آیا اخراج داوید لوئیز اشتباه بود؟

16:28 - 1399/11/15
داور مطرح انگلیسی معتقد است که اخراج مدافع آرسنال در جریان بازی با ولورهمپتون کاملا اشتباه بوده است و داور می توانست با کارت زرد بازیکن خاطی را جریمه کند.
داوید لوئیز

به گزارش "ورزش سه"، مارک کلاتنبرگ داور باسابقه و قدیمی فوتبال انگلیس، در مقاله ای که در دیلی میل منتشر شده، به تصمیمات داور و VAR در شکست 2-1 شب گذشته آرسنال برابر وولوز پرداخته است.

"در دیدار شب گذشته وولوز برابر آرسنال، داوید لوییز، مدافع توپچی ها، به اشتباه با دریافت کارت قرمز مستقیم از زمین بازی اخراج شد و داور یک ضربه پنالتی نیز به تیم میزبان هدیه داد. داوید لوییز تنها باید با یک کارت زرد جریمه می شد.

آیا اخراج داوید لوئیز اشتباه بود؟9

مدافع آرسنال به طور اتفاقی با ویلیان خوزه، که می رفت با دروازه بان آرسنال تک به تک بشود، برخورد کرد و هیچکس بحثی بر سر صحت تصمیم داور در اعلام خطا و ضربه پنالتی به سود ولوز ندارد.

هر چند قانونی وجود دارد که تیم ها را از مجازات با ضربه پنالتی و همچنین از دست دادن یک بازیکن با کارت قرمز محافظت می کند؛ اگر بازیکن واقعا به قصد زدن توپ حرکت کرده باشد.

داوید لوییز نیز در آن صحنه تنها قصد داشت که به خوزه برسد و برخوردی اتفاقی بین این دو رخ داد و لوییز در واقع قصد نداشت مرتکب خطا شود.

این نوع حوادث در زمین فوتبال معمولا با اعلام یک ضربه پنالتی و نشان دادن کارت زرد مجازات می شوند. به این ترتیب داور بازی و VAR در اخراج داوید لوییز از زمین با کارت قرمز مستقیم، مرتکب اشتباه شده اند.

قانون تصریح می کند که یک بازیکن تنها در صورتی پس از ارتکاب خطای پنالتی کارت قرمز دریافت خواهد کرد که به عمد روی حریفی که در موقعیت صد درصد گل است خطا کنند. آرسنال و لوییز باید هم احساس کنند که در حق‌شان جفا شده شده است.

آیا اخراج داوید لوئیز اشتباه بود؟12

هر چند آرسنال هیچ اعتراضی به اخراج دروازه بان این تیم از زمین بازی، پس از اینکه خارج از محوطه جریمه توپ را با دست لمس کرد، نمی تواند داشته باشد. او یک موقعیت حتمی گل را با خطای هند در خارج از محوطه جریمه از حریف گرفت."