان طوفانی در زندگی اش اتفاق افتاد. من خودم شاهد بودم که آمپول می زد تا بتواند شکل قبل را بعد از فوتبالش هم داشته باشد و کلاس های مربیگری می رفت. باز، همان زمان هم قضاوتش می کردند که سرطان خون دارد. این چیزها ناراحتش می کرد. من به او می گفتم تو آدم با اراده و بزرگی هستی و باید با عمل خودت را ثابت کنی. این ها همه در ذهن من است. بعد از این همه تلاش و سختی برگشت به زندگی و به آرامش رسید و حالا چرا باید این اتفاق برایش بیفتد؟ خدا می داند که این اتفاق چقدر برای من دردآور است.»

واکنش های مهم بعد از مرگ مهرداد میناوند13

سهراب بختیاری زاده سپس در واکنش به این سوال که مهرداد میناوند خیلی نسبت به جایگاهی که داشت، متواضع‌تر بود، گفت:« دقیقا همینطور است. الان نیست ولی خدایش هست. الان هم اگر آماری از فوتبالیست های بعد از انقلاب بگیرید، مهرداد جزو سه فوتبالیست برتر است ولی اینقدر متواضع و خاکی بودکه ... البته یک برهه ای هم بود که شاید اشتباه هم می کرد، کری می خواند و عامیانه رفتار می کرد و شاید توهین هم می شنید. جدا از اینکه تیم رقیبش مورد علاقه من بود، این خللی در دوستی ما وارد نمی کرد؛ چون ذات مهرداد را می شناختم و می دانستم که چقدر احساسی است. می دیدم این چیزها را. خیلی وقت ها اگر اتفاقی می افتاد، خودش برای عذرخواهی پیشقدم می شد. واقعا آدم شجاعی بود. من ریز و درشت مهرداد را می دانم. ما یک استعداد، یک آدم باهوش و یک انسان متواضع را از دست دادیم که عاشق پرسپولیس بود و واقعا ما هر چند سال یکبار بتوانیم همچنین ورزشکار و هنرمندی را دوباره در جامعه داشته باشیم؛ ولی من تا ابد افسوس می خورم و احساس می کنم یکی از برادرانم را از دست داده ام.»

از بازیکن استقلال در این رابطه پرسیدیم تا از شرایط خانواده مهرداد میناوند بگوید و او در واکنش به این سوال اینطور توضیح داد:« خب خیلی سخت است. برای همه. هر خانواده ای که عزیزی از دست می دهد، من فقط برای آنها از خدا طلب صبر می کنم. برای خانواده آقای میناوند، برای شبنم عزیز همسر آقا مهرداد فقط از خدا آرزوی صبر می کنم. هر وقت کاری داشته باشند، مثل یک برادر در کنارشان خواهم بود. گفتم که مهرداد برادر من است ولی هیچ کس نمی تواند جای مهرداد را برای آنها پر کند.»