برجام احیا شود به ایران حمله می کنیم / مقام های ارتش اسرائیل ادعا کردند

12:02 - 1399/11/13
رکنا: برخی رسانه ها و تحلیلگران غربی در مورد تهدید رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی علیه ایران اظهار داشتند در صورت چنین اقدامی و پس از واکنش ایران، هیچ صهیونیستی در اراضی اشغالی زنده نخواهد ماند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «گلوبال ریسرچ» در گزارشی نوشت مقام های ارتش اسرائیل اعلام کردند برای تامین بودجه حمله نظامی به ایران به بیشتر از ۱ میلیارد دلار نیاز دارند. تل آویو تهدید کرد در صورتی که تهران و واشنگتن به توافق هسته ای برجام باز گردند این حمله را انجام خواهد داد.

این درحالی است که برخی رسانه ها عنوان داشتند ارتش رژیم صهیونیستی تنها برای مقابله با تهدیدهای محور مقاومت به رهبری ایران به مبالغی بسیار بیشتر از این نیاز دارند و نه حمله به ایران.

طبق این گزارش، نکته جالب اینجاست که رئیس ستاد ارتش اسرائیل خود اعتراف می کند که اسرائیل آغازگر این تنش خواهد بود. آوی کوخاوی از جمله افسران ارتش این رژیم اعتقاد دارد: تقریبا همه حملاتی که به اسرائیل صورت می گیرد آغازگرانه نیستند و همگی تلافی جویانه هستند.

به نوشته نشریه «South Front» هنوز مشخص نیست که ایالات متحده مقدمات این حمله را آماده می کند یا اینکه ترجیح می دهد پس از واقعه، خسارت های آن را جبران نماید. حالت دوم به نظر عملیاتی تر می رسد زیرا شاید هیچ اسرائیلی پس از اقدامات تلافی جویانه باقی نماند که بخواهند از آمریکا کمک مالی را دریافت کند. با این وجود نمی توان از هیچ طریقی فهمید که میزان آمادگی و جدیت اسرائیل برای حمله به ایران چقدر است. هنوز تصمیم بایدن مشخص نیست و ایران هم اعلام کرده هر پیش شرطی را نمی پذیرد و تنها پس از لغو کلیه تحریم های اعمال شده به توافق باز می گردد.

این در حالی است که پس از حمله پهپادی اخیر به ریاض، یک گروه تازه تاسیس تهدید کرده است که برج خلیفه در امارات را هم هدف حمله خود قرار می دهد. این برج با نزدیک به ۸۳۰ متر ارتفاع بلندترین برج جهان است.

در بیانیه این گروه آمده است: اگر بن سلمان و بن زاید جنایات خود را تکرار کنند با کمک خداوند ضربه بعدی بر دبی وارد می کنیم.

گفته می شود حمله به ریاض پاسخی بود به بمب گذاری ۲۱ ژانویه در پایتخت عراق که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت. این گروه شبه نظامی اما عربستان و امارات را مقصر اصلی این جنایت می داند.

تهدید امارات نشان می دهد که حمله به ریاض یک اقدام عملیاتی منفرد نبوده است و حملات بیشتری به پادشاهی های عربی خلیج فارس برنامه ریزی شده است. به ویژه آن هایی که در کنار آمریکا و اسرائیل، سنگ دشمنی با ایران را به سینه می زنند.